اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران در پکن: من و سایر دیپلمات‌های ایرانی به همراه خانواده در محل ماموریت هستیم

سفیر ایران در پکن گفت که او و سایر دیپلمات‌های ایرانی در پکن، شانگهای، گوانگجو و هنگ کنگ به همراه اعضای خانواده همچنان در محل ماموریت هستند و بدون هیچ مشکلی همراه با مردم چین به امور جاری می‌پردازند.

سفیر ایران در پکن: من و سایر دیپلمات‌های ایرانی به همراه خانواده در محل ماموریت هستیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محمد کشاورززاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن امروز (چهارشنبه) در صفحه توئیترش نوشت: «با تلاش دولت و مردم چین امروز برای چهاردهمین روز متوالی تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا کاهش داشت. کرونا پایان می پذیرد. «سینا کرمی» (دانشجوی ایرانی که برای کمک به پزشکان در ووهان ماند) نوع دوستی و فداکاری ایرانیان را به خوبی به نمایش گذاشت. قطعا گردشگران چینی پس از کرونا قدرشناس مهربانی‌ها خواهند بود، به آنان احترام بگذاریم.»

وی همچنین در توئیت دیگری عنوان کرد: «اینجانب و سایر دیپلمات‌های ایرانی در پکن، شانگهای، گوانگجو و هنگ کنگ به همراه اعضای خانواده همچنان در محل ماموریت خود هستیم و زندگی همچنان در اینجا جاری است و ما نیز بدون هیچ مشکلی با رعایت موارد بهداشتی همراه با مردم چین به امور جاری می‌پردازیم.»

 

 

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن همچنین دیروز در توئیترش نوشت: «خوشبختانه قرنطینه ایرانیان مقیم ووهان که به میهن بازگشتند، بدون گزارش حتی یک مورد ابتلا به پایان رسید. وزارت خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین حمایت از هموطنان عزیز مقیم چین را همچنان تا پایان یافتن بحران کرونا ادامه خواهد داد.»

گفتنی است در پی شیوع ویروس کرونا و با تمهیدات در نظر گرفته شده یک فروند هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان برای بازگردان دانشجویان و ایرانیان مقیم ووهان به همراه تعدادی پزشک و تیم عملیات اورژانس به این شهر عزیمت کرد و ۵۶ نفر از هموطنان متقاضی خروج از شهر ووهان چین را به ایران بازگرداند. این افراد پس از سپری کردن مدت زمان مورد نیاز در قرنطینه اخیرا به شهرهایشان بازگشتند.

به گزارش فارس، تعداد قربانیان ویروس کشنده «کرونا» امروز (چهارشنبه) به ۲ هزار و چهار نفر افزایش یافت و تعداد مبتلایان به این ویروس در سراسر جهان به بیش از ۷۴ نفر رسید.

کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرد که یک هزار و ۷۴۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا تأیید شده است که این پایین‌ترین میزان ابتلای روزانه به این ویروس از ۲۹ ژانویه (۹ بهمن‌ ماه) تاکنون محسوب می‌شود و استان «هوبی» به عنوان مرکز شیوع این ویروس، امروز، پایین‌ترین میزان ابتلای روزانه به این ویروس را از ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن ماه) تاکنون گزارش کرده است.

ووهان، شهری با ۱۱ میلیون نفر جمعیت، اولین مکانی است که ویروس کرونا اواخر سال گذشته میلادی (۲۰۱۹)، در آنجا شیوع پیدا کرد و به مناطق دیگر نیز انتقال یافت و برای چندین هفته است که این شهر در قرنطینه است و رفت‌ و آمد در آن بسیار محدود شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول