اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پای حرف 4 گزینه اصلی تصدی مجلس در دماوند و فیروزکوه

تب و تاب انتخابات در شهرستان‌های شرق استان تهران آغاز شده است، نامزدها به شدت در حال تبلیغات و جذب آرای مردم هستند، در این میان رقابت ۴ نفر از کاندیداها بسیار نزدیک به یکدیگر است به طوری که می‌توان گفت هنوز عده کثیری از مردم این دو شهرستان تصمیم خود را بر اینکه به چه کسی رای دهند نهایی نکرده اند.

پای حرف 4 گزینه اصلی تصدی مجلس در دماوند و فیروزکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند؛ فاطمه واسعی: تب و تاب انتخابات در شهرستان‌های شرق استان تهران آغاز شده است، نامزدها به شدت در حال تبلیغات و جذب آرای مردم هستند، در این میان رقابت ۴ نفر از کاندیداها بسیار نزدیک به یکدیگر است به طوری که می‌توان گفت هنوز عده کثیری از مردم این دو شهرستان تصمیم خود را بر اینکه به چه کسی رای دهند نهایی نکرده اند و هر روز در حال بررسی، مواضع، تفکر، عملکرد، رزومه و... نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

در ادامه به سراغ این ۴ نامزد جدی نشستن بر صندلی سبز مجلس رفتیم و با آن‌ها به گفت‌وگو نشستیم.

مصطفی خانزادی، کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأکید بر این‌که مجلس در رأس امور است، اظهار کرد: قانون‌گذاری و نظارت بر قانون‌های حاکم بر دستگاه‌های اجرایی دو بخش حاکمیت است البته اگر قانون خوب وضع شود؛ قطعاً قانون بد از بی‌قانونی بدتر است و مشکلاتی به وجود می‌آورد.

وی افزود: اگر مجلس به منافع عمومی مردم توجه نکند باعث اعتراض مردم می‌شود به‌عبارت‌دیگر قانون خوب تنظیم نمی‌شود و نظم را در جامعه برقرار نمی‌کند. کمبود قانون اندک است و در هیچ جای دنیا مثل ایران قانون وضع نمی‌کنند؛ ما از لحاظ نظارت در جامعه مشکل‌داریم؛ انگیزه من به هر دو موضوع است، هم اصلاح و هم نظارت! همانند اصلاح ساختار مدیریتی که باید به آن پرداخته شود و یا در رشته خودم اصلاح نظارت ساختمان‌ها و کیفیت و اجرای صحیح ساخت ازلحاظ اقتصادی بسیار مهم است که اگر زلزله بیاید جان هزاران نفر به خطر می‌افتد.

خانزادی با اشاره به این‌که مردم به وضعیت مدیریتی گله‌دارند، اذعان داشت: قهر اندک مردم به خاطر همین موضوع است؛ به این دلیل است که مجلس به شیوه صحیح عمل‌نکرده است؛ اگر نماینده‌ای پاکدست نباشد انتظار نمی‌رود که بتواند برای مردم کار درست انجام دهد؛ مجلس ما در بحث اقتصادی مشکل دارد؛ دفاع از حقوق مردم به معنی دفاع از همین عملکردها است.

وی با اشاره به ارتباط با جوانان به علت کار در جایگاه هیئت‌علمی دانشگاه تصریح کرد: من با مشکلات جوانان آشنا هستم؛ دغدغه جوان‌ها دو چیز است؛ یکی شأنیت که الآن این موضوع در کشور لحاظ نشده و جوان‌ها به همین علت خیلی ضربه می‌خورند؛ دیگری اشتغال و امید به آینده است که امید آن‌ها بسیار کم‌رنگ شده است؛ جوانان دچار معضلات شدیدتر اجتماعی هستند.

خانزادی در ادامه افزود: راه‌اندازی بخش‌های تولیدی که در زمان من مجوزهای آن گرفته‌شده ولی انجام‌نشده است؛ باید آن‌ها را راه‌اندازی کرد تا مشکلات جوان‌ها حل شود؛ بحث دیگر بوم گردی است؛ چون در کیش هم مسئولیت دارم برنامه‌های جامعی در این بخش‌دارم؛ ما در این زمینه هم از منابع مالی جوان‌ها استفاده می‌کنیم و هم از منابع غیر تا بتوان در این بخش بهترین نتیجه را بگیریم و هم‌چنین زیرساخت آن نیز شرط است.

خانزادی: نماینده نباید رأی خود را در مجلس از مردم مخفی کند

خانزادی با اشاره به این‌که نماینده نباید رأی خود را در مجلس از مردم مخفی کند، تأکید کرد: نماینده با رأی مردم به مجلس راه پیدا می‌کند تا بتواند نظرات مردم را بیان کند؛ اگر نماینده‌ای رأی خود را مخفی کند یعنی می‌خواهد نظر خود را به‌جای نظر مردم قرار دهد؛ اتفاقاتی که الآن افتاده است این است که نماینده‌ها می‌خواهند نظر خود را اعمال کنند و این باعث نارضایتی مردم شده است؛ من قطعاً این کار را انجام می‌دهم مگر در شرایطی که دشمنان بخواهند از رأی ما سوء‌استفاده کنند و باعث به خطر افتادن منابع ملی شود که این رای‌ها بسیار محدود است.

وی در ادامه با تأکید بر پرهیز از افراط‌وتفریط گفت: امروزه ما در بعضی زمینه‌ها نیاز به مذاکره هم داریم؛ اگر ما می‌توانستیم تمام مشکلات را حل کنیم، امروزه نمی‌گفتیم تحریم‌های ظالمانه ما را از پا درمی‌آورد؛ دنیا به‌گونه‌ای است که هیچ کشور بدون کشور دیگر نمی‌تواند زندگی کند ولی ما باید به‌جایی برسیم که اگر دشمن خواست دوباره تحریم کند به کشور صدمه وارد نشود؛ ما زمانی بنزین را وارد می‌کردیم ولی امروزه تولیدکننده هستیم؛ اگر به سمت خودکفایی برویم بهتر است؛ فقط با اسرائیل نباید مذاکره کنیم به دلیل اینکه خط قرمز ماست و مقام معظم رهبری هم تأکید کردند؛ در صدر اسلام هم‌چنین چیزی بود و من هر دو را توأم با هم و مکمل یکدیگر می‌دانم و اگر جایی هم که نمایندگان نتوانند تصمیم بگیرند رهبری ورود می‌کنند و راه درست را نشان می‌دهند.

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به دوره قبل نمایندگی خود اذعان داشت: آن زمان سند امامزاده هاشم به نام عامل خورده می‌شد ولی ما به‌صورت خیلی عجله‌ای عمل کردیم و اجازه ندادیم چنین کاری انجام شود؛ من برای همین موضوع از مقام خود در آن زمان استعفا دادم تا مشکل در بحث عمرانی مجلس برطرف شود؛ ما اسناد خیلی موجهی داریم که امامزاده هاشم برای دماوند است؛ هیچ نماینده‌ای نباید به دنبال گسترش مرز منطقه‌ای باشد.

۲۰ درصد توانم برای کار ملی است و ۸۰ درصد توانم برای کار منطقه‌ای

وی در پایان تصریح کرد: من اعتقاد به کار منطقه‌ای دارم و اولویت کار خود را در منطقه می‌دانم؛ ما وقت برای کار ملی هم داریم؛ کار منطقه احتیاج به حضور دارد و من کاندید شدم تا تغییر ایجاد کنم؛ من ۲۰ درصد توانم برای کار ملی و ۸۰ درصد توانم را برای کار منطقه‌ای خواهم گذاشت.

 

رسولی نژاد: مشکلات ما با تشکیل مجلس کارآمد، توانمند و انقلابی حل می‌شود

سید احمد رسولی نژاد، کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات در سطح ملی و منطقه‌ای اظهار کرد: مطالبات ملی مردم مقابله با تورم و گرانی، بیکاری جوانان، کاهش ازدواج، افزایش طلاق و کاهش ارزش پول ملی است؛ لازم است که مجلس کارآمد و توانمند انقلابی تشکیل شود که بتواند این مشکلات را با برنامه حل کند با توجه به این‌که دولت برنامه ندارد یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند کاری انجام دهد بنابراین به نظر می‌رسد که با ورود نمایندگان مجرب، متخصص و متعهد مجلس کارآمد، توانمند و انقلابی داشته باشیم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تأکید رهبری بر جوان‌گرایی در خصوص ایجاد اشتغال جوانان اذعان داشت: طرح جامعی تهیه کردیم که کار کارشناسی شده توسط گروه‌های مختلف در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی، کشاورزی، دامداری، باغداری، مرغداری و غیره متناسب با هر شهر و روستا است؛ مشکل جوانان ما در حال حاضر بیکاری است که بیش از خانواده‌ها رنج می‌برند که در این طرح راهکارهایی پیش‌بینی‌شده است؛ امیدوارم ظرف چهار سال آینده تحول خوبی در منطقه ایجاد شود.

دماوند و فیروزکوه ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری را دارند

رسولی نژاد در ادامه افزود: طرح جامع گردشگری تهیه کردیم که با توجه به جاذبه‌های گردشگری می‌توانیم دو شهرستان را به قطب گردشگری تبدیل کنیم که هم درآمد و سرمایه برای مردم ایجاد شود و هم اشتغال به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شکل گیرد.

وی در خصوص شفافیت آرای نمایندگان اذعان داشت: برخی از نمایندگان مجلس وقتی وارد مجلس می‌شوند دنبال این هستند که از این فرصت برای خدمت به خانواده، اطرافیان و دوستان استفاده کنند؛ نماینده باید خدمتگزار همه مردم باشد، پیگیر منافع ملی باشد؛ شاهد هستیم در زمان کوتاهی بعد از ورود به مجلس مواضع نماینده با گذشته فرق می‌کند؛ این آلودگی باعث می‌شود نماینده‌ها از شفاف پرهیز کنند؛ اگر کسی ترس از خدا داشته باشد، تعهدات او نسبت به مردم باشد، نباید از شفافیت هراسی داشته باشد و نظر خود را با شجاعت و قدرت اعلام کند؛ من جزو آن دسته نمایندگانی هستم که به‌شدت با شفافیت آرا موافق هستم؛ اگر نماینده وکیل الدوله باشد، نماینده‌ای به معنای واقعی نماد مردم نباشد قطعاً از شفافیت آرا می‌ترسد.

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نظر رهبری در خصوص حل مسائل کشور با تکیه‌بر توان داخل اذعان داشت: متأسفانه علی‌رغم همه اقداماتی که دولت انجام داد ولیکن به تعهدات خود در خصوص اقتصاد مقاومتی عمل نکرد؛ در همه بخش‌ها استعدادهای درخشان و نخبگان بسیاری داریم که به‌طور مثال در بحث انرژی هسته‌ای، در بحث نظامی، در ساخت موشک تحول خوبی در کشور ما ایجاد شد و چه قدم‌های بزرگی برداشته شد که قطعاً مایکی از قدرت‌ها در دنیا هستیم.

نمایندگان مجلس نهم و دهم در خصوص برجام باید در پیشگاه ملت پاسخگو باشند

وی در ادامه گفت: اگر در سایر بخش‌ها هم این نگاه به درون باشد، به خود اعتماد کنیم، توکل بر خدا داشته باشیم مشکلات ما حل خواهد شد؛ ما مخالف مذاکره نیستیم و می‌خواهیم با همه دنیا به‌جز آمریکا و اسرائیل ارتباط داشته باشیم؛ اگرچه اروپایی‌ها یا فرانسوی‌ها یا آلمانی‌ها یا انگلیسی‌ها همانند امریکا هستند ولی ما خواهان ارتباط با آن‌ها هستیم گرچه تجربه نشان داده که برجام و مذاکرات ازاین‌دست، این معاهدات چهارگانه استعماری است که به دلایلی در مجلس دهم تصویب شد؛ به نظر من دوره نهم و مجلس دهم در خصوص اقداماتی که در این دو مورد انجام‌شده باید در پیشگاه ملت پاسخگو باشند؛ آیندگان در خصوص نمایندگان مجلس نهم و دهم قطعاً قضاوت خوبی نخواهد داشت.

وی در خصوص امامزاده هاشم تأکید کرد: ما با مستندات محکم ازجمله نامه رسمی معاون سیاسی وقت این کشور ثابت کردیم که امامزاده هاشم متعلق به دماوند است؛ من باقدرت واقعی از این حق مردم خوب دماوند دفاع می‌کنم.

رسولی نژاد با اشاره به فعالیت‌های ملی و منطقه‌ای نماینده، تصریح کرد: نمایندگانی هستند که در حوزه انتخابیه فعال نیستند ولیکن در سطح ملی فعال‌اند؛ هم‌چنین کسانی هستند که در حوزه انتخابی فعال هستند اما در سطح ملی نظری ندارند؛ گروه سوم کسانی هستند که نه در مجلس و نه در حوزه انتخابی فعال‌اند و گروه چهارم کسانی هستند که هم در مجلس و هم در حوزه انتخابیه خود فعال‌اند؛ کار بسیار سختی است که بتوانید در مجلس و درعین‌حال در حوزه انتخابی خود حضور فعال داشته باشید.

نمایندگان مجلس نباید شغل دومی داشته باشد

وی در پایان تأکید کرد: کسی که نماینده مجلس می‌شود نباید شغل دیگری داشته باشد، اگر نماینده بیش از یک شغل داشته باشد قطعاً نمی‌تواند به وظایف نمایندگی به‌درستی عمل کند؛ نماینده مجلس باید زمان خود را طوری تنظیم کند که در جلسات علنی مجلس، در جلسات کمیسیون‌های تخصصی، در بررسی لوایح و طرح‌ها با مطالعه و اطلاعات کامل حضور پیدا کند و با دقت کافی رأی بدهد.

محسن اکبری کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه با اشاره به بحث اشتغال جوانان اظهار کرد: در امور استخدامی کشور مشکلات زیادی داریم؛ تأمین رفاه مناسب برای عزیزان بازنشسته‌ای که سالیان متمادی به این مردم خدمت کردند، در اولویت ما است؛ اگر رفاه برای بازنشستگان ایجاد شود، صندلی‌ها در ادارات ما خالی خواهد شد که باید با حضور جوانان پر شود که نشاط انقلابی گری را دارند؛ به‌عنوان‌مثال در عرصه تولید که حضرت آقا امسال را سال رونق تولید نام‌گذاری کردند، منابع داخلی کشور، هم در منابع مادی و هم در منابع انسانی غنی است؛ در صنایع مختلف اعم از کشاورزی، صنعت، تولید، گردشگری زمینه را طوری فراهم کنیم که جوان‌ها وارد شوند.

من قانون شفافیت را قبول دارم

وی در ادامه در خصوص قانون شفافیت آرا تأکید کرد: رانت، لابی‌گری و فساد در مجلس تمام نمای اعمال، رفتار و آرای نمایندگان به جامعه است؛ مردم می‌گویند این نماینده چه‌کار می‌کند، چرا به این طرح یا لایحه آری گفته است؛ من قانون شفافیت را قبول دارم.

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت رهبری در خصوص حل مشکلات در داخل تصریح کرد: از غرب چهل سال است که نتیجه نگرفته‌ایم، حضرت آقا فرمودند به آمریکا اعتماد نکنید اما اعتماد شد و نتیجه آن را هم دیدیم، در کشور همه منابع را داریم هم منابع زیرزمینی، هم منابع روزمینی و ازلحاظ منابع انسانی هم غنی هستیم، حضرت آقا می‌فرماید پنجره جمعیتی مملکت تا ۲۰ سال آینده فرصت دارد تا ۲۰ سال آینده انرژی جوان راداریم که بافکر و عمل و رفتار خود، بهترین بهره را از این فرصت ببریم و برای بعدازآن برنامه‌ریزی کنیم.

وی در ادامه افزود: کشور ما در منطقه‌ای قرارگرفته که حداکثر منابع خدادادی را دارد، منابع زیرزمینی زیادی داریم، منابع روزمینی مثل معادن طلا زیادی داریم؛ در حوزه منابع انسانی نیز این‌چنین است؛ با عمل و رفتار خوب این جوانان و نیروی انسانی و این منابع در مسیری استفاده شود که جوانان بتوانند از کمترین منابع به بیشترین فایده و اثربخشی در کارها برسند.

اکبری در خصوص حق مالکیت امامزاده هاشم بیان کرد: من به امامزاده هاشم به‌عنوان نقطه مقدس در شهرستان دماوند احترام می‌گذارم، باید در مجلس یازدهم مالکیت امامزاده ‌هاشم را تعیین تکلیف کنیم زیرا این منطقه تعلق به دماوند است، امامزاده هاشم عزت و شرف ماست، اولویت من در شهرستان حفظ آب‌وخاک منطقه است.

وی افزود: وظایف نماینده در سه بخش تقسیم می‌شود وظیفه فراملی و بین‌المللی، وظیفه ملی و وظیفه منطقه‌ای، نماینده باید کار خود را به‌درستی انجام دهد در هر حوزه بنا به قانون و ضوابط باید به همه این‌ها توجه شود

شاهرخ رامین، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اهمیت ارتباط قوی بین نماینده و مردم اذعان داشت: به‌عنوان شهروندانی که زندگی عادی داریم نمی‌دانیم در مجلس چه قانونی و کدام قانون به کار ما می‌آید و مشکل ما را حل می‌کند؛ وقتی ارتباط بین نماینده و مردم قوی باشد، باید نماینده مشکلات مردم را پیگیری کند؛ مردم در پیگیری کارهای اداری نه حوصله و نه مهارت دارند؛ تسهیل کردن کارهای اداری کار نماینده نیست اما عشق به نمایندگی در انجام همین کارها است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو مانع در تصویب شفافیت آرا اذان داشت: اگر منافع اسپانسر نماینده با منافع مردم در تضاد باشد، موقع رأی دادن نماینده منافع اسپانسر را مراقبت کنند و از فهمیدن مردم هم واهمه دار؛ این واقعیت است؛ مانع دیگر این است که قوانین مطرح‌شده در صحن مجلس را مطالعه نکردند و کمتر از آن‌ها اطلاع دارند؛ درنتیجه موقع رأی دادن به رأی متخصص آن طرح توجه می‌کنند؛ اگر مردم حوزه انتخابیه سؤال کنند من به‌اندازه کافی ادله مناسب برای اثبات حقانیت نظر خود، چه مثبت و چه منفی، ندارم.

هزینه بزرگی درباره برجام دادیم/ بریدن از بیرون کار منطقی‌ای نیست

وی در ادامه با اشاره به مسئله مذاکره با غرب و کشورهای دیگر، تصریح کرد: در وقایع اجتماعی آزمایشات گران تمام می‌شود؛ هزینه بزرگی درباره برجام دادیم تا به‌عنوان سیاستمداران، به مردم که تخصصی ندارند چه راهی منجر به موفقیت شود، به مردم دنیا ثابت شود ما رفتیم و ما خواستیم و ما آزمایش کردیم؛ از این آزمایش پرهزینه‌تر نبود؛ مدال‌هایی که رهبری به سینه تیم مذاکره‌کننده زدند بسیار بود تا این تیم حمایت شوند و بعداً حرفی در این نباشد که حمایت نبود که اتفاق نیفتاد؛ آزمایش بزرگی کردیم و هزینه سنگین بود؛ نتیجه این آزمایشات را خیلی مواقع می‌دانیم ولی نظام چون خود را در برابر مطالبه مردم مسئول می‌داند تن به چنین آزمایش‌ها پرهزینه‌ای می‌دهد تا همه مردم به این نتیجه برسند راه‌حل آنجا نیست بلکه در داخل است.

رامین تأکید کرد: بریدن از بیرون هم کار منطقی‌ای نیست؛ ما متکی به داخل هستیم ولی درهای بیرون باز است و مراوده داریم؛ کسانی که راه را بستند ما نیستیم که آمریکایی‌ها هستند؛ ما باید همچنان مثل یک دیپلمات تلاش کنیم که راه‌ها بسته نشود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به انگیزه خود برای شرکت در انتخابات تصریح کرد: وقتی در کنار کسی که تند حرکت می‌کند قرار می‌گیرید می‌ترسید و می‌گویید کاش خودم جای آن فرد فرمان را دست می‌گرفتم.

وی در ادامه با اشاره به بحث جوان‌گرایی اذعان داشت: چطور یک فوتبالیست می‌فهمد از سن بازی کردن او گذشته و خود آرام‌آرام کناره‌گیری می‌کند؟ همه مردم می‌بینند کیفیت بازی او کم شده است؛ چطور سیاستمداران همچنان بازی می‌کنند؟ چون رفتار من زیر نظر دوربین نرفته است؛ هرچند گاهی جای دویدن و انرژی صرف کردن را پختگی و مهارت می‌گیرد؛ زمانی که مهارت و پختگی بتواند جای دویدن و انرژی صرف کردن را بگیرد کار کارشناسی نیاز دارد.

رامین با اشاره به تیم و حزب خود بیان داشت: با وجود تیم کارشناسی نباید غصه این را داشت که رسیدگی به امور منطقه‌ای مغفول می‌ماند یا رسیدگی به امور ملی مغفول می‌ماند؛ کما این‌که الآن هم کار سیاسی، هم کار طبابت، هم کار معلمی و غیره را مدیریت می‌کنم.

وی با اشاره به عملکرد مجلس دهم خاطرنشان کرد: اگر بخشی از مجموعه درست عمل نکند نتیجه مطلوب کسب نمی‌شود؛ با وجود شرایطی که وجود دارد امکان کارآمدی بالاتر و بهتر است؛ همواره از آن‌که هستیم می‌توان بهتر شد.

شاهرخ رامین در خصوص شفافیت مالی گفت: باید این امر انجام شود و قطعاً مردم عامه انتظار ندارند من فرد فقیری باشم چراکه جراح هستم و حقوق جراحی و معلمی را دریافت می‌کنم؛ از کار پژوهشی و دانش‌بنیان مقداری هم درآمد داشته باشم کسی از من انتظار فقیر بودن نخواهد داشت؛ زندگی خود را صرف همین امور کردیم چراکه برای اقدامات تحقیقاتی بودجه‌ای در نظر گرفته نمی‌شود.

رامین: همه هزینه تبلیغات از درآمدهای خودم است

وی با تأکید بر این‌که برای تبلیغات انتخابات از کسی پولی دریافت نکردم، اذعان داشت: هزینه تبلیغات انتخابات مشخص است و همه از درآمدهای خودم است و هزینه اضافه هم نداشتیم و در حد اجاره ستادها بود؛ پوسترهای معمولی را خودمان چاپ کردیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در زمان من کمربندی دماوند شروع شد و جزو پروژه‌های استانی بود، تأمین منابع شد، تأسیس کارگاه کرد، پیمانکار هم مشخص شد؛ کار شروع شد و بعد از اتمام دوره من اصطلاحاً ماده ۴۸ای شد یعنی حق‌وحقوق را دادند و بعد مرخص کردند.

صندوق‌های دماوند و فیروزکوه منتظر حضور مردم

از ساعت ۸ صبح فردا پنجشنبه زمان تبلیغات کاندیداهای مجلس پایان می‌یابد و مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه حدود ۲۴ ساعت وقت دارند تا کاندیدای اصلح حوزه انتخابیه‌شان را برگزینند و روز جمعه دوم اسفند ماه با حضور در پای صندوق‌های با انتخاب حداکثری خود این فرد را به سوی مجلس راهی کنند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول