اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

شطرنج جام کاسپین| صدرنشینی شطرنج‌باز آذربایجانی در پایان دور هفتم

دور هفتم رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کاسپین با شکست صدرنشین مسابقات مقابل شطرنج‌باز آذربایجانی خاتمه یافت و اسکندروف با کسب ۶.۵ امتیاز به صدر جدول صعود کرد.

شطرنج جام کاسپین| صدرنشینی شطرنج‌باز آذربایجانی در پایان دور هفتم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پنجمین روز از رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کاسپین با برگزاری دیدارهای دور هفتم در سه جدول مستر (دارای ریتینگ بین‌المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید)، جدول دارای ریتینگ بین‌المللی زیر ۱۸۰۰ و جدول زیر ۱۴ سال در سالن یادگار امام (ره) رشت پیگیری شد.

در مهم‌ترین دیدارهای جدول مستر (دارای ریتینگ بین‌المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید) این رقابت‌ها، مسرات‌الدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان مقابل گئورگ هاروتجونیان از ارمنستان، آریا امیدی مقابل مسعود مصدق‌پور، گیگا کوپارادزه از گرجستان مقابل مهراب خوش‌کلام، امیررضا پوررمضانعلی مقابل هایک یریتسیان و آرش طاهباز مقابل آرین قسمتی به برتری رسیدند.

در دیگر دیدارهای مهم جدول اساتید، بردیا دانشور مقابل ووگار رسولف از جمهوری آذربایجان، آذر میرزائف از جمهوری آذربایجان مقابل محمد خادمی و آرش داغلی مقابل مانی جاهدی به‌تساوی رسیدند.

در پایان دور هفتم جدول مستری، مسرات‌الدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان با کسب ۶.۵ امتیاز به صدر جدول صعود کرده و آریا امیدی و  گئورگ هاروتجونیان از ارمنستان با کسب شش امتیاز در تعقیب صدرنشین هستند؛ سیرانوش گوکاسیان و لئون بابوجیان از ارمنستان، ووگا رسولف و آذر میرزائف از جمهوری آذربایجان، بردیا دانشور، محمد خادمی، امیررضا پوررمضانعلی، آرش طاهباز، علی راستبد و گیگا کوپارادزه و اوری چیگالادزه از گرجستان هرکدام با ۵.۵ امتیاز مترصد لغزش صدرنشینان برای کسب عنوان قهرمانی می‌جنگند.

در مهم‌ترین دیدارهای جدول B این مسابقات نیز امیرحسین سلطانی مقابل احسان خاکساری، مسعود رشیدی مقابل حامد کلانتری، کامران کاویار مقابل ابوالفضل مقیسه، امیرعلی امیری مقابل مهرداد پارسایی، کامبیز بیاتی مقابل حامد میراحمدی و داوود الله‌وردی مقابل قربان فرهادی به برتری رسیدند.

در پایان دور هفتم جدول B جام کاسپین، امیرحسین سلطانی، شاهین جعفری، مسعود رشیدی، احسان خاکساری و حامد کلانتری هر یک با ۵.۵ امتیاز به دلیل پوئن شکنی به ترتیب در مکان‌های اول تا پنجم ایستادند.

در مهم‌ترین دیدارهای جدول C این مسابقات نیز آرتین مرادپور مقابل محمد قنبرعلی فرزاد، علیرضا یزدانی مقابل امیر غیوری فر، ابراهیم باقراُف از جمهوری آذربایجان مقابل امیرمهدی نظام دوست، سروش مرادی مقابل عماد مظفری، سپهر محمدزاده مقابل ماهان باقری، باراد احمدی مقابل پرهام نوروزی و بهزاد سلیمیان مقابل راستین خانجانی به برتری رسیدند.

در پایان دور هفتم رقابت‌های جدول زیر ۱۴ سال، علیرضا یزدانی از کشورمان و ابراهیم باقراُف از جمهوری آذربایجان با کسب ۶.۵ امتیاز در صدر جدول ایستاده و سپهر محمدزاده، بهزاد سلیمیان و باراد احمدی هرکدام با ۶ امتیاز در تعقیب صدرنشینان هستند.

به گزارش فارس، هجدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کاسپین با حضور ۹۰۳ شطرنج‌باز از هشت کشور افغانستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ایران، عراق، روسیه و ترکمنستان از روز جمعه ۲۵ بهمن‌ماه در سالن یادگار امام (ره) رشت آغازشده و شش روز به طول می‌انجامد.

۲۰۵ تن در جدول A مسابقات، ۳۲۷ تن در جدول B و ۳۷۱ تن در جدول C حضور دارند؛ با توجه به تعداد نفرات در جداول B و C و با تصمیم برگزارکننده و سرداورهای جداول مربوطه و با توجه به اینکه مسابقات در ۹ دور برگزار می‌شود قرعه‌کشی جدول B و C «کاسپین کاپ» به‌صورت شتاب (پنج دور اول) انجام شد.

دور هشتم و نهم این رقابت‌ها روز چهار‌شنبه در سالن یادگار امام (ره) رشت در جداول سه‌گانه برگزارشده و تکلیف قهرمان جام مشخص می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول