اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور نخبگان و دانشجویان خوزستانی/ باید با مردم صادقانه و شفاف صحبت کنیم

یک‌ کاندیدای انتخابات مجلس گفت: ما مردم صبور و ایثارگری داریم و اگر با آنها صادقانه و شفاف صحبت کنیم، می‌توانیم از ظرفیت همراهی آنها برای حل مشکلات بهره ببریم.

تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور نخبگان و دانشجویان خوزستانی/ باید با مردم صادقانه و شفاف صحبت کنیم

سید کریم‌ حسینی، کانیدای انتخابات مجلس از حوزه اهواز، امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با بیان اینکه آنچه درباره لابی گری و امتیازگیری در خوزستان لمس می‌کنیم قابل قیاس با دیگر استان‌ها نیست، اظهار کرد: این لابی‌گری‌های پشت پرده هم در حوزه انتصابات و هم در حوزه تقسیم اعتبارات و امکانات وجود دارد.

وی افزود: برای نمونه در بحث عزل و نصب فرمانداران در این دولت با چالش مشروعیت مواجه شدیم اما نمایندگان مشکلی با این موضوع نداشتند و خیلی راحت با این مسئله کنار آمدند.

این کاندیدای انتخابات گفت: البته همه این مشکل فقط به دولتی‌ها باز نمی‌گردد و خود نمایندگان هم ناتوان از برقراری ارتباط موثر با دولت بودند برای همین یکی از افتخارات یکی از نمایندگان فعلی اهواز قهر دو ساله‌اش با استاندار است.

وی بیان کرد: این نماینده متوجه نشده که قهرش با استاندار به منافع مردم ضربه می‌زند و هیچ دستاوردی ندارد؛ روی دیگر این مسئله رفاقت بیش از حد یک نماینده دیگر با دولت است و در این ارتباطات نمایندگان هیچ حد وسطی برای خود قائل نیستند.

وی اظهار کرد: قانون به اهواز اجازه داده که از ظرفیت ۳ نماینده بهره ببرد اما می‌بینیم این نمایندگان هیچ هم افزایی با هم ندارند و علاوه برآن تعداد کرسی‌های مدیریتی را بین خود تقسیم می‌کنند و هرکدام به نوعی سهم خود در انتصابات را دارد، در صورتی که می‌توان با تجمیع این توان مدیران لایق و توانمندتری را منصوب کرد.

وی بیان کرد: شرایط امروز دشوار است ولی ما شرایط دشوارتر از این را درک کرده و گذرانده‌ایم و با توکل به خدا و مدیریت این وضعیت، می‌توانیم از این پیچ هم عبور کنیم.

وی گفت: ما امروز نیاز داریم تا با مردم صادقانه و شفاف صحبت کنیم و دربین مردم باشیم.

حسینی افزود: ما مردم صبور، ایثارگر و فداکاری داریم و مسوولان باید قدر این نعمت را بدانند. با توجه به این ظرفیت می‌توانیم مدعی باشیم که با شفافیت می‌توانیم مردم را در تصمیمات همراه کنیم و نتیجه مطلوب بگیریم.

وی درباره برنامه‌هایش در صورت پیروزی در انتخابات، گفت: یک نماینده باید بداند که در همه امور متخصص نیست و برای اتخاذ تصمیم صحیح باید مشورت پذیر باشد.

این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که در صورت پیروزی در انتخابات دنبال خواهم کرد، تشکیل کارگروه‌های تخصصی است، عنوان کرد: این کارگروه‌ها با حضور نخبگان، اساتید دانشگاه و جوانان خلاق تشکیل می‌شود و به‌صورت تخصصی اقدام به تهیه برنامه‌های عملیاتی می‌کنند.

وی درباره نقش مجلس در حل مشکلات گفت: مجلس نقش قانون گذاری و نظارت بر عملکرد اجرایی دولت را برعهده دارد، پس اگر نیاز به قانون جدید داریم باید تصویب قانون پیگیری شود و اگر قانون در این زمینه تصریح کرده، باید بر عملکرد مدیران اجرایی نظارت کرد.

وی افزود: خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس دارد و علاوه برآن ما با استان‌های غربی و جنوبی دارای فرهنگ‌ و منافع مشترک هستیم و می‌توانیم با تشکیل یک‌ فراکسیون نانوشته در مجلس تاثیر گذار باشیم.

وی بیان کرد: مجموع این شرایط نشان می‌دهد که مجلس قدرت لازم برای تاثیر گذاری در حل مشکلات را دارد به شرط اینکه نماینده یا نمایندگان با وظایف خود آشنا باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول