اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

افزایش 50 درصدی امتیاز شغلی کارمندان بار مالی شدید دارد/ رفتار دولت پوپولیستی است

معاون اسبق حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی بخشنامه افزایش 50 درصدی امتیاز شغلی کارمندان را دارای بار مالی شدید دانست و گفت:‌ این رفتار دولت، انتخاباتی و پوپولیستی است.

افزایش 50 درصدی امتیاز شغلی کارمندان بار مالی شدید دارد/ رفتار دولت پوپولیستی است

عبدالعلی تاجی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به بخشنامه افزایش 50 درصدی امتیاز شغلی کارمندان طبق فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اظهار داشت: این موضوع به معنای افزایش حقوق کارمندان است و جزء فوق‌العاده‌های مستمر و حقوق مکتسبه کارمندان دولت محسوب می‌شود و حتی زمانی که بازنشست هم بشوند، این فوق‌العاده شغلی برقرار است و پس از آن نیز به ورثه می‌رسد.

وی این بخشنامه سازمان برنامه و بودجه را در آستانه انتخابات مجلس حاتم‌بخشی از منابع عمومی کشور آن هم در شرایط جنگ اقتصادی دانست و افزود: این موضوع منجر به افزایش هزینه‌های جاری بودجه می‌شود، در حالی که کسری بودجه فراوان و منابع درآمدی نیز محدود است.

معاون اسبق حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه در گذشته برای برخی دستگاه‌ها افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اعمال شده بود، تصریح کرد: در حال حاضر 90 درصد منابع بودجه صرف پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان می‌شود و حتی هر جا با کمبود منابع روبرو شود، از اعتبارات عمرانی استفاده می‌کند. این بخشنامه تحقیقا بار مالی فراوانی برای دولت خواهد داشت و ظاهرا برای مدیران ارشد حداکثر 50 درصد و برای کارمندان نیز به تبع آن افزایشی اعمال می‌شود.

تاجی با تأکید بر اینکه دولت،‌ دیگران را متهم به رفتارها پوپولیستی می‌کرد و اکنون در این راستا گام برمی‌دارد، گفت: در حالی که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به مدیریت و کاهش هزینه‌های جاری تاکید دارد، کدام انسان عاقلی در تحریم‌ها و جنگ اقتصادی هزینه‌های جاری خود را افزایش می‌دهد.

این کارشناس مسائل اداری و استخدامی یادآور شد: علاوه بر این،‌ اخیرا نیز با امضای معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغیه‌ای به شهرداری‌ها زده شده و تا فوق‌العاده‌ای خاص برای مدیران ارشد آنها اعمال شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول