اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید دیپلمات ایرانی بر تداوم روابط دوستانه ایران و جمهوری آذربایجان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ضمن اشاره به روابط دوستانه بین تهران و باکو، بر توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با این کشور تاکید کرد.

تاکید دیپلمات ایرانی بر تداوم روابط دوستانه  ایران و جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان روز دوشنبه در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های این کشور بر مودت و دوستی بین دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

«جواد جهانگیرزاده» سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «آذر تک» گفت که  ایران و آذربایجان دو کشور همسایه، دوست و برادر هستند و روابط  فیمابین صمیمانه است.

این دیپلمات ایرانی ادامه داد: «اراده سیاسی روسای جمهور ایران و آذربایجان انگیزه بزرگی برای توسعه روابط ایجاد کرده است. روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و گردشگری بین دو کشور در حال توسعه است.»

سفیر ایران در باکو در بخش دیگر این گفت‌وگو از اجرای موفقیت آمیز پروژه‌های مشترک بین دو کشور قدردانی کرد و افزود: «این پروژه‌ها همچنین باعث تحرک بیشتر در زمینه همکاری‌های اقتصادی خواهد شد.»

این دیپلمات ایرانی همچنین بر لزوم توسعه روابط گردشگری تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: «بازدیدهای متقابل این امکان را می‌دهد تا مردم دو کشور بهتر یکدیگر را بشناسند و برگزاری نشست‌ها و هم اندیشی‌های مشترک در زمینه تجارت، گردشگری و عملی به توسعه این بخش کمک خواهد کرد.»

 «محمدجواد ظریف» و «المار محمدیاروف» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در هفته‌‌های گذشته در گفت‌وگویی تلفنی در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول