اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

نمایشگاه کتاب در سیستان و بلوچستان افتتاح می‎شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بیست و یکمین نمایشگاه کتاب این استان سوم اسفند به مدت یک هفته در محل سایت جدید نمایشگاه‌های زاهدان گشایش می‌یابد.

نمایشگاه کتاب در سیستان و بلوچستان افتتاح می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی اظهار کرد: ۲۱۰ غرفه در مجموع این نمایشگاه در نظر گرفته شده و ۱۶۷ ناشر مستقل، ۸۷ نمایندگی نشر، ۱۱ ناشر استانی و هفت کتاب فروشی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰ ناشر دیجیتال برای ارائه آثار رسانه‌های دیجیتال در بیست و یکمین نمایشگاه کتاب زاهدان حضور خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: دفاع مقدس، ایثار و شهادت و مقولات مهم با موضوع انقلاب اسلامی از ناشران ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: نقدکتاب، رونمایی از کتاب، دیدار با نویسندگان، نشست‌های تخصصی کودک و نوجوان، نشست با دانشگاهیان در حوزه دینی و بخش‌های متنوع در حوزه هنری از جمله برنامه‌های این دوره از نمایشگاه کتاب است.

مسگرانی بیان کرد: یک میلیارد تومان بن تخفیف خرید کتاب در نظر گرفته شده که ۲۰ درصد تخفیف از طریق بن و ۱۰ درصد از طریق ناشر به خریدار داده می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب تنها بازار فروش کتاب نیست بلکه یک جریان فرهنگی برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، آشنایی با ناشران و فرصتی برای بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای این بخش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: نمایشگاه کتاب این استان یکی از پرفروش‌ترین نمایشگاه‌های کتاب کشور است و سال گذشته ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کتاب فروخته شده است.

وی اظهار داشت: توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و رونق این بخش بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

مسگرانی افزود: ساعت بازدید از نمایشگاه از ساعت ۳ بعدازظهر تا ۲۱ است و برنامه‌هایی برای سرویس ایاب و ذهاب و برنامه‌های جانبی مختلف در نظر داریم. 

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول