اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

هفت روز تا انتخابات| اشخاص مطرح نیستند؛ اصل حضور مردم پشتوانه مجلس است

او کیست و من چه کسی هستم، در این‌جا مطرح نیست؛ اشخاص مطرح نیستند. اصل حضور مردم، پشتوانه‌ مجلس شورای اسلامی است؛ و مجلس شورای اسلامی، قاعده‌ی نظام است.

هفت روز تا انتخابات| اشخاص مطرح نیستند؛ اصل حضور مردم پشتوانه مجلس است

گروه سیاسی خبرگزاری فارس- هفت روز مانده تا دوم اسفند 98، موعد برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ورقی دیگر از روزهای سرنوشت‌سازِ  منتهی به انتخابات کنار زده شد و تبلیغات انتخابات رسماً آغاز شد.

از ماه‌هاست که برخی فریب‌خوردگان داخلی در خم‌نوایی با انبوه شبکه های معاند خارجی بر این طبل می کوبند که مردم استقبال یردی از انتخابات مجلس خواهند داشت.

رهبر انقلاب در مورخه ۱۳۷۰/۰۹/۲۷ در دیدار با وزیر و مسؤولان وزارت کشور و استانداران می فرمایند:

«امام بزرگوار، در همه‌ انتخاباتی که از اول انقلاب تا زمان رحلت آن بزرگوار انجام گرفت، بر حضور مردم تأکید کردند. واقعاً فرقی نمی‌کند که کاندیدای چه گروهی مطرح باشد. فرقی نمی‌کند که فرضاً کدام جناح، غلبه‌ی بر جناح دیگری داشته باشد. فرقی نمی‌کند که کدام نامزد انتخاباتی، فعالیت بیشتری در این شهر یا حوزه‌ انتخاباتی دارد و ممکن است حضور مردم، آرای او را بیشتر کند. او کیست و من چه کسی هستم، در این‌جا مطرح نیست؛ اشخاص مطرح نیستند. اصل حضور مردم، پشتوانه‌ مجلس شورای اسلامی است؛ و مجلس شورای اسلامی، قاعده‌ی نظام است. با این دید بایستی به انتخابات نزدیک شد».

با این حال حضرت آیت الله خامنه ای همچنین در تاریخ ۱۳۸۲/۰۹/۲۶ در دیدار اساتید و دانشجویان قزوین تاکید می کنند:

«بعضی خیال می‌کنند اگر ما انتخابات پُرشوری داشته باشیم، نظام جمهوری اسلامی مشروعیت پیدا می‌کند و اگر انتخابات پُرشور نبود، نظام مشروعیت پیدا نمی‌کند. این حرف، حرف درستی نیست. نظام‌های دمکراسی در دنیا با نصف آراءِ ما در ریاست جمهوری و مجلس نظام‌هایشان را اداره می‌کنند و احساس عدم مشروعیت هم نمی‌کنند. این‌که من بر حضور مردم اصرار می‌کنم به‌خاطر این است که این یک وظیفه شرعی و وجدانی و عقلانی است؛ چون مجلس وقتی قانون تصویب کرد، همه باید تسلیم آن قانون باشیم، پس شما باید در ایجاد آن مجلسی که می‌خواهد این قانون را تصویب کند، نقش ایفا کنید. اگر خودتان را کنار بکشید، این کنار کشیدن هیچ مشکلی را حل نمی‌کند؛ باید وارد میدان شوید. اگر تلاشتان را کردید و آنچه را که خواستید نشد، شما تلاشتان را کرده‌اید؛ وظیفه‌تان را انجام داده‌اید.

ایشان در استانه مجلس نهم و در دیدار مردم آذربایجان اینگونه اهمیت مشارکت را مورد تاکید قرار داده و می فرمایند:

«حضور مردم در انتخابات می‌تواند کشور را پیش ببرد، از شر دشمن محفوظ و مصون نگه دارد؛ دشمن را در توطئه‌های خودش دچار تزلزل و تردید بکند؛ دشمن را وادار به عقب‌نشینی کند. انتخابات پرشور، مشت محکمی به دهان دشمن استخدا با شماست، خدا با شماست. «من کان للَّه کان اللَّه له»؛ وقتی ملت در راه خدا حرکت می‌کند، خدا به او کمک می‌کند، سنتهای الهی به او کمک می‌کنند. دلهای مردم دست خداست. این عزم و اراده‌های راسخ، مصنوع ید قدرت الهی است و ان‌شاءاللَّه خدای متعال در این انتخابات هم به این مردم کمک خواهد کرد. ان‌شاءاللَّه انتخابات مجلس نهم پر شور، با احساس، با بصیرت، با حضور فراوان مردم انجام خواهد گرفت تا به توفیق الهی مجلس خوبی نصیب مردم بشود. نمایندگان خوبی ان‌شاءاللَّه به انتخاب شما مردم بیایند و وارد این میدان کار بشوند، وارد این میدان خدمت بشوند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول