اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

میزبانی اصفهان ازنمایشگاه توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی در فضای مجازی

دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی در فضای مجازی که از ابتدای هفته آغاز شده امروز 30 بهمن‌ماه در پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر پایان می‌پذیرد.

میزبانی اصفهان ازنمایشگاه توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی در فضای مجازی با محوریت کودک و نوجوان و با رویکرد (B2B)  به‌ عنوان معامله کسب‌وکار با حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری، پلدفرم های عرضه تولید محتوا، اپ استورها، (VOD) و اگلیگیتورهای این حوزه، شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در استان اصفهان تا 30 بهمن‌ماه در پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر دایر خواهد بود.

آخرین روز میزبانی سیتی‌سنتر‌ از نمایشگاه ملی توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی در فضای مجازی  
در همین راستا احسان اصلاحی، دبیر اجرایی دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی در فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی در فضای مجازی کسب‌وکار با محوریت کودک و نوجوان و با حضور  مجموعه بازیگران حوزه فضای مجازی در این نمایشگاه کار خود را از آغاز به‌کار کرده است.

وی در ادامه تصریح داشت: منظور از بازیگران حوزه کسب‌وکار فضای مجازی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت فناوری اطلاعات، صدا وسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این نمایشگاه کار با رویکرد (B2B) به‌عنوان معامله کسب‌وکار با حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری، پلدفرم های عرضه تولید محتوا، اپ استورها، (VOD) و اگلیگیتور های این حوزه، شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در استان اصفهان برگزارشده تا که از ظرفیت این آن برای رایزنی‌های اقتصادی استفاده شود.

اصلاحی بابیان اینکه سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد عدم تمرکز رویدادها در پایتخت است،  افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد توجه ویژه‌ای به برنامه تحول دارد، در این راستا برگزاری دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب‌وکارهای فرهنگی در فضای مجازی کسب‌وکار به توسعه فعالیت فعالان تولید محتوا کمک خواهد کرد.

اصفهان، نماد افتخار در حوزه اقتصاد و فرهنگ

همچنین محمدرضا بهمنی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه تأکید داشت: نمایشگاه ملی توسعه کسب‌وکار فرهنگی در فضای مجازی درواقع یک مثلث با اضلاع اقتصاد، فرهنگ و فناوری است  که گره خوردن این سه عنصر اتفاقاتی خوبی را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌هایی همچون خلاقیت در ظروفی مثل اقتصاد و فرهنگ متذکر شد: استان اصفهان به‌عنوان نماد افتخارآمیز در حوزه اقتصاد و فرهنگ، موفق به ایجادهای پدیدهای نو در این دو حوزه و عرضه آن به کشور شده است از همین رو هم‌نشینی اقتصاد و فرهنگ اتفاقات  مناسبی را رقم‌زده است، امروز در دوره‌ای قرار داریم که به آن دوره برزخ فرهنگ و هنر نام نهادند و برای عبور از این دوران باید به فناوری‌های جدید نگاه متفاوت‌تری داشته باشیم، مخاطب جهانی را بشناسیم و به او بها دهیم.

گستردگی جامعه هدف برای ناشران دیجیتال حوزه کودک

گفتنی است مسعود نظری منش نایب‌رئیس مجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان، با اشاره به آن‌که ۱۵ درصد جمعیت کشور زیر ۱۵ سال هستند، ابرار داشت: فعالان حوزه کودک، با جامعه هدف ۲۵ هزار نفری روبه‌رو هستند که باید به آنها خدمات لازم ارائه شود از همین رو از سال گذشته با همفکری اکوسیستم و همکاران رسانه دیجیتال ۱۰ شرکت میاندار و ظرف یک سال اهداف عمده‌ای را برای مجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان تعیین کرده‌اند.

وی با تأکید بر اهمیت وجود ناشران در بازار هدف گفته است: پیام‌رسان‌ها سهم بازاری بالغ‌بر ۴۰ درصد دارد و به گزارش کافه بازار، بیش از ۴۵ میلیون نفر اپلیکیشن های حاوی بازی را نصب‌کرده‌اند که ا توجه به اهمیت این موضوع با همکاری فعالان اکوسیستم، خط‌مشی‌هایی را تولیدشده تا ب به بازارهای فارسی‌زبان ارسال شود همچنین تلاش ما بر این است تا درزمینه ساماندهی و نظارت نقش مؤثری داشته باشیم.  

رسانه‌ها مسبب رشد و یا آسیب‌های جدی به جامعه هستند

حجت‌الاسلام  محمدعلی انصاری، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: علوم ارتباطات در دهه‌های اخیر از رشد بسیار چشم‌گیری برخوردار است به‌گونه‌ای که نمی‌توان ارتباطات امروز را با چند دهه قبل مقایسه کرد که البته از بین تمامی شاخه‌های علوم ارتباطات رسانه به‌عنوان اصلی‌ترین آن از اهمیت بالایی برخوردار است که به لحاظ رشد قابل‌مقایسه با پیشرفت تکنولوژی در دوران تاریخ بشر نیست به‌گونه‌ای که رسانه یکی از دلایل توسعه کشورها است و می‌تواند در خدمت به بشر به‌کار گرفته شود.

وی متذکر شد: رسانه‌ها همان‌گونه که در جهت ارتقای جامعه موثرهستند، در مسیر ضربه زدن به انسان‌ها قابل‌استفاده خواهد بود به‌طوری که تاکنون سرعت، قیمت و نفوذ فضای دیجیتال تأثیر بیشتری در زندگی انسان‌ها داشته است و رسانه‌های دیجیتال به‌عنوان رسانه نوپا نیاز به‌دقت و فرهنگ‌سازی صحیح در راستا استفاده از آنها را دارند.

انصاری بابیان رویکرد دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب‌وکار فرهنگی در فضای مجازی تصریح کرد: رویکرد نمایشگاه کودک و نوجوان و در همه مکاتب به‌خصو ص مکتب اسلام یکی از جامعه‌های مخاطب کودک و نوجوان است و از سوی دیگر بسیاری از آموخته‌های کودکان از سنین پایین آغاز می‌شود بنابراین موضوع کودک و نوجوان به‌عنوان  اصلی‌ترین موضوعات حوزه فرهنگ و هنر نیازمند ارائه خدمات بهتر و مناسب در حوزه دیجیتال است.

قول استانداری اصفهان برای رفع  مشکلات کسب‌وکارهای مجازی

در پایانحسن قاضی عسگر، معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اهمیت محتوا برای سنین کودک و نوجوان بیان داشت: در استانداری کمیته‌ای به نام اقتصاد دیجیتال و گروه کاری فناوری تشکیل‌شده است که از طریق آن می‌توان مشکلات و موانع موجود کسب‌وکارهای مجازی را رفع کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان با تأکید بر حمایت‌های استانداری اصفهان از فعالان حوزه کسب‌وکار مجازی،  ادامه داد: در این نمایشگاه افرادی حضور دارند که در پی ایجاد ارزش‌افزوده در کسب‌وکار فرهنگی از راه مجازی هستند و این می‌تواند منجر به ایجاد استارت آپ و تولید ثروت شود و آثار ماندگاری را به‌ویژه در حوزه کودک و نوجوان ساماندهی کند از همین رو در استانداری سعی می‌کنیم تسهیل گر راه کسب‌وکار نوپا باشیم و موانع موجود بر سر راه فعالان این حوزه را رفع کرده و به پیشرفت و گسترش آنها کمک کنیم.

انتهای پیام/63064/م20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول