اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه روابط محور رایزنی مقامات ترکمنستان و تاتارستان

وزیر صنعت و سازندگی ترکمنستان به تاتارستان سفر و با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

توسعه روابط محور رایزنی مقامات ترکمنستان و تاتارستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سردار بردی‌محمداف» وزیر صنعت و سازندگی ترکمنستان با «رستم مینیخانوف» رئیس جمهور تاتارستان در «کازان» دیدار کرد.

مینیخانوف در این دیدار سفر «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور این کشور به تاتارستان در ماه ژوئن سال گذشته و حضور در جشن «سابانتوی» را رویداد مهمی عنوان و گفت: بنده نیز سعی می‌کنم از کشور زیبای شما بیشتر بازدید کنم.

وی همچنین به ترکمنستان برگزاری موفق نخستین همایش اقتصادی خزر در محل گردشگری «آوازه» را تبریک گفت و از نمایندگان «عشق آباد» برای شرکت در نشست بین المللی «KazanSummit» که در ماه ژوئن سال جاری میلادی در پایتخت تاتارستان برگزار می‌شود، دعوت کرد.

مینیخانوف گفت: تاتارستان و ترکمسنتان دارای فرصت‌های زیادی برای افزایش حجم تجارت متقابل می‌باشند و در زمینه‌هایی مانند تولید نفت، مهندسی، انرژی، داروسازی و کشاورزی منابع قابل توجه استفاده نشده‌ای وجود دارد.

بنابر صحبت‌های رئیس جمهور تاتارستان میان شرکت‌های صنعتی 2 کشور ارتباطات قوی دوستانه برقرار و گروه کاری مشترک برای گسترش همکاری‌ها ایجاد شده است.

مینیخوانوف با اشاره به افزایش مبادله تجاری میان 2 کشور طی 9 ماه سال گذشته میلادی گفت که امکان افزایش قابل توجه این شاخص وجود دارد.

وی گفت: پتانسیل‌های زیادی برای توسعه روابط در زمینه‌هایی مانند اکتشاف و تولید نفت، حمل ونقل گاز، صنعت خودرو، هواپیما و کشتی، انرژی، تحویل محصولات شیمیایی، داروسازی، پزشکی، ساخت و ساز، کشاورزی، نوآوری و فناوری‌های اطلاعاتی وجود دارد.

مینیخوانوف در پایان این دیدار از وزیر صنعت و سازندگی ترکمنستان برای سفر به تاتارستان تقدیر و ابراز اطیمنان کرد که این بازدید گام مهمی در تقویت همکاری میان 2 کشور خواهد بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول