اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تنور گرم انتخابات در شهرهای جنوب اصفهان

شور و نشاط انتخاباتی در چهارمین روز تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های جنوب استان اصفهان را فرا گرفته است.

تنور گرم انتخابات در شهرهای جنوب اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، شور و نشاط انتخاباتی در پنجمین روز تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های جنوب استان اصفهان را فرا گرفته و حال و هوای دیگری به مناطق شهری و روستایی بخشیده است.

تعداد پوسترهای تبلیغاتی و تراکت‌هایی که چهره کاندیداها و برنامه‌های آن‌ها را به مردم معرفی می‌کند، روزبه روز بیشتر از قبل شده و مردمی که در حال عبور و مرور در سطح شهر هستند، نگاه‌هایشان به تابلوهای تبلیغاتی است که در معابر نصب شده است.

هرچه به پایان مهلت تبلیغات انتخاباتی نامزدها نزدیک می‌شویم، فعالیت‌ها در فضای مجازی نیز شدت بیشتری به خود گرفته و بسیاری از کانال‌های تلگرامی که در گذشته به عنوان کانال حامیان فلان نامزد یا داوطلب شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فعال بود، اکنون به کانال تبلیغاتی داوطلب تغییر نام پیدا کرده است و هر کدام از حامیان داوطلبان نیز کانال‌ها و گروه‌هایی با همین عنوان ایجاد کرده‌اند.

به گفته مسؤولان همه شرایط  برای برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف، قانونمند و در عین حال امن فراهم شده است. مردم نیز که آزمون بزرگ یوم‌الله 22 بهمن و گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را علیرغم همه تبلیغات منفی و جوسازی‌های رسانه‌های معاند در شکوه فراوانی پشت سر گذاشته‌اند، دست به دست هم داده‌اند تا در  آزمون مهم انتخابات دوم اسفند در اوج عزت و افتخار خط بطلانی بر همه دشمنی‌ها بکشند.

به صورت خاص مردم،نامزدها و هواداران در شهرستان‌های جنوبی استان نیز همپای همه هم‌میهنان در سراسر کشور شور و نشاط انتخاباتی را در این شهرها رقم زده‌اند.

همشهری‌های «شهید همت» مهیای حضور می‌شوند

شهرستان شهرضا با موقعیت خاص جغرافیائی بر سر راه 5 استان کشور قرار گرفته و جمعیتی حدود۱۶۰ هزار نفر دارد. شهرضا به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و وجود ایستگاه راه آهن، در بسیاری از موارد به صورت رسمی و غیررسمی کار خدمت رسانی به مردمان منطقه جنوب اصفهان، شمال استان فارس، شرق استان کهگیلویه و بویراحمد وجنوب استان چهار محال وبختیاری را انجام می‌دهد. شهر منظریه نیز با ۸ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت و مساحت۲۸۶ هکتار در این شهرستان قراردارد.

حدود ۳۰ هزار نفر در ۲۳ روستای شهرستان شهرضا زندگی می‌کنند؛ قدمت تأسیس شهرداری در شهرضا به سال ۱۳۰۰ هجری شمسی و تأسیس فرمانداری به ۱۳۰۲ هجری شمسی برمی‌گردد.

مردم شهرستان شهرضا همیشه در تمامی انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران مشارکت پرشور داشته‌اند به طوری که در انتخابات ریاست جمهوری میزان مشارکت به 70 درصد رسید و در دهمین دوره انتخابات مجلس نیز مشارکت مردم شهرضا 65 درصد بود.

دهاقان در جنوب استان و در همسایگی شهرضا قرار دارد، این شهرستان که نزدیک به 40 هزار نفر جمعیت دارد سال 1382 با اخذ فرمانداری مجزا از سمیرم منفک شد؛ دهاقان در فاصله ۹۶ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان در مرکز فلات ایران و در دامنه شرقی کوه‌های زاگرس واقع شده‌است. این شهرستان از شرق به شهرستان شهرضا، از غرب به شهرستان بروجن از توابع استان چهارمحال بختیاری، از شمال به شهرستان مبارکه و از جنوب به شهرستان سمیرم محدود می‌شود و در میانه راه شوسه بروجن – شهرضا واقع شده‌است. شهرستان‌های شهرضا و دهاقان یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند. دهاقان دارای دو دهستان به نام‌های قمبوان و همگین است و یک شهر با نام گلشن و در حدود ۱۳روستا دارد.

شهرستان سمیرم در جنوب استان اصفهان واقع شده و از قطب‌های توریستی استان است. این شهرستان از نظر منابع آبی و طبیعی بهترین شهرستان استان اصفهان محسوب می‌شود. سمیرم به چهار بخش مرکزی، پادنا، دناکوه و وردشت و شش دهستان تقسیم می‌شود.

بیش از 114 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در شهرضا هستند

ناصر اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان این‌که در حال حاضر همه امکانات و مقدمات برگزاری یک انتخابات پرشور و سالم در شهرستان شهرضا فراهم شده و تا به امروز مشکل خاصی در فرایند برگزاری انتخابات گزارش نشده است، اظهار داشت:  انتخابات به عنوان یک فرآیند ملی، منافع ملی و تقویت دموکراسی پشتوانه نظام را در پی دارد، بنابراین مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی یک اصل است.

سرپرست فرمانداری شهرضا با اشاره به تعداد واجدان شرایط رأی دادن در شهرستان شهرضا افزود: در شهرستان شهرضا 114 هزار و 475 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد 58 هزار و 10 نفر مرد و 56 هزار و 465 نفر زن هستند.

وی با اشاره به این‌که در شهرستان دهاقان 24 هزار و 838 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد 12 هزار و 410 نفر مرد و 12 هزار و 428 نفر زن هستند، گفت: در مجموع در شهرستان شهرضا و دهاقان 139 هزار و 313 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

اسدی با بیان این‌که 2 هزار و 400 نفر در شهرضا رأی اولی هستند، بیان کرد: همه تمهیدات لازم برای شهرستان‌های شهرضا و دهاقان دیده شده و 102 شعبه اخذ رأی در شهرضا و 37 شعبه در دهاقان پیش‌بینی شده است.

سرپرست فرمانداری شهرضا با اشاره به این‌که بیش از 3 هزار نفر عوامل اجرایی و دست اندرکار انتخابات در این دوره در حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان هستند، تصریح کرد: 17 نفر در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان برای کسب کرسی مجلس با همدیگر به رقابت می‌پردازند.

ملاک برای ما در انتخابات مُر قانون است

وی با بیان این‌که به ملاک برای ما در انتخابات مُر قانون است، اضافه کرد: قانون‌مندی انتخابات و رعایت مُر قانون دو شاخص مهمی است که بزرگان نظام و در رأس آن مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در انتخابات تأکید می‌کنند که مدنظر همه ما در حوزه‌های اجرا و نظارت است و سعی می‌کنیم قانون و قانون‌مندی را در انتخابات رعایت کنیم.

اسدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس را در شهرضا پر شور و با نشاط دانست و خاطرنشان کرد: حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی بوده و برای حفاظت از انقلاب و نظام ضرورت دارد، بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها برای فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری بهره گرفت.

سرپرست فرمانداری شهرضا با اشاره به میزان مشارکت در انتخابات در دوره قبل عنوان کرد: میزان مشارکت در انتخابات مجلس در دوره قبل در شهرستان شهرضا 62 درصد و در شهرستان دهاقان 68 درصد که میانگین مشارکت 65 درصد است.

وی با بیان این‌که دشمنان نظام اسلامی با فشار حداکثری به کاهش مشارکت مردم در انتخابات دل بسته‌اند و در این راستا از تمام ابزارها برای ناامید کردن مردم استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: انسجام، وحدت و همدلی را در گرو مشارکت حداکثری است.

53 هزار نفر در شهرستان سمیرم واجد شرایط رأی دادن هستند

محمدرضا عسگریان با بیان این‌که جمعیت سمیرم طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن افزون بر ۷۹ هزار نفر است، گفت: 53 هزار نفر در شهرستان سمیرم واجد شرایط رأی دادن هستند.

فرماندار سمیرم بیان کرد: جمعیت عشایری در ماه‌هایی از سال در منطقه سمیرم حضور دارند، این فصل بیشتر عشایر در قشلاق به سر می‌برند و طبیعی است که بیشتر آنان در مناطق و استان‌های گرمسیر رأی دهند.

وی با اشاره به وجود ۳۱ شعبه سیار و ۳۴ شعبه ثابت رأی‌گیری در ۴ بخش، ۶ شهر و ۱۲۰ روستا و آبادی این شهرستان بیان کرد: تعداد داوطلبان در حال رقابت انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی ۱۷ نفر است و بیش از هزار و 500 نفر دست‌اندرکار و عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات در شهرستان سمیرم هستند.

عسگریان با دعوت از همه اقشار و گروه‌های مردمی برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی، ادامه داد: همه امکانات و تمهیدهای لازم برای برپایی انتخابات باشکوه در سمیرم فراهم است.

انتهای پیام/63101/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول