اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانه روسیه را افزایش داد

تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانه روسیه در ترکیه، بعد از تهدید سفیر این کشور به مرگ، افزایش یافت.

ترکیه تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانه روسیه را افزایش داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از اظهارات سفیر مسکو در آنکارا مبنی بر دریافت تهدید به مرگ از سوی منابع ناشناس، ترکیه تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانه روسیه را افزایش داد.

«آیرینا کاسیمووا» سخنگوی هیأت دیپلماتیک روسیه در ترکیه امروز (جمعه) به خبرگزاری «تاس» گفت افزایش تدابیر امنیتی در سفارتخانه مسکو در آنکارا به دستور مسئولان ترکی، بعد از تهدید سفیر روسیه به مرگ انجام شده است.

کاسیمووا در این باره توضیح داد:‌ «بله درست است، تنش‌ها اخیراً افزایش یافته‌اند. به همین دلیل، ما از مسئولان ترکیه‌ای خواستیم تمهیدات امنیتی بیشتری اعمال کنند».

وی همچنین اظهار داشت که «الکسی یرخوف» سفیر روسیه در آنکارا، در بحبوحه انتقادات اخیر ترکیه از عدم مخالفت مسکو با عملیات ارتش سوریه در ادلب، پیام‌های هشدارآمیزی را مبنی بر تهدید جانی و بیرون رفتن از ساختمان سفارت دریافت کرده است.

پیش از این، یرخوف به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفته بود پیام‌های بسیار تهدیدآمیزی را در شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده است که به علت حوادث ادلب او را مستحق مرگ می‌دانند. (جزئیات بیشتر)

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته با بیان اینکه در عملیات ارتش سوریه در ادلب تا کنون ۱۴ نظامی ترکیه‌ای کشته و ۴۵ نفر زخمی شدند، سوریه و متحدانش را اینگونه تهدید کرد: «اگر خون سربازان ما ریخته شود، مهم نیست چه کسی پشت آن است، یا چقدر فکر می‌کند که قدرتمند است، من صراحتاً [به آنها] می‌گویم، شما امن نخواهید بود».

تهدیدهای ترکیه در حالی است که ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای خبر داد در ادامه پیشروی‌ها ضد تروریست‌ها در استان ادلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد کرده و کنترل ده‌ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول