اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برف و باران از بعدازظهر فردا در کشور/‌ از سفرهای غیرضروری بپرهیزید

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر یکشنبه 27 بهمن‌، ‌بارش برف و باران در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، شمال کرمانشاه و ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران و گیلان آغاز می‌شود.

برف و باران از بعدازظهر فردا در کشور/‌ از سفرهای غیرضروری بپرهیزید

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: امروز کاهش محسوس دما و وزش باد را در خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان شاهدیم‌، همچنین در خراسان جنوبی،‌ هرمزگان، سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید ادامه دارد.

وی بیان کرد: روز آینده سامانه بارشی به تدریج از شمال غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف در غرب و شمال غرب کشور دامنه‌های زاگرس مرکزی خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: اواخر وقت فردا با شمالی شدن جریانات در غرب دریای خزر بارش باران و وزش باد و در گیلان و اردبیل کاهش دما آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر یکشنبه 27 بهمن‌ماه ‌بارش برف و باران در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، شمال کرمانشاه و ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران و گیلان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین روز دوشنبه 28 بهمن‌ماه بارش برف و باران در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، لرستان، کرمانشاه، شمال چهارمحال بختیاری، غرب اصفهان، خراسان شمالی و ارتفاعات در استان‌های البرز، تهران، قزوین، البرز، گیلان، مازندران، گلستان و شمال و شمال شرق خوزستان ادامه دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در این راستا در این 2 روز ‌لغزندگی جاده، کاهش دید و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها پیش‌بینی و توصیه می‌شود ‌احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای، اجتناب از سفرهای غیر ضروری، رعایت نکات ایمنی و تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی در دستور کار باشد.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه سامانه مذکور علاوه بر مناطقی که ذکر شد در دامنه‌های زاگرس مرکزی، واقع در جنوب غرب کشور، ارتفاعات و دامنه البرز و شمال شرق کشور فعال است و بارش باران کل سواحل شمالی کشور را در بر می‌گیرد و اواخر وقت دوشنبه این سامانه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

وی بیان کرد: روز سه‌شنبه در شمال شرق کشور و دامنه زاگرس مرکزی در جنوب غرب بارش پراکنده و وزش باد داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌روز چهارشنبه نیمه شرقی کشور جوی آرام دارد و به تدریج با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، بارش در استان‌های شمال غرب و غرب کشور آغاز شده و بعد از ظهر چهارشنبه بارش در جنوب غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، تهران و البرز فرا خواهد گرفت و این سامانه روز پنجشنبه در کل کشور فعال خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری گاهی وزش باد و اوایل شب ابری همراه با بارش خفیف باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 10 درجه و 3 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و تبریز با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول