اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دکل‌های مخابراتی اصلا زیان ندارد

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با اعلام اینکه دکل‌های مخابراتی اصلا زیان ندارد و در فرکانس کاملا امن دارند کار می‌کنند،گفت: همچنین تشعشعات آن کاملا اندازه‌گیری شده است و تحت نظارت سازمان انرژی اتمی و وزارت ارتباطات دارد کار می‌کند.

دکل‌های مخابراتی اصلا زیان ندارد

رسول علی‌اصغرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری در ارتباط با سامانه خرابی تلفن‌های ثابت ( ۲۰۱۱۷ ) اظهار داشت: همواره برای ما این دغدغه وجود داشته که بتوانیم مشکلات نزدیک به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت در استان را پایش کنیم که خوشبختانه این اتفاق در سال ۹۸ رخ داده است.

 

وی با اشاره به اینکه گروه پایش ۲۰۱۱۷ در سطح مخابرات استان فعال شده است، افزود: قبلا فقط سامانه (اعلام خرابی) فعال بود ولی پایشی صورت نمی‌گرفت و تنها برای اطلاع رسانی بود اما باتوجه به فعال شدن گروه پایش ۲۰۱۱۷ ، تمامی تماس‌های مردم با سامانه ۲۰۱۱۷ در سطح استان مورد پایش و بررسی قرار گرفته و شکایت مشترکان پیگیری می‌شود.

 

  مدیر مخابرات منطقه مازندران اضافه کرد: با توجه به گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده میزان رضایت مشترکان از عملکرد سامانه ۲۰۱۱۷ در سال جاری افزایش یافته و درصدد هستیم نظارت بر عملکرد ماموران رفع خرابی را با همین دقت و شدت ادامه دهیم.

وی گفت: درخواست ما از هم استانی‌ها این است به محض اینکه تلفن ثابت آنها دچار مشکل شد با سامانه ۲۰۱۱۷ تماس گرفته و مشکل را اعلام کنند ، ماموران ما در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع خرابی اقدام نموده و همچنین ناظران پیگیر عملکرد ماموران و نحوه رفع مشکل خواهند بود.

علی‌اصغرپور درباره سرقت کابل‌های مخابراتی، تصریح کرد: در سال گذشته  ۹۶ روستا در سطح استان با مشکل قطعی ارتباط بعلت سرقت  مواجه شدیم که ۶۳ روستا بطور کامل قطع بودند  که با تلاش و پیگیری انجام شده و همکاری دهیاران موفق شدیم ارتباط تمامی روستاها را با برگردان به کابلهای خاکی و فیبر نوری برقرار کنیم و با این کار سرعت اینترنت این روستاها نیز به نحو چشمگیری افزایش یافت.

مدیرعامل مخابرات مازندران گفت: در این میان سه روستای میانلات رامسر، دراسرای عباس آباد و ممشی سوادکوه که فاقد تلفن بودند موفق شدیم تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت را در این روستاها دایر کنیم.

تعداد سایت‌های مخابراتی به یک‌هزار و ۱۰۰ سایت رسیده است

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اتفاق مهم دیگری که در سال ۹۸ شروع و در سال آینده دنبال خواهد شد پروژه مهم فاز ۸ سیار ( همراه اول ) است  در مخابرات طی تاریخچه، ارتباطات همراه اول در هفت فاز پروژه اجرا کرد که در حال حاضر تعداد سایت‌های مخابراتی به یک‌هزار و ۱۰۰ سایت رسیده است.

علی‌اصغرپور با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از هزار و 100 سایت همراه اول، ارتباط موبایل سطح استان را پوشش می‌دهد، افزود: در فاز هشت سیار از یک ماه قبل شروع شده ما ۲۶۰ سایت جدید را به شبکه همراه اول استان اضافه خواهیم کرد و با این رخداد ارزشمند پوشش ‌موبایلی ما در سطح استان تکمیل خواهد شد.

تمامی تجهیزات موبایل مخابرات مطابق با استاندارد ایمنی در سطح دنیا است

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در بحث تملک فضا برای اجرای سایت است، اظهار کرد: متاسفانه در فضای مجازی مطالب غیرکارشناسی در ارتباط با زیانبار بودن تشعشعات آنتنهای موبایل مطرح می شود که واقعا نادرست و غیرعلمی هست. تمامی تجهیزات موبایل در ایران مطابق با استاندارد ایمنی در سطح دنیا است.

وی با اشاره به اینکه دکل‌های موبایل به لحاظ کنترل ایمنی به‌صورت مستمر توسط وزارت ارتباطات و سازمان انرژی اتمی که متولی کار است در حال رصد هستند، خاطرنشان کرد: میزان تشعشعات آنتنهای موبایل همواره در سطح استاندارد بوده و مردم مطمئن باشند بهیچ عنوان آسیبی به سلامت شهروندان وارد نمی‌کند.

دکل‌های مخابراتی هیچ زیانی ندارد

مدیرعامل مخابرات مازندران  با اعلام اینکه دکل‌های مخابراتی اصلا زیان ندارد و در محدوده تشعشع کاملا امن قرار دارند، افزود: تشعشعات این سایت‌ها به طور مستمر توسط سازمان انرژی اتمی و وزارت ارتباطات اندازه گیری می‌شود.

  هرچه تعداد دکل‌ها بیشتر شود میزان تشعشعات کمتر خواهد شد

مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران ادامه داد: نکته جالب‌تر اینکه هرچه تعداد دکل‌ها بیشتر شود میزان تشعشعات کمتر خواهد شد؛ و به همین دلیل است که در اکثر کشورهای پیشرفته تراکم سایت‌های موبایل به مراتب بیشتر از کشور ماست.

این مسؤول با تاکید بر اینکه هیچ سایتی که حتی در نزدیکی‌ شاخصهای خطرپذیری باشد نداریم، خاطرنشان کرد: در تمام مراکز مخابرات، برخی دانشگاه‌های پزشکی و سازمان‌ها آنتن‌های موبایل داریم و تاکنون هیچ گزارشی درباره بیماری یا مساله دیگر نداشتیم که نگران‌کننده باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول