اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گزارش انتخاباتی| تنور داغ انتخابات در شرق هرمزگان/ جدال جناح‌ها در «مکران»

تنور انتخابات در شرق هرمزگان روز به روز داغ‌تر می‌شود و جدال جناح‌های مختلف بر سر صندلی سبز مجلس نمایان است.

گزارش انتخاباتی| تنور داغ انتخابات در شرق هرمزگان/ جدال جناح‌ها در «مکران»

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، تنور انتخابات در شرق هرمزگان روز به روز داغ‌تر می‌شود و جدال جناح‌های مختلف بر سر صندلی سبز مجلس نمایان است.

ساعات و لحظه‌ها در حال گذر است و ثانیه به ثانیه به دوم اسفندماه نود و هشت نزدیک می‌شویم. روزی که مردم شرق هرمزگان همچون ملت ایران برای خلق حماسه‌ای دیگر به میدان خواهند آمد.

میدانی که حضور پرشور مردم کمتر از حضور آنان در صحنه‌های حساس و مهم انقلاب نیست و قطعا مردم ایران اسلامی باشکوه‌تر از گذشته در حماسه سیاسی پیش روی کشور حضور خواهند یافت.

نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شرق هرمزگان با آغاز زمان رسمی تبلیغات به میدان آمده‌اند و از فرصت‌های اندک باقی مانده برای جلب آرای مردم تلاش می‌کنند.

با بررسی عملکرد تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد 4 گزینه را خواهیم دید که تلاش بیشتری را برای حضور در مجلس شورای اسلامی از خود نشان می‌دهند.

حسین رئیسی(اصولگرا)، سیده فاطمه ذوالقدر(اصلاح‌طلب)، سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی(شورای ائتلاف) و منصور فرهادی(اصولگرا) نام‌هایی هستند که نسبت به دیگر نامزدها تلاش تبلیغاتی‌شان نمایان‌تر است.

حسین رئیسی که از چهره‌های شناخته شده در جمع انقلابیون شرق هرمزگان است پس از حضور در انتخابات چهار سال گذشته، امسال نیز با شعار «تغییر به نفع مردم» پا به کارزار انتخابات نهاده است.

حامیان رئیسی علت شکست وی در انتخابات دوره دهم را تخریب ناجوانمردانه او به بهانه دین و مذهب می‌دانند و امسال امید دارند مردم آگاه‌تر از گذشته انتخاب خواهند کرد.

رئیسی نخستین کاندیدا در حوزه شرق است که در شهرستان سیریک فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز و به تحلیل برخی سیاسیون اتاق فکر حسین رئیسی، سیریک است.

عدم احراز صلاحیت سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم شریف شرق هرمزگان در مجلس دهم در روزهای ابتدایی باعث سردرگمی اصلاح‌طلبان شرق این استان شد به گونه‌ای که حتی نام سید عبدالکریم هاشمی برای حمایت این حزب سیاسی مطرح بود.

سرانجام پس از بررسی‌های متعدد گروه‌های اصلاح‌طلب، یار ذخیره خود که در مجلس دهم نماینده مردم تهران بود را از روی نیمکت فرا خواندند و راهی شرق هرمزگان کردند.

سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم پایتخت که در مجلس دهم صدای پدر بود، صدایی که در اکثر اوقات بجای آنکه از زبان سید مصطفی ذوالقدر جاری شود از زبان او جاری می‌شد و طبق تحلیل‌ها عده‌ای او را نماینده پوششی شرق هرمزگان می‌دانستند.

ذوالقدر این روزها دست در دست پدر شاید برای نخستین بار برای کسب آرای مردم، مناطق صعب‌العبور شرق هرمزگان مانند گافر در بشاگرد و لیردف در جاسک را تجربه می‌کند. باید دید فاطمه ذوالقدر در صورت پیروزی در انتخابات باز هم تهران بزرگ را به بهانه حضور در حوزه انتخابیه خود ترک خواهد کرد. 

ذوالقدر اکنون مهره اصلاح‌طلبان شرق هرمزگان است. مهره‌ای که کار دشواری را برای جلب رضایت مردم در پیش دارد.

کاندیدای سومی که در شرق هرمزگان از بخت بالاتری برخوردار است سید عبدالکریم هاشمی است. نامزدی که در روزهای نخست رد صلاحیت شد و در دقیقه نود به جمع کاندیداهای شرق هرمزگان پیوست. گزینه‌ای که طی روزهای اخیر بر سر انتخاب او یا فرهادی در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با چالش‌هایی همراه بود.

عملکرد چهار ساله فعالیت سید عبدالکریم هاشمی در مجلس نهم اکنون زیر ذره‌بین تحلیل و بررسی مردم قرار گرفته است.

منصور فرهادی یکی از چهره‌های علمی منطقه شرق هرمزگان را می‌توان به‌عنوان یکی از گزینه‌های جوان که پای در عرصه انتخابات گذاشته است نام برد. فرهادی جوان از شهرستان رودان به این عرصه سخت و نفس‌گیر وارد شده است و تاکنون در رویدادهای مهم علمی، عملکرد قابل توجهی را از خود به جای گذاشته است.

مریم جاشونیا، جواد شعبانی‌نیا، فروغ کرم‌زاده، محمد مالکی‌زاده و غلامرضا نظرنژاد از دیگر گزینه‌های حوزه انتخابیه شرق استان هرمزگان هستند که هر کدام با برنامه‌هایی در جهت بهبود وضع موجود و رویکرد معیشتی مردم، پای به میدان رقابت گذاشته‌اند.

حضور تمامی چهره‌های حوزه شرق هرمزگان علاوه بر داغ کردن تنور انتخابات در این منطقه حتی زمزمه کشیده شدن انتخابات به دور دوم را به گوش می‌رساند.

کاندیداها می‌دانند اخلاق، گفتار، رفتار و منش آنان اکنون مورد آزمون مردم است و اهالی دیار مکران نیز هوشیارانه با تحلیل تمامی موارد به‌دنبال انتخاب اصلح هستند.

باید دید دوم اسفندماه مردم شرق هرمزگان به کدام گزینه رأی اعتماد خواهند داد و او را روانه بهارستان خواهند کرد.

انتهای پیام/۸۸۰۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول