اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

طرح نظارتی و پایش بازار در سمنان آغاز شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از آغاز اجرای طرح نظارتی و پایش بازار ویژه نوروز ۹۹ در استان خبر داد و گفت: این طرح نظارتی از اول اسفندماه سال جاری آغاز شد و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آتی ادامه خواهد داشت.

طرح نظارتی و پایش بازار در سمنان آغاز شد

بهروز اسودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در طرح نظارتی و پایش بازار ویژه نوروز 99، بازدیدهای روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام می‌شود و وضع بازار کالا و خدمات اولویت‌دار در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت مورد کنترل و نظارت قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: این بازرسی‌ها نظر به اقتضای شرایط حساس ایام پایانی سال و با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در این ایام و تعطیلات نوروز در دو بخش کالایی و خدماتی و به‌صورت شبانه‌روزی توسط کارشناسان نظارت و بازرسی این سازمان و بازرسان و ناظران افتخاری از واحدهای صنفی استان سمنان انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: بالغ بر 55 نفر در استان سمنان به‌عنوان بازرس و کارشناس نظارت و بازرسی فعالیت دارند که وضعیت نرخ کالا و خدمات موجود، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت‌دار در سطح عرضه را به‌صورت ویژه و شبانه‌روز رصد می‌کنند و عملکرد واحدهای صنفی استان سمنان در ایام نوروز را زیر ذره‌بین دارند.

اسودی افزود: در این ایام، در حدود 195 ناظر افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به‌صورت نامحسوس وضع بازار و فعالیت واحدهای صنفی و خدماتی را رصد و در صورت مشاهده تخلفی از سوی واحدهای صنفی مراتب را به ستاد خبری سازمان گزارش می‌کنند.

وی اظهار کرد: کشیک‌های نوروزی و گشت‌های نظارت و بازرسی در ایام نوروز، مانند سایر روزها فعال هستند و با هرگونه تخلف در واحدهای صنفی، سطح عرضه و... برخورد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: نظارت ویژه بر نحوه تأمین، جذب، توزیع و قیمت میوه و مرکبات، نظارت بر مراکز نگهداری کالا (سردخانه‌ها، بنادر، انبارها) و بررسی میزان موجودی کالا در اول و پایان دوره، نظارت بر رعایت ضرایب سود قانونی، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور، لحاظ مواد 70 و 84 قانون نظام صنفی و آئین‌نامه‌های مربوطه برای برگزاری فروش فوق‌العاده و حراج در واحدهای صنفی استقرار گروه‌های بازرسی سیار و ثابت در مراکز عمده عرضه کالا، میادین میوه و تره­بار، پایانه‌های مسافربری بین‌شهری، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و سطح شهر به‌منظور سهولت در دسترسی مصرف‌کنندگان به مراجع نظارتی و رسیدگی سریع و مؤثر به تخلفات از مهم‌ترین موارد نظارتی در این طرح است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تأکید کرد: هم استانی‌های سمنانی نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم صدور صورتحساب و .... از سوی واحدهای صنفی، با شماره تلفن گویا 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تماس گرفته و موارد و تخلفات احتمالی و شکایات خود از واحدهای صنفی و خدماتی گزارش کنند.

انتهای پیام/74001/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول