اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

اردوغان: از راه‌حل‌های مورد تایید سازمان‌ملل درباره کشمیر حمایت می‌کنیم

رئیس جمهور ترکیه عصر روز جمعه در پاکستان گفت که آنکارا از راه‌حل‌های مبتنی بر قطعنامه‌های سازمان ملل درباره کشمیر حمایت می‌کند.

اردوغان: از راه‌حل‌های مورد تایید سازمان‌ملل درباره کشمیر حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه گفت که ما همواره در کنار پاکستان می‌ایستیم و در جریان زلزله‌ای که رخ داد از سوی ملت و دولت پاکستان مورد حمایت قرار گرفتیم.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان صحبت می‌کرد، افزود: «ملت ترکیه همواره با ملت کشمیر اعلام همبستگی می‌کند و از راه‌حل‌هایی که مبتنی بر قطعنامه‌های سازمان ملل درباره موضوع کشمیر باشد حمایت می‌کنیم.»

رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنانش گفت: «در زمینه‌های مختلفی از پاکستان حمایت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا مبادله تجاری با این کشور را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم.»

اردوغان اضافه کرد: «ترکیه و پاکستان 13 توافقنامه در اسلام‌آباد امضا کردند که شامل موضوعات امنیتی، بهداشت و آموزش می‌شود.»

عمران خان نیز در این کنفرانس خبری گفت: «در حال حاضر حملاتی علیه ترکیه در سوریه وجود دارد و پاکستان همواره درباره این موضوع در کنار ترکیه می‌ایستد.»

از زمان لغو وضعیت خودمختاری منطقه کشمیر در اواسط مرداد ماه توسط دولت هند، کشمیر در وضعیت امنیتی به سر می‌برد و چندین هزار نظامی هندی با حضور در این منطقه با هرگونه اعتراضی برخورد می‌کنند. تلفن‌های همراه و اینترنت هم برای چند هفته در این منطقه قطع بود و شهروندان برای تردد در کشمیر باید از ایست و بازرسی‌های متعدد عبور می‌کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول