اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به چه کسی در انتخابات مجلس رای دهیم؟

در انتخابات باید کسانی را انتخاب کرد که به استقامت در عقیده آن‌ها اطمینان داشته باشیم و کسی که با سوار شدن به موجی بخواهد رأی بیاورد نباید در بین مردم جایگاهی داشته باشد.

به چه کسی در انتخابات مجلس رای دهیم؟

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مرکز لرستان در روزهای گذشته و امروز که  ششمین روز از آغاز  تبلیغات نامزده‌های انتخابات مجلس است شور انتخاباتی به خود گرفته و تقریباً در همه خیابان‌ها و چهارراه‌ها شاهد پوسترها و تصاویر نامزدها هستیم.

 نامزدها و هوادارانشان از همان ساعات اولیه تبلیغات به سرعت تبلیغ را آغاز کرده و تصاویر، بنرها و پوسترهای نامزد مورد حمایت خود را در سطح شهر نصب کردند.

خبرگزاری فارس لرستان قصد دارد در این گزارش با بررسی ملاک‌های مختلف برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، به مردم برای شناخت بهتر و دقیق نامزدهای انتخابات کمک کند.

ملاک‌هایی که اگر مردم در دوره‌ گذشته انتخابات مجلس به آن‌ها توجه کافی می‌کردند باعث تشکیل مجلسی انقلابی و متخصص در دوره دهم می‌شد و در نتیجه بسیاری از مشکلات امروز کشور که ناشی از نظارت ضعیف مجلس بر دولت است وجود نداشت.

لازم به ذکر است که در دوره گذشته مجلس نیز نمایندگان توانمندی وجود داشتند اما با توجه به اینکه عملکرد در مجلس شورایی است و باید با رأی‌گیری همه نمایندگان صورت بگیرد بعضاً کارها ناقص مانده و منجر به نتیجه مطلوب نشده است.

 

 باید کسانی را انتخاب کرد که به استقامت در عقیده آن‌ها اطمینان داشته باشیم

باید کسانی را انتخاب کرد که به استقامت در عقیده آن‌ها اطمینان داشته باشیم و کسی که با سوار شدن به موجی بخواهد رأی بیاورد نباید در بین مردم جایگاهی داشته باشد و سابقه نامزدها و نحوه مواجهه آن‌ها با مسائل مختلف انقلاب اسلامی و به‌ویژه عملکردشان در زمان وقوع فتنه‌ها می‌تواند ملاک مناسبی برای شناخت از میزان بصیرت و شجاعت نامزدها باشد.

همچنین  مرور اتفاقات و حوادث گذشته مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد در دوره‌هایی که رای دادن به دیدگاه‌ سیاسی جای انتخاب افراد  توانمند را گرفته است آن مجلس‌ نتوانسته‌ مجلس کارآمدی برای رفع مشکلات اقتصادی و پاسخ به نیازهای‌ جامعه باشد.

 حال در وضع کنونی که نیازمند عزم جدی و جهادی از سوی همه کارگزاران نظام اسلامی به‌ویژه نمایندگان مجلس برای حل مشکلات کشور هستیم همه ما نیز وظیفه داریم تا در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشیم تا بعداً این انتخاب با پشیمانی همراه نشود و خود را به خاطر انتخاب اشتباه سرزنش و ملامت نکنیم.

بازار وعده و وعیدها نیز پر رونق است

با حضور در ستادهای انتخاباتی سطح شهر خرم‌آباد متوجه می‌شویم که از تمامی جناح‌های سیاسی کشور بر خلاف تبلیغات رسانه‌ای دشمن نامزد انتخاباتی وجود دارد و آن‌ها با تمام توان خود در فضای مجازی و حقیقی در حال تبلیغات هستند و در خلال این تبلیغات شاهد این هستیم که بازار وعده و وعیدها نیز پر رونق است.

 در ابتدا برای آگاهی با دیدگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مورد ویژگی‌های یک نماینده اصلح  به تماشای کلیپ ذیل می‌پردازیم.

 

همچنین  رهبر معظم انقلاب در مورد ویژگی‌های نمایندگان مجلس فرمودند: «نماینده مردم باید داراى فهم و درک سیاسى باشد و مسائل کشور را بفهمد؛ هم مسائل خارجى و توطئه‌هاى دشمنان را و هم مسائل داخلى و نیازهاى مردم و اولویت‌های کشور را.»

در ادامه نیز  به 18 ویژگی  یک نماینده مجلس در گام دوم انقلاب از دیدگاه رهبری اشاره می‌کنیم.

  نماینده مجلس  بایستی فردی توانمند در عرصه حل مشکلات اقتصادی کشور باشد

پس از آگاهی از دیدگاه‌ها رهبران انقلاب در مورد ویژگی‌های یک مجلس تراز اسلامی به سراغ یکی از سیاسیون با سابقه استان لرستان می رویم.

از ابراهیم بارانی بیرانوند در خصوص معیارهای عمومی و کلی برای شناخت نامزد اصلح سؤال کردیم؛ که پاسخ داد: علاوه بر ویژگی‌های مانند پاکدستی و انقلابی بودن نماینده مجلس آینده بایستی فردی توانمند در عرصه حل مشکلات اقتصادی کشور باشد.

وی اظهار کرد: یکی از ضرورت‌های گام دوم انقلاب روی کار آمدن مجلس قوی و مقتدر است که برای تحقق چنین مجلسی بایستی نمایندگانی شجاع، کارآمد و دارای اعتقاد قلبی به آرمان‌های انقلاب به مجلس راه یابند.

یکسان بودن دیدگاه سیاسی را نباید به توانمند بودن فرد ارجحیت داد

کارشناس مسائل سیاسی افزود: مردم در ایجاد چنین مجلسی مهمترین نقش را دارند و آن‌ها بایستی در انتخاب‌هایشان ابتدا به توانمندی افراد توجه کنند سپس بر اساس دیدگاه‌های سیاسی رای دهند و هرگز یکسان بودن دیدگاه سیاسی را نباید به توانمند بودن فرد ارجحیت داد.

نماینده باید از باندبازی و دلالی دوری کند

بارانی بیرانوند با بیان اینکه نماینده باید از باندبازی و دلالی دوری کند، تصریح کرد:  شایسته نظام  اسلامی نیست که افرادی که به عنوان نمایندگان  مردم وارد مجلس می‌شوند پس از چهار سال به علت فساد اقتصادی رد صلاحیت شوند و همین موضوع باعث می‌شود که مجلس غیر قابل اعتماد شده و مردم نتوانند به آن اتکا کنند.

نمایندگان مجلس دهم در برهه‌های حساس سکوت کردند

وی با اشاره به اینکه عملکرد مجلس دهم رضایت بخش نبوده، خاطرنشان کرد: متاسفانه نمایندگان  مجلس گذشته به جای نظارت بر عملکرد دولت در حوزه ‌هایی مانند معیشت مردم و اقتصاد جامعه  در بیشتر مواقع سکوت کرده‌اند.

نظام جمهوری اسلامی برای حفظ قدرت نیازمند مجلسی قوی است 

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه شناخت نامناسب مردم از کاندیداها در دور گذشته باعث روی کارآمدن مجلسی ضعیف در کشور شد، گفت: نظام جمهوری اسلامی برای حفظ قدرت خود نیازمند مجلسی قوی و انقلابی است.

بارانی بیرانوند اظهار داشت: مردم بایستی نگاه عمیقی به کاندیداها داشته باشند و برای این امر لازم است تا طرح عملیاتی کاندیداها را بررسی کنند و برنامه‌ نامزدها را در خصوص معضلاتی نظیر مسائل بانکی، خودرو، قانون انتخابات، حل مساله تبعیض و بی‌عدالتی و برخورد با رانت مطالعه کنند.

گزارش از محمد عبدالله زاده

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول