اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

پردازش تفکر ذهنی با علوم شناختی میسر می‌شود

کارشناس امور رسانه گفت: علوم شناختی بحث نوینی است و رسانه‌ها می‌توانند در شناخت این علم به تمام سطوح مدیریتی در کشور کمک شایانی داشته باشند.

پردازش تفکر ذهنی با علوم شناختی میسر می‌شود

اشکان ممبینی کارشناس امور رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره کارکردهای علوم شناختی در حوزه رسانه گفت: علوم شناختی یک مبحث نوین است که با ذهن مخاطب درگیر است و می‌تواند از طریق شناخت ذهنی که از مخاطب به عمل‌ می‌آورد در تحقق اهداف رسانه‌ای که مورد نظر آن بخش است بهره بگیرد. 

* پردازش ذهن با علوم شناختی 

وی افزود: علوم شناختی به شکل یک پرتاب دهنده است و تفکر ذهنی را پردازش می‌کند. اگر شخصی به صورت آگاهانه در معرض رسانه قرار بگیرد می‌تواند شخصیت خود را شکل دهد و تفکر ذهنی را پردازش کند. اگر یک شخص به صورت آگاهانه در معرض رسانه قرار گیرد می‌تواند شخصیت  خود را شکل دهد و به نوعی مدیریت کند. 

*  چگونگی مواجه با رسانه از طریق علوم شناختی 

این کارشناس امور رسانه ادامه داد: اگر شخصی به صورت ناآگاهانه در معرض رسانه قرار گیرد با توجه به اینکه شناخت ذهنی از رسانه ندارد  و شخص منفعل عمل می‌کند باعث می‌شود رسانه برای او تصمیم بگیرد و کاری انجام دهد که رسانه به شخصیت او شکل دهد. علوم شناختی به ما کمک می‌کند چطور و چگونه با رسانه مواجه شویم. 

ممبینی خاطرنشان کرد: کاری که در حال حاضر رسانه‌های آمریکا انجام می‌دهند و در بازتاب خبرهایشان با توجه به شناختی از ذهن مخاطب دارند می‌‌دانند چطور باید از این  امر استفاده کنند و هدفشان را به ذهن مخاطب و تمام دنیا برسانند.

وی گفت: رسانه‌ها می‌توانند در شناخت علم جدید که یک علم نوین است به تمام سطوح مدیریتی در کشور کمک شایانی داشته باشند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول