اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کناره‌گیری تعدادی از نامزدهای ائتلاف به نفع جریان انقلاب

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همدان با بیان اینکه تا فردا نامزدهایی از گروه ائتلاف به نفع جریان انقلاب کناره‌گیری می‌کنند گفت: هیچکدام از نامزدها تا امروز اسمی به شورا نداده‌اند اما حداقل تا فردا رسما ۴ نفر کنارگیری می‌کنند.

کناره‌گیری تعدادی از نامزدهای ائتلاف به نفع جریان انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا غلامی‌پاک ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: یکی از عرصه‌های سیاسی زندگی حضرت فاطمه(س) این بود که بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام وارد انتخابات شدند و به درب تک تک مهاجرین و انصار رفتند و خواستند به یاری حضرت علی(ع) بیایند.

وی با بیان اینکه امیدوارم با ورود به عرصه انتخابات و گزینش اصلح ادامه‌دهنده راه آن حضرت باشیم گفت: با الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) به دنبال این  هستیم تا شرکت حداکثری انتخابات را رقم بزنیم.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همدان با اشاره به اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی اولین سیلی محکم و مقابله ما با استکبار با پاسخ موشکی به پایگاه نظامی آمریکا بود و دومین سیلی را در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه زدیم گفت: امیدوارم سومین سیلی را که تکمیل‌کننده دو سیلی قبلی است با شرکت حداکثری در انتخابات به دشمنان بزنیم.

وی با تأکید بر لزوم انتخاب افراد با بصیرت، انقلابی، شجاع،  استکبارستیز و در تراز مجلس انقلابی گفت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همزمان در سراسر کشور در استان نیز شکل گرفت و تمام داوطلبان که خود را انقلابی می‌دانند و تمایل به حضور در این ائتلاف دارند می‌توانند در این گروه قرار گیرند.

غلامی‌پاک افزود: در این دوره از انتخابات مجلس ۳۰ نفر در شهر همدان به مجمع شورای ائتلاف مراجعه کرده‌ و در این گروه قرار گرفتند که با بررسی‌های صورت گرفته تعدادی انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با وحدت و انسجام در بین نیروهای انقلابی بیش از ۷۰۰ نفر در رای‌گیری شرکت کردند و در بین ۳۰ نفر شرکت‌کننده ۱۲ نفر به مرحله بعد راه یافتند گفت: از تمام اقشار در این مجمع دعوت شد.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همدان در ادامه با بیان اینکه طبق ساز وکاری که قبلا اعلام کرده بودیم برای طرح این افراد در شورا میثاق‌نامه‌ای گرفته شده بود تأکید کرد: هشت نفر در استان در هفت شهرستان انتخاب و معرفی شدند.

وی گفت: در حوزه انتخابیه همدان و فامنین حمیدرضا حاجی‌بابایی و روح‌الله نباتی، از ملایر احد آزادیخواه و هادی بیگی‌نژاد، نهاوند حسن بهرام‌نیا، تویسرکان محمدمهدی مفتح و رزن عطاءالله سلطانی‌صبور انتخاب شدند.

غلامی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه اسدآباد کسی را معرفی نکرده‌ایم چون رقابتی وجود ندارد و دو کاندیدای انقلابی در این شهرستان حضور دارند افزود:  با عنایت به اینکه هر دو نامزد این شهرستان یعنی اکبر رنجبرزاده و کیومرث سرمدی سازوکار ما را پذیرفته‌اند، شورا تصمیم گرفت نامزدی در این شهرستان معرفی نکند.

وی بیان کرد: نامزدهایی که ساز و کار این شورا را پذیرفتند متعهد شده‌اند در صورتی ‌که در لیست نهائی شورای ائتلاف با فرایندهای تعریف شده قرار نگیرند از عرصه رقابت کنار کشیده و ظرفیت‌های انتخاباتی خود را برای ارتقای منتخبین نهایی به کار گیرند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همدان با اشاره به اینکه نامزدها امروز و فردا فرصت دارند تا انصراف خود را به نفع فرد دیگری اعلام کنند تا نتیجه خوبی گرفته شود افزود: سیاست شورای ائتلاف نیروهای انقلابی، وحدت حداکثری است و تفرق را نمی‌پذیرد، بنابراین در این راستا به ویژه به کاندیداها توصیه می‌شود حتما ضمن رعایت اصول اخلاقی، از تخریب کاندیداها جلوگیری کنند.

هزینه‌های تبلیغاتی باید هم شفاف باشد هم معقول

وی با تاکید به اینکه مردم حتما دقت کنند هزینه‌های تبلیغاتی شفاف باشد و هم معقول گفت: مردم باید بدانند به کسانی که هزینه‌های گزاف انجام می‌دهند و قصد دارند با این شیوه به مجلس راه یابند رای ندهند.

غلامی بیان کرد: با حقوق نمایندگی مجلس این هزینه‌های گزاف پاسخ نمی‌دهد، چون عمده کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند از طبقه محروم و مستضعف هستند و دارای مشکلاتی فراوان، کاندیداها از این فرصت سوء استفاده کرده و با هزینه مقطعی برای آنها سعی می‌کنند نظر خود را جلب کنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید به  انتخاب جوانان دارند و ما نیز سعی کرده‌ایم در همدان کاندیداهایی مطرح کنیم تا بیانات ایشان مد نظر باشد گفت: از مردم هم می‌خواهیم به این لیست که تلاش جمعی از نخبگان است و ۶ ماه کار روی آن انجام شده است، رأی دهند.

 سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همدان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا این موضوع صحت دارد معرفی نامزدی در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ باعث اختلافاتی شده است؟ گفت: در این حوزه انتخابیه اختلافی وجود ندارد و کارها طبق سازوکاری که تعریف کرده‌ایم پیش رفته‌ایم و روال نیز دقیق و درست است.

وی ادامه داد: برای انتخاب نامزدها در همه شهرستان‌ها مجمع عمومی نظرسنجی انجام داده‌‌ایم که یک خروجی داشته است؛ علاوه بر آن نظرسنجی دیگری هم انجام شده تا فردی معرفی شود.

غلامی افزود: در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ هم همین طور بوده است؛ اما در شهرستان بهار کمی ناراحتی به وجود آمده که چرا فردی از  این شهرستان انتخاب نشده اما در روحیه انقلابی این موضوعات مورد توجه نیست بلکه شورا تصمیماتی می‌گیرد که از آن دفاع می‌کنیم.

وی تصریح کرد: کار ما دقیق و احترام به نظر مردم است زیرا قرار است وحدت و انسجام را شکل دهیم و نیروهای انقلابی مورد توجه اقبال مردم را معرفی کنیم.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همدان گفت: از ابتدا در تمام مجامع توضیح داده‌ایم ساز و کار این چنین بوده که آرام آرام به دو گزینه نهایی برسیم، اگر قرار باشد تمام نیروهای انقلابی بمانند عملا شورا نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی در پاسخ به اینکه شاخصه‌های نیروهای انقلابی چیست؟ افزود: ۸۴ شاخص از معیارهای مد نظر مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داده‌ایم که می‌توان به اعتماد راسخ به مبانی اسلام و تبعیت بی چون و چرا از رهبری و ولایت‌پذیری، شجاعت، عدم گرایش به مادیات، شفافیت و اعلام صریح مواضع اشاره کرد.

غلامی در پاسخ به اینکه چه زمانی نامزدهایی به نفع دیگری کنار می‌کشند و اگر کنار نکشند چه رفتاری با آنها خواهید داشت گفت: نهایت خروجی ما دو نماینده در همدان می‌شود و با توجه به جوانانی که حضور داشتند برآورد این بوده که فعلا در لیست باشند چون شناخت کافی نسبت به آنها نیست بنابراین اگر بخواهند برای دوره‌های بعد نامزد باشند نیاز به معرفی دارند و این فرصت فراهم شده است.

وی با بیان اینکه به ۱۲ نفری که در مجمع معرفی شده‌اند علاوه بر امضای تعهدنامه در دو جلسه هم تأکید کرده‌ایم باید به موقع کنارگیری کنند افزود: نظر شورا این بود که جوانانی هستند که مردم شناختی از آنها ندارند بنابراین باید فرصتی برای معرفی آنها به منظور نامزدی در دوره‌های بعدی باشد و بعد کناره‌گیری کنند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همدان گفت: البته تعدادی اعلام کرده‌اند که کنار می‌کشند اما هیچکدام تا امروز اسمی به شورا نداده‌اند اما حداقل تا فردا رسما چهار نفر کنارگیری می‌کنند، به محض اعلام موضوع را حتما رسانه‌ای خواهیم کرد تا مردم در انتخاب خود موارد را مد نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما از نامزدها می‌خواهیم  به وعده خود عمل کنند و به موقع کناره‌گیری کنند گفت: اگر به تعهد خود عمل نکنند بر اساس تعهد گرفته شده موضوع را رسانه‌ای می‌کنیم.

غلامی گفت: کسی که تعهد داده باشد اما پایبند نباشد در ادامه راه هم قابل اعتماد نخواهد بود، معلوم نیست از رای مردم هم امانتداری خواهد کرد یا خیر؟!.

کاندیداهای ما مرتکب تخلف شوند به شورای نگهبان اطلاع خواهیم داد

وی در خصوص نظارت‌ها در تبلیغات نامزدها به ویژه در شهرستان‌ها که برای نمونه هزینه‌های زیادی می‌کنند افزود: در مورد تبلیغات شورا کمیته رصد و پایش وجود دارد و موارد تخلف هم تذکر داده شده است.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در همدان با اشاره به اینکه تخلفات خاصی را مشاهده نکرده‌ایم و مثلا چند مورد تذکر آن هم نصب پوستر در جاهای ممنوعه بوده است گفت:  اگر کاندیداهای ما مرتکب تخلف شوند خود به شورای نگهبان اطلاع خواهیم داد.

وی با بیان اینکه برای یک شهرستانی نسبت به تخلفات مطرح شده ۱۰ ساعت کار انجام شد و به هر حال گاهی در محیط‌های کوچک موضوعاتی مطرح می‌شود که نیاز به بررسی دقیق است افزود:‌ با تخریب موافق نیستیم و هیچگاه رویکرد تخریبی را نمی‌پذیریم.

غلامی در خصوص نحوه رصد و حمایت از کاندیداها بیان کرد: از نامزدها خواسته‌ایم شفاف‌سازی در خصوص موضع‌گیری‌های خود در مورد برنامه مجلس داشته باشد، فصلی یک بار در جمع شورا باشند و موانع و مشکلات را مطرح کنند تا اگر جایی حمایت مردمی می‌خواهد ایجاد کنیم و رای آنها حداقل برای شورا شفاف باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی برخی نامزدها در مناطق محروم و نیازمند با دادن یک وعده غذایی غیر مستقیم رای آنها را می‌خرند گفت: مردم مواظب شوند چرا که برخی شان و جایگاه ورود به مجلس را ندارند و نباید به وعده‌های پوچی اعتماد کرد.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول