اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کمک ۲۴ میلیارد تومانی حامیان به ایتام

به گفته مدیرکل کمیته امداد گیلان در ۱۰ ‌ماهه سال جاری ۲۴ میلیارد تومان به‌صورت نقدی و غیر نقدی توسط نیکوکاران و حامیان به ایتام و فرزندان محسنین کمک شده است.

کمک ۲۴ میلیارد تومانی حامیان به ایتام

عباس اهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه یکی از خدمات ماندگار و اثرگذار کمیته امداد اکرام ایتام است، اظهار کرد: این اقدام با کمک و مشارکت حامیان و نیکوکاران و باهدف حل بخشی از مشکلات ایتام و رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده‌های آن‌ها اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به نحوه سرپرستی حامیان از ایتام گفت: در قالب اجرای این طرح حامیان و نیکوکاران کفالت یک یا چند یتیم را به عهده گرفته و کمک‌های خود را به‌صورت نقدی و غیر نقدی به‌حساب آنان واریز می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه نیازهای یک یتیم و یا فرزند محسنین فقط نیازهای مالی نیست، افزود: نیاز فرهنگی، اجتماعی و مشاوره برای رسیدن به مرحله بلوغ و ادامه زندگی و همچنین کمک به انتخاب شغل و همسر مناسب ازجمله نیازهای آن‌ها است که باید به آن توجه شود.

اهرابی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ هزار و ۱۸۱ حامی از سه هزار و ۵۳۶ یتیم حمایت می‌کنند، تصریح کرد:  ۶ هزار و ۵۳۰ حامی نیز حمایت چهار هزار و ۵۴۳ فرزند محسنین تحت پوشش این نهاد را به عهده‌دارند، این در حالی است که ۱۶۷ نفر از فرزندان محسنین هنوز فاقد حامی هستند.

وی با قدردانی از کمک و همدلی نیکوکاران و حامیان به ایتام و محسنین افزود: در ۱۰ ‌ماهه سال جاری ۲۴ میلیارد تومان توسط نیکوکاران و حامیان به ایتام و محسنین کمک شده که این کمک‌ها به‌صورت نقدی و غیر نقدی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۲۴۸ نفر از ایتام و فرزندان محسنین  دانش‌آموز هستند، گفت: ۶۹۲ نفر از ایتام و فرزندان محسنین هم در سطح دانشگاه‌ها در حال تحصیل می‌باشند.

اهرابی یکی از خدمات ارائه‌شده به ایتام و محسنین را ساخت مسکن برای آن‌ها دانست و تصریح کرد: حامیان و نیکوکاران برای ساخت و خرید مسکن ایتام و محسنین و همچنین تکمیل ساخت منازل نیمه‌تمام آن‌ها مشارکت کرده و تعدادی از آن‌ها هم برای خرید لوازم ضروری منزل برای ایتام و محسنین اقدام می‌کنند.

به گزارش فارس، نیکوکاران عزیز می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد *۸۸۷۷# و یا با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir و portal.mohsenin.ir یاریگر ایتام و محسنین باشند و همچنین شماره تماس ۰۱۳۳۳۳۶۵۸۵۲ هم آماده پاسخگویی به سؤالات خیران عزیز است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول