اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

رهبر: بانوان نماینده مجلس دهم گزارش فعالیت خود را به مردم بدهند

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: بانوان نماینده مجلس دهم به جای اینکه کتابچه عملکرد مجلس نهم را به عنوان فعالیت‌های خود جا بزنند، بیایند و عملکرد و فعالیت‌های خود را به صورت شفاف به مردم گزارش دهند.

رهبر: بانوان نماینده مجلس دهم گزارش فعالیت خود را به مردم بدهند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، فاطمه رهبر نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که عصر امروز  با حضور بانوان عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، اظهار داشت: بانوان نماینده مجلس دهم باید بیایند و گزارش عملکرد بدهند نه اینکه کتابچه عملکرد زنان مجلس نهم را به جای مجموع عملکردها و فعالیت‌های خود جا بزنند.

وی افزود: روز گذشته ما مناظره‌ای با بانوان نماینده مجلس دهم از جمله خانم اولاقباد داشتیم که حاضران از وی خواستند که مجموع عملکرد خود را در فراکسیون زنان توضیح دهد، ناگهان خانم اولادقباد کتابچه عملکرد زنان در مجلس نهم را بالا برد و گفت این عملکرد ما است که بنده نسبت به این اقدام ناصحیح وی اعتراض کردم و گفتم اصلاً درست نیست که هرجا می‌روید مجموع عملکرد ما در مجلس نهم را به نام خودتان اعلام می‌کنید.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: در مجلس نهم قوانین منسوخ شده‌ای را جمع‌بندی کرده و هشت جلد کتاب قوانین و مقررات را در حوزه زنان و خانواده تدوین کردیم و چاپ شد که می‌تواند در حوزه‌های مختلف مورد بهره‌وری قرار گیرد.

رهبر با اشاره به اینکه در مجلس نهم اصلاح قانون آیین‌ دادرسی کیفری را تدوین کرده و به تصویب رساندیم، افزود: در مجلس هیچگاه کار فردی صورت نمی‌گیرد بلکه به صورت تیمی و دسته‌جمعی انجام می‌شود. به عنوان مثال بسیاری از مصوبات حاصل پیگیری‌هایی است که یا خودمان گذاشتیم و یا مجموعاً‌ کار دسته‌جمعی و یا تیمی با سایر نمایندگان صورت گرفته است.

وی گفت: در مجلس نهم برای اولین‌بار پلیس اطفال و کودکان راه‌اندازی شد و پلیس رسیدگی به امور بانوان و افراد نابالغ با ضابطین آموزش دیده را تعیین کردیم.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همین زمینه یادآور شد: قانون حمایت از خانواده در مجلس نهم سروصدای زیادی به پا کرد در آن زمان ما را سیاه کردند و هنوز هم به ما اتهام وارد می‌کنند و می‌گویند این طرحی است که مجلس ارائه کرد اما در حقیقت لایحه‌ای بود که دولت پیشنهاد داد.

رهبر ضمن تشریح مجموع عملکرد خود در مجالس گذشته خاطرنشان کرد: ما قاضی مشاور زن را در آن زمان تعیین کردیم و همچنین نسبت به تأسیس مراکز مشاوره در کنار تمام دادگاه‌های خانواده نیز قانونی به تصویب رساندیم که اجرایی شد.

وی ادامه داد: قرار بود در دادگاه‌ها از مهریه مالیات بگیرند اما ما در نظر داریم در مجلس آینده راه‌اندازی صندوقی مانند پرداخت دیه صورت بگیرد تا براساس آن دولت منابع مالی این صندوق را تأمین کند تا به آقایانی که باید مهریه پرداخت کنند کمک شود.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: تأسیس مرکز عالی فراقوه‌ای زنان از سوی رهبر معظم انقلاب توصیه شده بود که ساختاری عالی، فراقوه‌ای و دارای مرکز مطالعات استراتژیک باشد که در این زمینه پنج طرح به دفتر رهبری تقدیم شده که با اجرای آن گره‌های بسیاری باز و مشکلات کلان را حل خواهد کرد.

رهبر ضمن انتقاد از عملکرد ملاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در حوزه انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بدون اطلاع و تصویب مجلس گفت: خانم ولاوردی تفاهم‌نامه‌ایی را امضا کرده که بدون تصویب مجلس انجام شده زمانی که ما انتقاد کردیم توجیه ایشان این بود که تفاهم‌نامه نیاز به تصویب مجلس ندارد. اما در قانون هم آمده که هر تفاهم‌نامه‌ای موجب ایجاد تعهد برای کشور شود نیاز به تصویب مجلس دارد.

وی در خاتمه گفت:‌ طی تفاهم‌نامه‌ای که ملاوردی امضا کرده است 12 تعهد برای جمهوری اسلامی ایجاد شده و آنها اجازه دادند تا به تمام اسناد، اطلاعات و عکس‌های گردآوری شده دسترسی پیدا کنند و به ازای آن پول دریافت کردند. تازه در جواب اعتراضات پی‌درپی گفتم تشکر کنید که اطلاعات دادیم و پول گرفتیم!

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول