اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

دست غارتگران را از شرکت‌هایی چون هپکو و آذرآب کوتاه کردیم/ هزینه تبلیغات اصلاح طلبان از کجا تامین شده است+ فیلم

عضو لیست شورای ائتلاف نیروی‌های انقلابی استان مرکزی می‌گوید: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که با جدیت پیگیر آن بوده‌ام کوتاه کردن دست غارتگران از شرکت‌هایی چون هپکو و آذرآب بود، سهامداران این شرکت‌ها سال‌ها بر این شرکت‌ها چمبره زده و اموال و دارایی‌ها آن را غارت می‌کردند.

دست غارتگران را از شرکت‌هایی چون هپکو و آذرآب کوتاه کردیم/ هزینه تبلیغات اصلاح طلبان از کجا تامین شده است+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه در سراسر کشور برگزار و نمایندگان مردم با رای حداکثری راهی خانه ملت خواهند شد.

در استان مرکزی احزاب مختلف نامزدهای خود را مشخص و طی چند روز گذشته با تبلیغات گوناگون این نامزدها را به مردم معرفی کرده‌اند.

در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب علی‌اکبر کریمی و ابوالفضل فخرالاسلام دو نامزد مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلابی هستند که علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  برنامه‌های خود را اعلام کرد.

فارس: برنامه شما در حوزه صنعت استان چیست؟

کریمی: بسترسازی برای توسعه سرمایه‌گذاری جدید و ایجاد شهرک صنعتی شماره چهار که سال‌ها است در هیات وزیران تصویب شده و به علت عدم تعیین تکلیف مکان و اراضی بلاتکلیف مانده و عملا توسعه صنعتی شهر را متوقف کرده یکی از برنامه‌هایی است که با جدیت دنبال خواهد شد.

در حال حاضر شهرک صنعتی خیرآباد اشباع شده و در صورت عدم توسعه شهر‌ک‌های صنعتی، آینده صنعت شهر اراک با خطر مواجه خواهد شد.

رسیدگی به وضعیت صنایع اراک و  تقویت خوشه‌های صنعتی یکی دیگر از مواردی است که دنبال می‌شود، چرا که اگر خوشه‌های صنعتی تقویت شوند خود می‌توانند منجر به اشتغال پایدار شوند.

فارس: یکی از مشکلات استان در حوزه مدیریتی عدم استفاده از نیروهای  جوان و بومی‌ است، چه برنامه‌ای برای رفع این مشکل دارید؟

کریمی: باید تمهیداتی برای تقویت بومی‌گزینی در جذب نیروهای بومی برای واحدهای صنعتی اندیشید.

قانون تقویت بومی‌گزینی در شهرستان‌ها به تصویب رسیده، اما ناظر بر جذب و به کارگیری نیروهای دولتی است، که باید برای واحدهای صنعتی نیز این قانون به تصویب برسد.

سال‌ها است جذب نیرو در شرکت‌هایی چون نیروگاه، پتروشیمی و واحدهای بزرگ صنعتی اراک متوقف شده که باید مسوولان استان این موضوع را پیگیری کرده و با طراحی سامانه ثبت نام نیروهای بومی شرکت ها را ملزم به جذب نیرو از این متقاضیان کنند.

نباید اجازه داد در شهرهایی چون شازند نیروهای پتروشیمی و پالایشگاه از استان‌های دیگر جذب شوند و جوانان خود این شهرها به دنبال کار از شهری به شهر دیگر روند.

در مدیریت‌ها نیز اولویت باید به نیروهای بومی و جوان داده شود، این یک نگاه ناسیونالیستی نیست، بلکه مبتنی بر ضرورت کادرسازی برای آینده مدیریتی استان است، زمانی که به نیروهای جوان اعتماد نکنیم، از نیروهای پرورش یافته توانمند به لحاظ مدیریتی محروم خواهیم بود که این باعث وابستگی و اخلال در مسائل مدیریتی می‌شود.

تقویت انسجام و انسجام بخشی در استان یکی از اولویت‌هایی بود که دنبال خواهد شد، متاسفانه بحث واگرایی که امروز در استان مطرح است مورد قبول نیست، برای از بین بردن زمینه این واگرایی باید بستر و زمینه همگرایی را تقویت کرد.

در محورهای ساوه، تفرش، آشتیان و فراهان راه‌های دسترسی مناسبی وجود ندارد، احداث اتوبانی که از ساوه، سلفچگان به سمت تفرش، آشتیان و فراهان و اراک ادامه پیدا کند، یک ضرورت است که قرار است قرارگاه سازندگی این اتوبان را احداث کند که با احداث آن بخشی از مشکلات مردم این شهرها برطرف و زمینه همگرایی بیشتر می‌شود.

فارس: در بخش تعداد تخت‌های بیمارستانی، مرکزی از جمله استان‌هایی است که از نظر کمبود تخت جز دو استان اول کشور است، چه طرح‌هایی را در این راستا دنبال خواهید کرد؟

کریمی: از نظر کمبود تخت‌های بیمارستانی استان‌های مرکزی و البرز دو استان اول کشور هستند، که پایین‌ترین نرخ سرانه تخت را در اختیار دارند.

بیمارستان ولی عصر از جمله بیمارستان‌های مهم و بزرگی است که پیگیری اعتبارات تخصیصی به آن را با جدیت دنبال کردم و قرار است این بیمارستان در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

احداث بیمارستان تخصصی زنان را دنبال کردیم که با کمک یک خیر مقدمات ساخت آن فراهم شده، احداث بیمارستان سوانح و سوختگی و هسته‌ای در اراک، بیمارستان تخصصی کودکان، بیمارستان تخصصی طب سنتی را ارائه کردیم و طرح‌های آن در وزارت بهداشت مطرح شده است که این موارد را در حوزه بهداشت  و درمان پیگیری خواهیم کرد.

فاز سوم بیمارستان خوانساری نیز توسط یک خیر در دست اقدام است، طرح توسعه و تجهیز این بیمارستان را با خرید یک دستگاه رادیوتراپی و پرتوافکنی به سرانجام رساندیم.

در بخش دارو با توجه به اینکه در حال حاضر 30 درصد ظرفیت درمانی استان به بیماران  سایر استان‌ها اختصاص می‌یابد، بار مضاعفی بر دوش استان تحمیل می‌کند که به واسطه آن سهمیه دارویی اختصاص یافته به استان پاسخگوی نیازها نیست که در این راستا چندین بار به وزیر بهداشت و درمان و رئیس جمهور در خصوص افزایش سهم داروی استان تذکر داده و از آنها پاسخ خواسته‌ام که تلاش خواهم کرد افزایش سهم بیماران خاص را دنبال کنم.

فارس: استان مرکزی در بخش صنعت با چالش‌های بسیاری مواجه است، چه اقداماتی برای خروج صنعت استان از این چالش‌ها صورت داده‌اید؟

کریمی: به جرات می‌توانم بگویم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که با جدیت پیگیر آن بوده‌ام کوتاه کردن دست غارتگران از شرکت‌هایی چون هپکو و آذرآب بود، سهامداران این شرکت‌ها سالها بر این شرکت‌ها چمبره زده و اموال و دارایی‌ها آن را غارت می‌کردند و روز به روز بر زیان انباشه این شرکت‌ها می‌افزودند که با پیگیری‌های متعدد دست این غارتگران را کوتاه کرده و شرکت‌ها را در اختیار دولت قرار دادیم تا با پیدا کردن سهامداران با‌اهل از اموال بیت‌المال محافظت کرده و این واحدها را به رونق برساند.

در شرکت کمباین‌سازی شرایط خوبی فراهم شد و تولید کمباین برنج در این مجموعه رقم خورد  که تحول خوبی در حوزه تولید است.

فارس: همواره اهالی فرهنگ و هنر استان مورد بی‌مهری مسوولان قرار گرفته‌اند، در حوزه فرهنگی و هنری چه برنامه‌ای را دنبال خواهید کرد؟

کریمی: استان مرکزی مهد مشاهیر و مفاخر است، ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری در استان وجود دارد، متاسفانه آن طور که باید و شاید هنرمندان و عرفا و شعرا مورد تکریم قرار نمی‌گیرند، این ضرورت وجود دارد که بسترسازی اجتماعی برای تجلیل و تقدیر و تکریم این عزیزان، فروش آثار آنان، بهبود شرایط معیشتی هنرمندان، فراهم شود.

همچنین باید مکان‌های فرهنگی برای برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

حفظ و حراست از میراث فرهنگی، خانه‌های تاریخی، بازار تاریخی اراک و اماکن دیدنی و فرهنگی شهرهای کمیجان و خنداب موضوع مهمی است که برای توسعه گردشگری باید مورد توجه قرار گیرند.

فارس: نظر شما در رابطه با توسعه و عمران شهر اراک چیست؟

کریمی: متاسفانه با طرح جامعی که تهیه و تصویب شد توسعه و عمران اراک متوقف و فضای تنفس و توسعه شهر اراک بسته شد، با طرح تفضیلی محدوده قانونی شهر اراک برای سال‌های آینده تنگ و محدود در نظر گرفته شد، این رویکرد که توسعه شهر هدایت شود به سمت مهاجران و امیرکبیر طرح مطلوب و منطقی نمی‌دانیم، چرا که یک رویکرد غیرمنطقی و ظالمانه است، باید زمینه توسعه شهری به سمت مناطق داود آباد و کارچان و ساروق سوق پیدا کند.

 متاسفانه شاهدیم استقبال خوبی از سرمایه‌گذاری نمی‌شود باید بستر لازم برای کسانی که قصد ساخت و ساز و یا سرمایه‌گذاری در شهر دارند به درستی فراهم شود.

افزایش تراکم شهر ضروری است، بخش‌هایی از شهر که معابر مناسب و امکان دسترسی مناسب به لحاظ ترافیکی دارند می‌تواند تراکم فروشی داشته باشد که در این زمینه با وزیر راه و شهرسازی مکاتباتی را انجام داده و در حال پیگیری هستم.

فارس: گفته می‌شود نسبت به سایر نامزدها تبلیغات کمتری دارید، دلیل آن چیست؟

کریمی: در خصوص نحوه تبلیغات در مجلس طرح دو فوریتی در خصوص شفافیت هزینه‌های تبلیغاتی تصویب شده از جمله اینکه وزارت کشور موظف است میزان معینی را برای سقف تبلیغاتی همه نامزدها تعیین و ابلاغ کند و نامزد هم موظف شدند یک حساب بانکی ویژه برای انتخابات در یکی از بانک‌ها افتتاح  و به ستاد انتخابات معرفی کنند و فردی را به عنوان نماینده مالی تعیین و به ستاد خودشان معرفی کنند تا تمام تعاملات مالی که بین نماینده و مردم است از محل این هزینه‌ها انجام شود و بعد از انتخابات گزارش کامل تمام کمک‌های دریافتی را به ستاد انتخابات اعلام کنند تا ستاد آنها را بررسی و منتشر کند. 
بنده از بانیان این طرح بودم پس منطقا خودم باید  به آن پایبند باشم، همچنین بضاعت مالی بنده  هم بیش از این نبود.

 هزینه های تبلیغات  سرسام آور است و اگر کسی بخواهد هزینه کند باید میلیاردی هزینه کند و آنهایی  که این هزینه ها را دارند باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.
به همین خاطر و بخاطر مسایل محیط زیستی سعی کردم صرف نظر کنم از چاپ پوستر و کاغذ البته در حد محدودی از این روش‌ها استفاده کردم.

 باتوجه به اینکه از قبل در صحنه بودم و خیلی‌ها شناخت لازم را به پیدا کرده‌اند الزاما نیاز نیست با پوستر خودم را به مردم معرفی کنم، از هیچ اسپانسر مالی مثل کارخانه جات و شرکت‌ها یک ریال هم دریافت نکرده‌ام. 

سعی کردم با حضور مستقیم در صحنه و در شهرهای حوزه انتخابیه، بهره‌گیری از  فضای مجازی کارهای مربوط به تبلیغات را انجام دهم.

فارس: در سطح ملی چه طرح‌ها و برنامه‌هایی را دنبال خواهید کرد؟

کریمی: بحث اصلاح نظام بانکداری که در مجلس دهم تلاش زیادی کردیم  یکی از موضوعاتی است که قرار است در مجلس یازدهم هم آن را دنبال کنم.

موضوع اصلاح نظام بانکی کشور که نیاز به تجدید نظر اساسی دارد از دیگر موضوعات مهمی است که باید دنبال شود.

 

 

 

انتهای پیام/ 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول