اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تقسیم گرگان به 100 بلوک برای تسهیل رای‌گیری در روز انتخابات

فرماندار گرگان از جابجایی و اضافه شدن شعبات اخذ رای خبر داد و گفت: گرگان به بیش از ۱۰۰ بلوک تقسیم شده است، تا توزیع مناسبی از شعب را در سطح شهر برای تسهیل در رای‌گیری و جلوگیری از ازدحام جمعیت داشته باشیم.

تقسیم گرگان به 100 بلوک برای تسهیل رای‌گیری در روز انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد حمیدی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص تعداد شعبات اخذ رای تصریح کرد: در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا ۳۴۶ شعبه اخذ رای دادیم که ۱۱۳ شعبه در آق‌قلا و ۲۳۳ شعبه در گرگان است.

فرماندار گرگان با بیان اینکه حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی برای نظارت در ۲۳۳ شعبه آموزش دیدند، افزود: عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات سالم آماده هستند و برای انتخاب این افراد به ویژه کاربران و نمایندگان فرماندار حساسیت زیادی لحاظ شده است سعی کردیم این جایگاه در عوامل اجرایی حتماً به افراد باتجربه سپرده شود.

حمیدی مبنای برنامه‌ریزی در اجرای انتخابات را قانون، بی‌طرفی کامل، اجرای انتخابات شفاف، آرام و اعتمادساز برای مردم در تمامی حوزه‌ها دانست و ابراز کرد: برای اینکه مشکلات را به لحاظ امنیتی و ازدحام افراد پای صندوق‌های رای در حوزه‌های انتخابات کاهش دهیم و دسترسی شهروندان برای رای دادن تسهیل شود بر اساس نقشه، شهر گرگان را بلوک‌بندی کردیم.

وی با بیان اینکه گرگان به بیش از ۱۰۰ بلوک تقسیم شده است، گفت: تعدادی از شعب را جابه‌جا و یا اضافه کردیم تا توزیع مناسب از شعب را در سطح شهر داشته باشیم.

* وجود ۶ شعبه سیار در سطح شهر گرگان/ رونمایی از «دستگاه‌های احراز هویت» در انتخابات مجلس

فرماندار گرگان با تصریح اینکه ۷۰ درصد جمعیت در شهر و حدود ۳۰ درصد در روستاها هستند، افزود: ۱۱۱ شعب در روستاهای شهرستان و ۱۲۲ شعب در شهر داریم جانمایی سطح شهر را سعی کردیم، پوشش دهیم.

حمیدی از وجود ۶ شعبه سیار در سطح شهر خبر داد و ابراز کرد: یک شعبه سیار در بخش بهاران و چهار شعبه در «بخش بهاران مرکزی» به صورت ثابت و سیار برای انتخابات فعالیت خواهند داشت.

وی گفت: برای این دوره از انتخابات تعدادی «دستگاه‌های احراز هویت» به اندازه شعب اخذ رای تحویل شده است از این دستگاه‌ها برای اولین بار در انتخابات رونمایی شد.

فرماندار گرگان از برگزاری مانور آزمایشی انتخابات خبر داد و افزود: این مانور در ۱۹ شعب اخذ رای برگزار شد که مشکل خاصیدر این زمینه  نداشتیم اما یک‌سری عدم هماهنگی‌ها با نظارت بود که گزارش کردیم تا رفع شود.

حمیدی با بیان اینکه آنتن‌گیری در تمام شعب کنترل شدند، افزود: در گرگان مشکل آنتن‌دهی نداریم دستگاه احراز هویت حتی قادر است که براساس آخرین اطلاعات جمعیتی که در حافظه ثبت شده به صورت آفلاین خدمات دهد.

به گفته وی؛ ۵۹ نامزد انتخابات در این دوره در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا با یکدیگر رقابت می‌کنند برخی هم برای انصراف در راه فرمانداری هستند.

* تبلیغات روی بیلبوردهای شهرداری که به پیمانکار اجاره داده ممنوع کردیم
فرماندار گرگان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نقطه برای تبلیغات نامزدهای انتخابات در شهرستان گرگان مشخص شده است، افزود: شهرداری مکان‌های مجاز تبلیغاتی را اعلام کرده است.

حمیدی ابراز کرد: بزرگترین ابعاد مجاز تبلیغاتی ۵۰ در ۷۰ است، حتی تبلیغات روی بیلبوردهای شهرداری که به پیمانکار اجاره داده ممنوع کردیم چون اماکن دولتی حساب می‌شوند اگر کسی این کار را انجام دهد تخلف محاسبه خواهد شد.

وی از تشکیل یک کمیته امحا خبر داد و گفت: افراد این کمیته در سطح شهر تبلیغات غیرمجاز را عکسبرداری و موارد لازم را رصد می‌کنند.

انتهای بیام/83001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول