اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

برپایی نمایشگاه «صد پر پرواز» در نگارخانه هنرهای ملی سعدآباد

نمایشگاه نقاشی پشت شیشه «صد پر پرواز» متشکل از آثار سعید رضاخان در نگارخانه هنرهای ملی سعدآباد برپا می‌شود.

برپایی نمایشگاه «صد پر پرواز» در نگارخانه هنرهای ملی سعدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس، از روز پنجشنبه، اول اسفند، استاد رضاخان مجموعه‌ای از آثار نقاشی پشت شیشه خود را در نگارخانه هنرهای ملی سعدآباد به نمایش می‌گذارد.

رضاخان که پیش از این دو نمایشگاه گروهی را در مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدآباد برگزار کرده اینبار در یک نمایشگاه انفرادی از ۸۷ اثر جدید خود رونمایی می‌کند. قرار است در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ اثر از این هنرمند به نمایش گذاشته شود که تعداد ۸۷ تابلوی آن برای نخستین بار در نگارخانه هنرهای ملی دیده می‌شود.

این نمایشگاه که صد پر پرواز نام دارد؛ در برگیرنده آثاری با موضوع پرندگان ایران است. استاد سعید رضاخان در نظر دارد در این نمایشگاه توجه افکار عمومی و مخاطبانش را به زیبایی‌های تنوع زیستی ایران و بویژه پرندگان ایران جلب کند. از آنجا که در کشور ما اقلیم‌های گوناگونی وجود دارد ؛ متناسب با هر اقلیم پرندگان و دیگر موجوداتی دیده می‌شوند که به تناسب گستردگی خاک ایران و همین تنوع اقلیمی ، ۵۵۰ گونه پرنده در کشور به ثبت رسیده است.

«پر پرواز»، نمایشگاهی از جاذبه‌های زیستی ایران زمین است که در آن با جاذبه‌های پرنده‌نگری آشنا می‌شویم. متاسفانه در سال‌های گذشته آلودگی‌ها ، تخریب زیستگاه‌ها و شکار بی رویه باعث شده است تا نسل بسیاری از موجودات با خطر جدی یا کاهش جمعیت روبرو شود.

آثار به نمایش گذاشته شده در صد پر پرواز به شیوه‌ای شخصی و با تکیه بر کلیدهای شناسایی دیداری در پشت شیشه نقش شده‌اند و رضاخان پایه گذار این روش در نقاشی پشت شیشه است.

آیین گشایش «صد پر پرواز» ، روز پنج‌شنبه ، یکم اسفند از ساعت ۱۴ الی ۱۷ برگزار می‌شود و این نمایشگاه نقاشی پشت شیشه تا روز دوشنبه پنجم اسفند ادامه دارد.

بازدید برای عموم از این نمایشگاه آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان ، برای دیدن آثار می‌توانند به نشانی میدان دربند ، مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدآباد ، گالری هنرهای ملی مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول