اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

جدیدترین و آخرین اخبار انتخابات در کرمانشاه/ تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم فراهم است

رئیس ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم فراهم شده است، گفت: 32 هزار نفر در استان کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

جدیدترین و آخرین اخبار انتخابات  در کرمانشاه/ تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم فراهم است

محمدابراهیم الهی‌تبار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص آخرین اخبار و اطلاعات انتخابات مجلس یازدهم در استان، اظهار داشت: روز جمعه، کمتر از 48 ساعت دیگر امر انتخابات را در پای شعب اخذ رای برگزار می‌شود.

افزایش 71 شعبه اخذ رای در استان کرمانشاه

رئیس ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم فراهم شده است، گفت: یک‌هزار و 585 شعبه داریم که 71 شعبه نسبت به دوران گذشته بیشتر شده، یکی از این شعب در اختیار اقلیت‌ها است.

وی 985 شعبه را ثابت و 620 شعبه را به صورت سیار اعلام کرد و گفت: 922 شعبه ازاین تعداد شهری و 663 شعبه هم روستایی است.

الهی‌تبار گفت: همه مقدمات امر در حوزه اجرا مشخص است و در روز انتخابات حدود 32 هزار نفر عوامل اجرایی، بازرسی، نظارتی، امنیتی و خدماتی و پشتیبانی در شعب اخذ رای فعالیت خواهند داشت.

امنیت برگزاری انتخابات فراهم شده است

وی گفت: در بحث امنیتی یک هم‌افزایی خوبی بین اعضای شورای تامین است تاکنون توانسته‌اند فرایندهای انتخابات را مدیریت و کمترین چالش را داشته باشیم، اشرافیت خوبی بر فضای امنیتی استان داریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه با اشاره به ارائه امکانات لازم شعب اخذ رای در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در اختیار آن‌ها، گفت: تعرفه‌های اخذ رای در اختیار فرمانداران و سیستم احراز هویت نیز در اختیار حوزه‌های انتخابیه قرار گرفته که 15 درصد سیستم احراز هویت به عنوان پشتیبان در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته است.

شمار نامزدهای انتخاباتی در کرمانشاه به 141 نفر رسید

وی با اشاره به تائید صلاحیت 160 داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه از سوی شورای، نگهبان افزود: بنا بر اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه 19 کاندیدا تا به دیروز (سه‌شنبه، 29 بهمن‌ماه) از ادامه رقابت در انتخابات مجلس یازدهم انصراف داده‌اند.

الهی‌تبار بیشترین انصرافی را مربوط به حوزه کرمانشاه دانست و گفت: با انصراف این 19 کاندیدا، تعداد نامزدهای انتخابات در استان کرمانشاه به 141 نفر رسیده است.

ستادهای تبلیغات فردا تعطیل شوند

وی در خصوص زمان تبلیغات انتخاباتی، اضافه کرد: پایان تبلیغات راس ساعت 8 صبح فردا (پنجشنبه، یکم اسفندماه)، نامزدها ستادهای تبلیغات را فردا تعطیل کنند، قطعا بازرسی های خواهیم داشت و موارد خلاف قانون ثبت و ضبط می‌شود.

رئیس ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه تصریح کرد: شعب در دوم اسفندماه از ساعت 8 صبح به مدت 10 ساعت تا ساعت 18 رای‌گیری را شروع می‌کنند، با توجه به انتخابات گذشته و حضور مردم، درخواست تمدید می‌شود که وزیر کشور برابر قانون این اجازه را برای تمدید ساعت انتخابات را دارد.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن روند انتخابات، گفت: در دور دور گذشته انتخابات چنانچه زمان اخذ رای به پایان می‌رسید درب شعب بسته می‌شد و از افرادی که داخل شعب حضور داشتند رای گرفته می‌شد.

الهی‌تبار ادامه داد: اما از دور قبل انتخابات با الکترونیکی شدن، سامانه راس ساعت 12 شب بسته می‌شود چون که قانون می‌گوید در روز تعطیل باید انتخابات برگزار شود و از ساعت 12 به بعد روز شنبه می‌شود.

وی در خصوص شرایط رای دهندگان نیز، گفت: رای دهنده باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد یعنی همان شناسنامه، همراه داشتن شناسنامه و شماره ملی الزامی است، اما همراه داشتن اصل کارت ملی الزامی نیست.

الهی‌تبار، سن 18 سال تمام و عاقل بودن را در قالب دیگر شرایط رای دهندگان عنوان کرد و افزود: در استان کرمانشاه یک‌میلیون و 546 هزار و 143 نفر واجدین شرایط هستند که نسبت به دوره قبل 2.5 درصد رشد داشته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه واجدین شرایط رأی اولی را 58 هزار و 280 نفر اعلام کرد و گفت: رای دهندگان حتما توجه کنند در ساعاتی که قانون‌گذار مشخص کرده به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول