اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شطرنج جام کاسپین| صدرنشینی شطرنج‌باز ارمنستانی در پایان دور ششم

روز چهارم رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کاسپین با برگزاری دیدارهای دور پنجم و ششم در جداول سه‌گانه پیگیری شده و گئورگ هاروتجونیان از ارمنستان با کسب شش امتیاز در پایان دور ششم بر صدر جدول مستری بوسه زد.

شطرنج جام کاسپین| صدرنشینی شطرنج‌باز ارمنستانی در پایان دور ششم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، چهارمین روز از رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کاسپین با برگزاری دیدارهای دور پنجم و ششم در سه جدول مستر (دارای ریتینگ بین‌المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید)، جدول دارای ریتینگ بین‌المللی زیر ۱۸۰۰ و جدول زیر ۱۴ سال در سالن یادگار امام (ره) رشت پیگیری شد.

دور پنجم:

دیدارهای دور پنجم جام کاسپین صبح امروز دوشنبه در جداول سه‌گانه آغازشده و شطرنج‌بازان در جداول B و C پس از قرعه‌کشی به روش شتاب به مصاف یکدیگر رفتند.

در مهم‌ترین دیدارهای جدول مستر این رقابت‌ها مصرات‌الدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان مقابل بردیا دانشور، گئورگ هاروتجونیان از ارمنستان مقابل ووگار رسولف از جمهوری آذربایجان، مسعود مصدق پور مقابل اوری چیگالادزه از گرجستان، امیررضا پوررمضانعلی مقابل مهدی غلامی، گیگا کوپارادزه از گرجستان مقابل آرش داغلی و مهراب خوش‌کلام مقابل آرش طاهباز به برتری رسیدند.

در دیگر دیدارهای مهم این جدول، بنیامین بابانیا مقابل آذر میرزائف از جمهوری آذربایجان، آرین قسمتی مقابل علی راستبد و مهرداد صداقتی مقابل محمد ایزدی به‌تساوی دست‌یافته و السکاندر اودوکیموف از روسیه مقابل هایک یریتسیان از ارمنستان و لوون بابوجیان از ارمنستان مقابل کوروش طوفانی به برتری دست یافتند.

در مهم‌ترین دیدارهای جدول B این مسابقات نیز امیرحسین سلطانی مقابل مسعود رشیدی، مانی محمودی مقابل کامران کاویار و امیرعلی امیری مقابل بابک حق‌دوست به‌تساوی رسیده و داوود الله‌وردی مقابل روزبه دژدار، حامد کلانتری مقابل ارشیا لونی و شاهین جعفری مقابل محمدحسین رنجبر به برتری رسیدند.

در مهم‌ترین دیدارهای جدول C این مسابقات نیز امیر غیوری فر مقابل آرتین مرادپور، علیرضا یزدانی مقابل امیرمهدی نظام دوست و امیرمحمد شاه‌محمدی مقابل علیرضا عفتی با تساوی خاتمه یافته و ارسلان محمددوست مقابل راستین خانجانی، محمد قنبرعلی فرزاد مقابل آراد عینی، ابراهیم باقراُف از جمهوری آذربایجان مقابل ماهان رحمتی خواه و لیلا بوداگوا از جمهوری آذربایجان مقابل ستایش علی‌نیا به برتری رسیدند.

دور ششم:

دیدارهای دور ششم جام کاسپین عصر امروز برگزارشده و مدعیان جداول سه‌گانه تا حدودی مشخص شدند؛ رقابت در جدول مستر (دارای ریتینگ بین‌المللی بالای ۱۸۰۰ و اساتید) فشرده بوده و گئورگ هاروتجونیان از ارمنستان با کسب شش امتیاز بر صدر این جدول بوسه زد.

در مهم‌ترین دیدارهای جدول مستر این رقابت‌ها، گئورگ هاروتجونیان از ارمنستان مقابل امیررضا پوررمضانعلی، مصرات‌الدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان مقابل گیگا کوپارادزه از گرجستان، سیرانوش گوکاسیان از ارمنستان مقابل الکساندر اودوکیموف از روسیه، لوون بابوجیان از ارمنستان مقابل امیرمحمد آزادی، ووگار رسولف مقابل رامتین طاوسی به برتری دست پیدا کردند.

در دیگر دیدارهای مهم این جدول، مهراب خوش‌کلام مقابل مسعود مصدق پور به‌تساوی دست‌یافته و آذر میرزائف مقابل رضا مهدوی، بردیا دانشور مقابل بنیامین بابانیا، آریا امیدی مقابل امین نوروزف از جمهوری آذربایجان و آرش طاهباز مقابل رضا محمدی به برتری رسیدند.

در پایان دور ششم جدول مستری، گئورگ هاروتجونیان از ارمنستان با کسب شش امتیاز بر صدر بوسه زده و مصرات‌الدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان با ۵.۵ امتیاز در تعقیب وی است.

در مهم‌ترین دیدارهای جدول B این مسابقات نیز امیرحسین سلطانی مقابل داوود الله‌وردی، حامد کلانتری مقابل هفیس نقیف از جمهوری آذربایجان، مسعود رشیدی مقابل شاهین جعفری، احسان خاکساری مقابل بابک حق‌دوست، کامران کاویار مقابل هستی سیدی و امیرعلی امیری مقابل هیراد صابری به برتری دست پیدا کردند.

در پایان دور ششم جدول B جام کاسپین، امیرحسین سلطانی، مسعود رشیدی، احسان خاکساری و حامد کلانتری هرکدام با ۵.۵ امتیاز به دلیل پوئن شکنی به ترتیب در مکان‌های اول تا چهارم ایستادند.

در مهم‌ترین دیدارهای جدول C این مسابقات نیز محمد قنبرعلی فرزاد مقابل ارسلان محمددوست، امیر غیوری فر مقابل رضا امیری، امیرمهدی نظام دوست مقابل لیلا بوداگوا از جمهوری آذربایجان، آرتین مرادپور مقابل یلدا پهلوان‌زاده، ابراهیم باقراُف از جمهوری آذربایجان مقابل مبین مرادی، سروش مرادی مقابل پرهام یزدانی و علیرضا یزدانی مقابل آراد بلوری به برتری رسیدند.

در پایان دور ششم رقابت‌های جدول زیر ۱۴ سال، آرتین مرادپور، علیرضا یزدانی، امیرمحمدی نظام دوست، امیر غیوری فر، محمد قنبرعلی فرزاد و ابراهیم باقراُف از جمهوری آذربایجان هرکدام با ۵.۵ امتیاز به دلیل پوئن شکنی به ترتیب در مکان‌های اول تا ششم ایستادند.

به گزارش فارس، هجدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کاسپین با حضور ۹۰۲ شطرنج‌باز از هشت کشور افغانستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ایران، عراق، روسیه و ترکمنستان از روز جمعه ۲۵ بهمن‌ماه در سالن یادگار امام (ره) رشت آغازشده و شش روز به طول می‌انجامد.

۲۰۵ تن در جدول A مسابقات،  ۳۲۸ تن در جدول B و ۳۷۱ تن در جدول C حضور دارند؛ با توجه به تعداد نفرات در جداول B و C و با تصمیم برگزارکننده و سرداورهای جداول مربوطه و با توجه به اینکه مسابقات در ۹ دور برگزار می‌شود قرعه‌کشی جدول B و C «کاسپین کاپ» به‌صورت شتاب (پنج دور اول) انجام شد.

دور هفتم این رقابت‌ها عصر روز سه‌شنبه از ساعت ۱۷ در سالن یادگار امام (ره) رشت در جداول سه‌گانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول