اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

عدم حضور در انتخابات مشکلات را بیشتر می‌کند/ مشکلات امروز ناشی از انتخاب بد است

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت:‌ عدم حضور در انتخابات نه تنها مشکلات کشور را حل نمی‌کند بلکه آنها را زیادتر هم می‌کند.

عدم حضور در انتخابات مشکلات را بیشتر می‌کند/ مشکلات امروز ناشی از انتخاب بد است

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مقصود درودی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نشستی که با عنوان‌ «جنبش دانشجویی و انتخابات مجلس یازدهم» در این خبرگزاری برگزار شد، درباره ویژگی‌های نماینده اصلح و تراز انقلاب گفت: اگر بخواهیم در یک کلمه بگوییم باید بگوییم که نماینده باید به معنای واقعی «انقلابی» باشد.

وی افزود: در ذیل کلمه انقلابی ویژگی‌های زیادی وجود دارد. در درجه اول باید مومن باشد هم ایمان به اسلام و هم مومن به مبانی گفتمانی انقلاب اسلامی و اصل ولایت فقیه که این مورد را شورای نگهبان تایید یا رد می‌کند.

درودی تصریح کرد: ویژگی بعدی با تقوا بودن است. تقوای فردی و تقوای جمعی تقوای دینی و تقوای سیاسی. نماینده مجلس باید ضد فساد باشد و اولین قدم این است که خود فاسد نباشد و طرفدار شفافیت باشد. شفافیت مالی و شفافیت آرا جزو مهمترین ابعاد شفافیت یک نماینده است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: ویژگی بعدی اینکه نماینده باید طرفدار محرومین باشد. بدون شک این انقلاب خود را مدیون محرومین می‌داند و نماینده مجلس باید با قانونگذاری نماینده محرومین باشد.

درودی یادآور شد: فعال بودن، جهادی بودن، اهل تفکر و شجاع بودن، ضد استکبار بودن، توانمند بودن و... نیز از دیگر ویژگی های یک نماینده اصلح است.

وی درباره این سوال که چرا باید رای داد، گفت: در مورد این مسئله می‌توان این سوال را مطرح کرد که چرا نباید رای داد؟ عدم حضور در انتخابات نه تنها مشکلات کشور را حل نمی‌کند بلکه آنها را زیادتر هم می‌کند. خوشبختانه در کشور ما دو قوه از سه قوه اصلی با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و این نشان دهنده مردم سالاری دینی به معنای واقعی کلمه است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: با رای ندادن در واقع خود را از  حقی که داریم محروم و آن را به دیگری واگذار می‌کنیم، این موجب می‌شود که دیگران به جای ما تصمیم بگیرند.

درودی گفت: مشکلات امروزه کشور ناشی از انتخاب بد یا رای دادن بد است، که می توان با تحقیق و پژوهش و پرس و جو نماینده اصلح را شناخت و به او رای داد تا مشکلات کشور کمتر از گذشته شود. بدیهی است رای دادن به فرد ناکارآمد دولت و کشور را به سمت ناکارآمدی سوق می‌دهد.

وی تصریح کرد: مسلما بسیج دانشجویی در انتخابات از هیچ فرد، لیست و جناحی حمایت نمی‌کند بلکه تمام تلاش خود را در راستای شناساندن شاخصه‌های نماینده اصلح به مردم و قشر نخبگان دانشگاهی به کار می‌گیرد و آنجایی که حرف از اسامی می‌شود پای خود را کنار می‌کشد.

درودی تاکید کرد: بدون شک تشکل‌های دانشجویی در تبیین شاخصه‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی و همچنین مجلس تراز انقلاب اسلامی نقشی کم نظیر دارند که مسئولیت آنان را بیشتر می‌کند. جنبش دانشجویی از طرفی باید با مبانی گفتمان انقلاب اسلامی شاخصه ها را استخراج کند و از طرفی دیگر در مصادیق ورود نداشته باشد و تطبیق مصادیق یا شاخصه ها را بر عهده مردم گذارد.

وی ادامه داد: مردم نیز باید به این شاخصه ها توجه ویژه داشته باشند و مطابق با آن عمل کنند. مردم نباید اجازه سو استفاده از احساسات خود را به کاندیداها بدهند. باید به کسی رای بدهند که توجه به مسئله محوری داشته باشد. یعنی به فکر حل مسائل مردم باشد.

درودی تاکید کرد: متاسفانه کاندیداها بیشتر سلبی صحبت می‌کنند  و در مورد برنامه های خود حرفی نمی‌زنند. مردم باید مطالبه گری از کاندیدها در مورد راهکارهای عملیاتی کاندیداها را تبدیل به گفتمان کرده تا پی به نیت کاندید شدن آنها ببرند. 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: بدون شک نماینده لی صلاحیت نشستن بر کرسی مجلس را دارد که برای حل مشکلات معیشتی مردم راه حل قانونی داشته باشد تا بتواند از طریق قانون گذاری و نظارت آن ها را پیگیری و اجرا کند.

وی درباره اهمیت میزان مشارکت مردم در انتخابات هم افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند میزان مشارکت در انتخابات بسیار مهم است و نگاه همه دنیا به میزان مشارکت مردم ایران در انتخابات است.

درودی تاکید کرد: میزان مشارکت بالا به معنای امید مردم به کارآمدی نظام اسلامی، امید مردم به اصلاح ساز وکارهای قانونگذاری و امید مردم به ایجاد تمدن نوین اسلامی است. میزان مشارکت پایین بدون شک امنیت کشور را تهدید خواهد کرد زیرا دشمن هم از طریق نفوذی های داخل و هم از طریق عناصر تروریستی به طمع تخریب در ایران می افتد و احتمال جنگ را افزایش می دهد. 

وی گفت: میزان مشارکت پایین مجلس را جهت رسیدگی به امور مردم دلسرد خواهد کرد و همینطور دست مردم و تشکل های دانشجویی را در مطالبه گری از نمایندگان مردم می بندد و نمایندگان خود را مدیون رای مردم نمی‌دانند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اضافه کرد: از مهمترین مسائلی که باید نمایندگان پیگیری کنند ریل گذاری جدید در قانون گذاری کشور است که باید به نفع محرومین و قشر کم درآمد جامعه باشد. باید عدالت را سرلوحه خود قرار داده و در راستای تحقق آن شب از روز نشناسند. باید مساله محور باشند و به دنبال حل مسائل و مشکلات کشور باشند. اولویت نیز با مسائل اقتصادی کشور است.

وی گفت: همچنین رفع خلاءهای قانونی قوانین کشور جهت جلوگیری از فسادهای مالیاتی، پیگیری cgt، رد لوایح fatf نیز باید در دستور کار قرار گیرد. ما مجلسی می‌خواهیم که کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را اثبات کند.

درودی یادآور شد: مجلس فعال، پرنشاط، کاری، بصیر، دشمن شناس، شجاع، ولایت محور و انقلابی، مجلسی است که می توان نان مجلس تراز انقلاب را روی آن گذاشت که این مجلس ان‌شاء الله مقدمه ساختن دولت جوان و حزب اللهی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول