اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ادعای «پمپئو» در مورد عدم آمادگی قزاقستان و ازبکستان در برابر کرونا

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به عدم آمادگی زیرساخت‌های قزاقستان و ازبکستان برای مقابله با ویروس کرونا از قصد «واشنگتن» برای ارائه کمک های مالی به این دو کشور خبر داد.

ادعای «پمپئو» در مورد عدم آمادگی قزاقستان و ازبکستان در برابر کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا گفت: قزاقستان و ازبکستان برای مقابله با ویروس جدید کرونا آماده نیستند، بنابر این «واشنگتن» می خواهد به این دو کشور کمک های مالی ارائه کند.

وی افزود: ما نگرانیم که مناطقی هست بدون زیرساخت های کافی (برای مقابله با ویروس جدید کرونا)، من در ازبکستان و قزاقستان بودم، مناطقی که مرزهای طولانی با چین دارند و همچنین از امکانات مقابله با تهدیدی در مقیاس بزرگ، همچون کووید-۱۹ برخوردار نیستند.

پمپئو این سخنان را در صحبت با خبرنگاران در داخل هواپیما حین سفر به مونیخ آلمان برای شرکت در همایش امنیتی، ابراز داشت.

وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد «واشنگتن» قصد دارد در چارچوب بودجه 100 میلیون دلاری پیش بینی شده برای مقابله با ویروس کرونا، نه تنها به چین، بلکه ازبکستان و قزاقستان که به آن بشدت نیاز دارند، کمک مالی کند.

پمپئو با بیان این که ما قصد داریم هر کاری که از دستمان می آید انجام دهیم (برای متوقف سازی شیوع ویروس کرونا) گفت: ما 100 میلیون دلار کمک مالی در این زمینه تخصیص کردیم و احتمال دارد که این مبلغ افزایش هم یابد.

وی اضافه کرد و گفت که مطمئنا این مبلغ برای کمک به چین پیش بینی شده است، اما همچنین برای حصول اطمینان از پاسخ صحیح و بموقع به این تهدید در سایر مناطق در سرتاسر جهان از استفاده می شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول