اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش 53 درصدی خرید نفت کره جنوبی از آمریکا در نبود نفت ایران

آمارهای گمرک کره جنوبی امروز نشان داد واردات نفت خام این کشور از آمریکا در ماه ژانویه نسبت به سال گذشته 53.3 درصد افزایش یافت.

افزایش 53 درصدی خرید نفت کره جنوبی از آمریکا در نبود نفت ایران

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، آمارهای گمرک کره جنوبی امروز نشان داد  واردات نفت خام این کشور از آمریکا در ماه ژانویه نسبت به سال گذشته 53.3 درصد افزایش یافت.

به نوشته رویترز، این نشان‌دهنده این موضوع است که در نبود نفت ایران به علت تحریم‌ها، خرید نفت کره جنوبی از آمریکا افزایشی است.

بر اساس این آمار، پنجمین خریدار نفت جهان در ماه ژانویه 1.72 میلیون تن یا 406 هزار و 55 بشکه در روز نفت خام آمریکا را خرید که 53.3 درصد از 1.12 میلیون تن مدت مشابه پارسال بیشتر است.

همچنین این آمار از 1.68 میلون تن در ماه دسامبر 1.2 درصد بیشتر است.

آمریکا پس از عربستان دومین تامین کننده نفت خام کره جنوبی به شمار می‌رود.

این افزایش در خرید نفت آمریکا توسط کره جنوبی، از زمانی رخ داد که سئول واردات نفت از ایران را از می 2019 با پایان یافتن معافیت‌های تحریمی خرید نفت از ایران از واشنگتن متوقف کرد. کره جنوبی یکی از مشتریان بزرگ آسیایی نفت ایران بود.

کره جنوبی در ژانویه 2020 هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است اما سال گذشته 227 هزار و 941 تن برابر با 53 هزار و 676 بشکه در روز خرید نفت از ایران داشت.

بر اساس آمار گمرک کره، سئول در مجموع، 12.42 میلیون تن یا 2.94 میلیون بشکه در روز  نفت خام در ماه ژانویه خریده است که اندکی از مدت مشابه پارسال کمتر است.

خرید نفت از عربستان نیز در این ماه 2.9 درصد افزایش یافته و به 853 هزار و 769 بشکه در روز رسیده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول