اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فعالیت پارکبان‌ها در قروه قانونی است

رئیس شورای شهر قروه گفت: طرح پارکبان به منظور کنترل ترافیک و نظم بخشیدن به خیابان‌های سطح شهر در قروه اجرایی شده است.

فعالیت پارکبان‌ها در قروه قانونی است

حسین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: از طریق مناقصه عمومی طرح فعالیت پارکبان‌ها اعلام شد و اکنون آنها در قالب یک شرکت خصوصی زیر نظر پلیس راهور و شهرداری فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق قوانین پلیس راهور و شهرداری قروه، توقف هر خودرو در حاشیه خیابان به مدت نیم ساعت رایگان است و بر اساس آن شرکت پارکبان می‌تواند طبق تعرفه مصوب در شورای شهر از مالکان خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان مبلغی(هر ساعت یک هزار تومان) دریافت کند.

احمدی اذعان داشت: در طرح پارکبان علاوه بر تردد و کنترل خودروهای سطح شهر، ساعات اوج ترافیک نیز کاهش یافته و برای چندین نفر نیز شغل ایجاد شده است.

رئیس شورای شهر قروه گفت: به دلیل اینکه در یک سال اخیر قرارداد پیمانکار شرکت پارکبان در این شهرستان به اتمام رسیده است، پلیس راهور اجازه فعالیت به هر شرکت پیمانکاری را منوط به اخذ قرارداد با شهرداری اعلام کرده است.

وی در ادامه افزود: هر متقاضی فعالیت پارکبان در قالب شرکت پیمانکاری می‌تواند با اعلام آمادگی به شورای شهر قروه و پلیس راهور از شرایط فعالیت و اخذ قرارداد کار مطلع شود و شهرداری نیز آماده همکاری خواهد بود.

به گفته رئیس شورای شهر قروه، فعالیت پارکبان‌ها درآمد چندانی برای شهرداری ندارد و تنها هدف از اجرای چنین طرحی کنترل ترافیک در خیابان‌های این شهر است و تجربه نشان داده فعالیت قانونی پارکبان‌ها در این زمینه موفق بوده است.

انتهای پیام۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول