اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

هیچ مکتبی به اندازه اسلام از زن تکریم نکرده است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: هیچ مکتبی به اندازه اسلام از مقام زن تجلیل و تکریم نکرده است.

هیچ مکتبی به اندازه اسلام از زن تکریم نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما امروز در یادواره شهدای پارک شیرین کرمانشاه و یادمان شهید قاسم سلیمانی که به همت دانشگاه پیام نور کرمانشاه برگزار شد با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: روش تربیت حضرت فاطمه(س) همچون پدر و همسر بزرگواشان تربیت عموم مردم بوده، لذا باید میلاد مبارک حضرت را به عموم انسان‌ها تبریک گفت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه هیچ مکتبی به اندازه اسلام از مقام زن تجلیل و تکریم نکرده است، افزود: این که پیامبر اسلام (ص) این‌قدر و به شکل ویژه از حضرت صدیقه طاهره(س) تجلیل می‌فرمایند، به دلیل رابطه پدر و دختری نیست، بلکه از حیث مقام والای عرفانی، اخلاقی و معنوی حضرتاست.

وی با استناد به فرمایش امام صادق (ع)، تاکید کرد: حضرت امام جعفر صادق (ع) می‌فرمایند، یکی از اوصاف حضرت فاطمه زهرا(س) «مبارکه»، یعنی اساس برکت است.

علما با اشاره به اهمیت و ارزش زن در اسلام، تصریح کرد: اسلام موقعیت، ارزش و عظمت ویژه‌ای برای زنان قائل است که در هیچ مکتبی به این شکل و صورت پرداخته نشده است.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: قرآن پیامبر را به عنوان الگو معرفی می‌کند و ما هم با توجه با تاکیدات پیامبر پیرامون حضرت فاطمه (س) حضرت صدیقه را به عنوان الگوی خود انتخاب می‌کنیم.

وی عظمت تربیت حضرت فاطمه (س) منحصر به فرد دانست و افزود: در خانه حضرت زهرا (س) شخصیت‌هایی همچون امام حسن و امام حسین(ع) و حضرت زینب (س) تربیت شدند که برای همیشه تاریخ امامان معصوم بهترین الگوی عملی برای عموم مردم می باشند.

علمابا استناد به سخنان مقام معظم رهبری، گفت: دشمنان اسلام نمی‌خواهند حقیقت اسلام و قدرت واقعی اسلام هویدا شود،  زیرا اسلام اشخاصی همچون حاج قاسم ها را تربیت می کند که توانست سوریه را نگه دارد، عراق را انسجام بخشد و به مردم یمن روحیه جهادی تزریق کند.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم از پدر شهید الهیاری توسط آیت‌الله علما تجلیل شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول