به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، محمد قنبری مدرس آی تی، در برنامه «موج» از رادیو گفتوگو، نامزد پوششی را به عنوان یکی از تکنیکهای رسانهای در ایام انتخابات نام برد و گفت: رسانههای معاند از این تکنیک معمولا برای بدست آوردن کرسیهای پارلمان یک کشور استفاده و از این رو چند چهره شاخص را انتخاب میکنند و نفر اصلی به عنوان قویترین فرد، به مردم معرفی میشود.
وی ادامه داد: در روند خبررسانیِ این رسانههای اجتماعی، نامزدهای پوششی در لیست یا به صورت مستقل قرار میگیرند تا رای جبهه و حزب سیاسی مقابل را بشکنند.
قنبری اظهار داشت: تکنیک شبکههای اجتماعی عمدتا از طریق لیستهای بدون سند منتشر میشود و مردم چهره مورد نظر خود را در چند لیست متفاوت میبینند.
مدرس آی تی گفت : رسانه های معاند با استفاده از تکنیک نماینده های پوششی، جبهه مقابل را تخریب یا تضعیف می کنند.
ضرورت هوشمندی مخاطب در بررسی ادعاهای شبکههای معاند
در ادامه معصومه نصیری عضو هیأت مدیره انجمن سواد رسانه ای گفت: شبکه های اجتماعی در بازه زمانی قبل، حین و بعد از انتخابات اقدامات خود رابرای به حاشیه بردن انتخابات یا نظم دهی به افکار عمومی کمک می کنند.
وی هدف رسانه های نوین را در زمان انتخابات، بستر سازی برای انتشار اهداف احزاب و جریان های سیاسی دانست و افزود: این شبکه ها گاهی توسط پروژه های داخلی و یا شبکه های معاند اقدام به هدایت گری میکند.
عضو هیأت مدیره انجمن سواد رسانه ای، هوشمندی مخاطب را موجب بررسی درست ادعای شبکه های اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: چنین مخاطبی تحت تأثیر القائات شبکه های معاند قرار نمی گیرد و به صورت هوشمندانه برنامه و طرح های اصلی خود را برای انتخابات پیش می گیرد.
انتهای پیام/