اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

کار مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح ۷۷۱هکتاربه انجام رسید

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت:با ورود موج سوم ملخ صحرایی از مرز پاکستان به استان، از اوایل آذر ماه سال جاری تاکنون کار مبارزه با افت در سطح ۷۷۱هکتار در شهرستان های سرباز، کنارک، چابهار، نیکشهر و فنوج به پایان رسید .

کار مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح ۷۷۱هکتاربه انجام رسید

تیموری امروز در گفتو گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با ورود موج سوم ملخ صحرایی از مرز پاکستان به استان، از اوایل آذر ماه سال جاری تاکنون کار مبارزه با افت در سطح ۷۷۱هکتار در شهرستان های سرباز، کنارک، چابهار، نیکشهر و فنوج به پایان رسید.

تیموری افزود در این مرحله با توجه به جابجایی مداوم ملخ صحرایی، مبارزه با ملخ صحرایی در بدو ورود این آفت در نقاط مرزی مبارزه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد تاکنون کار مبارزه با ملخ صحرایی بالدار در سطح ۶۷۱هکتار و پوره ملخ صحرایی در سطح ۱۰۰هکتار انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی اذعان داشت مبارزه شیمیایی علیه این آفت بین المللی در سطح ۳۸۰هکتار در شهرستان سرباز ،۱۰۰هکتار در کنارک، ۱۰۰هکتار در چابهار،۱۷۰ هکتار در نیکشهر و۲۱هکتار نیز در شهرستان فنوج صورت گرفته وکار رصد ومبارزه با ملخ صحرایی همچنان ادامه دارد.

وی بدلیل اهمیت مبارزه با این آفت خطرناک از همه بهره برداران بخش کشاورزی خواست در صورت مشاهده هرگونه دستجات ملخ مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی اعلام نمایند.

انتهای پیام/3139/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول