اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

لیست شورای ائتلاف پاسخگوی دغدغه‌های رهبری است

یک فعال سیاسی با اشاره به وحدت نیروهای انقلابی در ارائه یک لیست واحد برای انتخابات مجلس گفت: لیست وحدت شورای ائتلاف، می تواند هم پاسخگوی دغدغه‌های رهبر انقلاب و هم مطالبات جامعه باشد.

لیست شورای ائتلاف پاسخگوی دغدغه‌های رهبری است

فرهاد اخترشناس، فعال سیاسی و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بیان کرد: اگر مهم‌ترین مأموریت هایی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برعهده جوانان قرار دادند را در حوزه های اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق و درنهایت سبک زندگی درنظر بگیریم لیست واحد شورای ائتلاف که با محوریت و سرلیستی قالیباف تنظیم شده، می تواند هم پاسخگوی دغدغه های مدنظر مقام معظم رهبری و هم پاسخگوی مطالبات و معضلات اقشار مختلف جامعه باشد.

وی افزود: درشرایط فعلی که متأثر از عملکرد دولت پیر، خسته و لیبرال نوعی «بحران ناکارآمدی» در جامعه ایجاد شده، لیست واحد شورای ائتلاف که مستظهر به عملکرد جهادی قالیباف است، میتواند روح امیدواری را به جامعه دمیده و نویدبخش فعالیت های خستگی ناپذیر جهادی به منظور حل مشکلات و معضلات مبتلابه جامعه  باشد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: امروز و به یُمن عملکرد دولتی که حاصل «تَکرار» بزرگان اصلاح طلب است، اقشار مختلف جامعه احساس می‌کنند کسی درد آنان را نمی فهمد و گوش شنوایی برای شنیدن ناله های آنان وجود ندارد. درچنین شرایطی با «مطالبات انباشت شده» جامعه مواجه هستیم.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: کارکردن در چنین فضایی که مطالبات انباشت شده داریم آنطور که برخی از دوستان برآورد کرده‌اند ساده نیست. نگاهی دقیق به سوابق و دغدغه های اعضای لیست شورای ائتلاف این امیدواری ایجاد می‌شود که قالیباف و تیم همراهش که برنامه، عزم و عرضه حل مشکلات را دارند، می‌توانند با ابزارها و سازوکارهای موجود معضلات مبتلابه جامعه را بخشی در کوتاه مدت و بخشی در بلندمدت و پس از ۱۴۰۰ برطرف کنند.

اخترشناس ادامه داد: در عملکرد قالیباف غرزدن، نق زدن و انداختن توپ مشکلات در زمین تحریم های ظالمانه غرب دیده نشده و همین موضوع این امیدواری را در جامعه ایجاد نموده که قالیباف و تیمش با همین رویه وارد میدان مقابله با معضلات و بحران های مختلف خواهند شد.

این فعال سیاسی گفت: یکی دیگر از نکات برجسته قالیباف که مردم را به رأی دادن به کل لیست او ترغیب میکند، آن است که قالیباف در پست های مختلف اسیر حاشیه ها نشده و اصطلاحاً «سرش را پایین انداخته و کارش را انجام می‌دهد.

وی افزود: یکی از ریشه‌های اصلی عملکرد ضعیف بسیاری از دولتمردان پس از جنگ، آن بوده و هست که پس از ورود به جایگاه اجرایی یا تقنینی، به جای آنکه لباس کار و خدمت بپوشند و به سهم خود گامی در راستای حل مشکلات جامعه بردارند. کسوت فیلسوفی پیشه میکنند و ردای نظریه پردازی را بر تن کرده و تلاش میکنند به جای کارهای مشخص عملی و عینی، گفتاردرمانی کنند.

*قالیباف به سندرومِ کسی از مریخ بیاید و مشکلات را حل کند مبتلا نشده است

این مدرس دانشگاه بیان کرد: این روزها حتی رئیس جمهور نیز به­جای تلاش برای حل مشکلات، از آن­ها انتقاد می­کند. گویی باید فردی از مریخ بیاید و مشکلات را حل کند. خوشبختانه تعداد معدودی از مدیران جهادی و مشخصاً قالیباف به این سندروم مبتلا نشده­اند و نشان داده­اند که در هر جایگاهی وارد شوند، خدمت جهادی و کار بی­‌منت را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌­دهند.

اخترشناس اشاره کرد: اگر کورسوی امیدی درمورد کارآمدی جریان انقلابی وجود دارد ناشی از عملکرد مدیران جهادی و در رأس آنان قالیباف است. از این­رو، این امیدواری در جامعه شکل گرفته که قالیباف و تیم همراهش پس از ورود به مجلس، گام­‌های ارزشمندی در راستای حل مشکلات جامعه برخواهند داشت.

*مردم به دوگانه «کارآمد ـ ناکارآمد» رسیده‌­اند

وی با اشاره به تخریب قالیباف در این روزها خاطرنشان کرد: درمورد تخریب قالیباف ازسوی جریان خودی باید گفت که عدم شناخت دقیق شرایط فعلی جامعه و کشور موجب شده که برخی از فعالان سیاسی به­جای برنامه­ریزی و ارائه راه­کار برای حل مشکلات و مطالبات انباشت شده جامعه به تخریب قالیباف به ­عنوان رقیب بالقوه در آینده روی بیاورند. این عده متوجه نیستند که امروزه مردم از دوگانه «اصلاح­طلب- اصولگرا» عبور کردند و به دوگانه «کارآمد-ناکارآمد» رسیده‌­اند.

وی گفت: امروز مردم به­دنبال جریانی هستند که بتواند مشکلات بی­شمار جامعه را برطرف کند، فرقی نمی­کند این جریان باشد یا آن جریان. اگر مردم به جریان انقلابی اقبال کردند به این دلیل است که احساس می‌­کنند جریان انقلابی با عملکرد جهادی خود می­تواند بخشی از مشکلات و معضلات مبتلابه جامعه که اصلاح­طلبان و اعتدالیون با عملکرد ضعیف خود موجب انباشت آن شده­اند را پاسخگو باشند.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: بنابراین اگر بخواهم در یک جمله توصیه­ای به برخی از این فعالان سیاسی و دوستان منسوب به جریان انقلابی داشته باشم باید گفت که آقایان و بزرگواران! قالیباف سرمایه نیروهای انقلابی در کارزار ۱۴۰۰ است، پس سرمایه­ سوزی نکنید!.

اخترشناس ابراز کرد: امروز مردم از نیروهای انقلابی تنها و تنها کار جهادی و برنامه­ریزی برای حل مطالبات انباشت­شده را انتظار دارند و عاشق چشم و ابروی هیچ جریانی نیستند. این برادران نیز بهتر است به­ جای تحلیل غلط شرایط، تنها به فکر کار جهادی مدنظر مقام عظمای ولایت باشند تا جریان انقلابی پس از مدت­ها بتواند با سربلندی به جامعه بگوید که اسلام عزیز و انقلاب اسلامی توانایی و عرضه حل مشکلات جامعه را دارد.

این فعال سیاسی درپایان بیان کرد که ناکارآمدی امروز به­دلیل بی­توجهی برخی از مدیران اجرایی به آرمان­های والای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و تکیه بر ایسم­های غربی است و لیست واحد نیروهای انقلاب می تواند آرمان های امام(ره) را زنده کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول