اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تشکیل کمیته اعتکاف در شهرستان‌های کردستان

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: کمیته اعتکاف به منظور اطلاع‌رسانی، ثبت‌نام معتکفین و مدیریت مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان‌های استان تشکیل می‌شود.

تشکیل کمیته اعتکاف در شهرستان‌های کردستان

به گزارش خبرگز‌اری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام علی رستمی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی اظهار کرد: باتوجه به نزدیک بودن ایام اعتکاف باید برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم معنوی در استان کمیته‌های اعتکاف در شهرستان‌های استان تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 730 نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند، افزود: به دلیل همزمانی مراسم اعتکاف با ایام عید در سال گذشته استقبال کمی از این مراسم صور ت گرفت اما پیش‌بینی می‌شود امسال استقبال بیشتر از سال‌های قبل باشد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 473 نفر از معتکفین استان را خواهران تشکیل می‌دادند که این بیانگر استقبال بانوان از این آئین است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان از صدا و سیما، رسانه‌ها و ادارات خواست با اطلاع‌رسانی مناسب در راستای مشارکت مردم در مراسم معنوی اعتکاف بکوشند و زمینه بیش از پیش اقشار مختلف مردم به ویژه محصلان، دانشجویان، سربازان و غیره را در این آئین فراهم کنند.

حجت‌الاسلام رستمی اضافه کرد: امسال ثبت نام از معتکفین در تمامی ادارات تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی استان انجام می‌گیرد و معتکفین می‌توانند با مراجعه به این دفاتر نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: مراسم معنوی اعتکاف سال گذشته در 17 مسجد استان انجام شد و امسال نیز این تعداد مساجد آماده پذیرش معتکفین استان است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان نیز در این مراسم معنوی از عدم حضور مسوولان استان در فضای اعتکاف انتقاد کرد و گفت: حضور مسوولان در میان معتکفین زمینه‌ساز ایجاد انگیزه و دلگرمی برای جذب بیشتر معتکف در استان خواهد بود اما متاسفانه جای خالی دیدار مسوولان با معتکفین استان مشهود است.

نورعلی خزاعی اضافه کرد: انتظار می‌رود امسال مسوولان با معتکفین در سطح مساجد محل اعتکاف استان دیدار کنند و خواسته‌های آنها را نیز در خصوص مسئله اعتکاف بشنوند.

در این جلسه مقرر شد بسته‌های فرهنگی، کتب ادعیه اعتکاف و پذیرایی از معتکفین با همکاری ادارات عضو ستاد شئون استان پیگیری و انجام شود.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول