اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حاج قاسم، معلم مکتب انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه موقت تهران گفت: امیرالمومنین(ع) در توصیف مالک می‌گوید «مالک برای من همان‌گونه بود که من برای رسول الله(ص) بودم»، این است که  شهید حاج قاسم سلیمانی برای دنیای استکبار خطرناک‌تر است، او معلمی برای این مکتب است که برای آراسته شدن به ویژگی‌های اسلام ناب محمدی قدم برمی‌دارد.

حاج قاسم، معلم مکتب انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مراسم چهلمین روز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی عصر امروز با حضور مردم شهیدپرور، خانواده شهدا در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان برگزار و در حاشیه این برنامه از تمثال سردار سلیمانی که به دست نوید توکلی، از هنرمندان جوان اصفهانی طراحی شده بود، رونمایی شد.

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در این مراسم اظهار داشت: اگر بخواهیم در تاریخ اسلام برای شهید حاج قاسم سلیمانی یک نمونه بارز و برجسته تعریف کنیم که حاج قاسم او را الگوی خویش قرار داده و برای آراسته شدن به خصایص او قدم برداشته است، چهره مالک اشتر، یار بصیر و باوفای امیر المومنین (ع) است.

عبودیت رمز رسیدن به هر مقام و منزلتی است

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: وجود مقدس امیر المومنین (ع) در کلمات پرمغز و الهام‌بخش خویش به خصوصیات این فرمانده برجسته تاریخ اسلام پرداخته و در نامه‌ای خطاب به مردم مصر می‌فرمایند «مردم شریف مصر، من به سوی شما انسانی را فرستادم که بنده‌ای از بندگان خدا است»، بنابراین عبودیت رمز رسیدن به هر مقام و منزلتی است.

وی تصریح کرد: امیر المومنین (ع) بنده‌ای از بندگان خداوند است و از نگاه ایشان مالک اشتر شخصیتی است که لباس بندگی و عبودیت بر تن دارد، مقام بندگی، مقام اطاعت از خداوند است و سعادت انسان در دنیا و آخرت از مسیر بندگی خداوند می‌گذرد، بندگی خدا در سایه اطاعت امر خدا و دوری از گناه معنا پیدا می‌کند، عبد گناه نمی‌کند، بنده خدا دروغ نمی‌گوید، به نامحرم نگاه نمی‌کند و حجابش رمز عفت و سلامت جامعه است.

حاج قاسم سلیمانی عبد بود

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: امام راحل عبد بود و عمر خود برای انجام وظیفه بندگی صرف کرد و شهدا هم چون عبد بودند به این مقام و منزلت رسیدند، مالک اشتر عبد است و حضرت علی (ع) این را شهادت می‌دهد، رهبر معظم انقلاب هم شهادت می‌دهد که حاج قاسم سلیمانی عبد بود و حتی در شرایط جنگ مراقب بود مبادا از عبودیت فاصله بگیرد، به رزمندگان تحت آمرش توصیه می‌کرد شما که به عنوان بنده خدا در جنگ حضور یافته‌اید، باید در مقام بندگی در چهارچوب شرع و بندگی در میدان نبرد بجنگید.

امام‌جمعه موقت تهران اذعان داشت: ویژگی دوم این شخصیت برجسته، ویژگی دوم مالک اشتر است، مالک از نگاه امیر المومنین (ع) دارای یک ویژگی برجسته‌ای است به طوری که ایشان می‌فرمایند «مالک تو شخصیتی هستی که من برای به پا داشتن دین خدا از تو کمک می‌گیرم».

وی یادآور شد: کسی می‌تواند بازوی علی ابن ابیطالب (ع) در اقامه و به پا داشتن دین خدا باشد که اولاً دین‌شناس باشد و دوما باید آنچه را که از دین آموخته در جان خود پیاده کند و دین را در وجود خویش به پا دارد و این ویژگی مالک در وجود حاج قاسم سلیمانی موج می‌زند، ایمان راسخ و استوار، باور به مبانی دینی و اعتقادی و آراستگی به آموزه‌های وحیانی در وادی عمل ویژگی دوم ایشان است.

ابوترابی فرد بیان داشت: اگر رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «حاج قاسم آسمانی شد» برای آن است که او آسمانی زندگی کرد، او در همه میدان‌ها، در اندیشه به پا داشتن ارزش‌های اسلامی و انقلابی بود، واقعاً کلام امام امت آن است که «حاج قاسم تو شخصیتی هستی که من برای اقامه دین خدا از تو کمک می‌گیرم» و امروز حقیقت دین از زبان امام بزرگوار و نائب بر حق او شنیده می‌شود و فرزندان برومند کشور باید دین‌شناس و دین‌باور باشند و دین خدا را در جان خود به پا دارند و در مسیر اقامه دین خدا در جامعه قدم بردارند.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: ویژگی سوم حاج قاسم، ویژگی سوم مالک، یعنی دلاوری و شجاعت است، به طوری که امیر المومنین (ع) می‌فرمایند «مردم مصر من شخصیتی را به مصر روانه کردم که شمشیری از شمیرهای خدا است» و شهید حاج قاسم سلیمانی، این عبد با آن بصیرت و دین‌داری و دین‌باوری و آن شجاعت در هر میدانی که قدم می‌گذاشت برای دوستان پیروزی امید و برای دشمنان یاس و ناامیدی و شکست می‌آفرید.

وی متذکر شد: اگر نظام جمهوری اسلامی مفتخر است و سکان‌دار بصیر و شجاع مفتخر است که در طول ۴ دهه یک سانتی‌متر از ایران زیر چکمه بیگانگان نیست و نه تنها از تمامیت ارضی ایران که از تمامیت ارضی سوریه، لبنان،  فلسطین، عراق و.. دفاع کرده به حضور سبز پوشان پاسدار و ارتشیان مقتدر است که هر کدام شمشیری از شمشیرهای خدا هستند و رهبری عالی‌قدر نظام را در این جایگاه قدرت قرار داده‌اند و سلام خدا بر شما نیروی‌های غیور خدا.

فرزندان شما شمشیر خدا هستند

ابوترابی فرد اضافه کرد: شما برای رهبری، ملت و نظام اسلامی اقتدار آفریدید و هرکدام شمشیری از شمشیرهای خدا هستنید، خانم‌ها و مادران شهدا، فرزندان شما شمشیر خدا بودند نه شمشیر هوا و هوس که قدرت آمریکا را در برابر عزت این ملت فرو می‌ریزد و استکبار جهانی را به زانو درمی‌آورد و پایگاه آمریکایی را در هم می‌کوبد و داعش را نابود می‌کند.

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد‌: سردار سلیمانی و شهدای عالی‌قدر هرکدام یک رزمنده شجاع، دلیر و عزتمند هستند، این راه قرآن، راه اسلام و مکتب  دین است که آن‌ها را تربیت می‌کند، هیچ مکتبی در دنیا چنین نیروی وفادار و غیوری را ندارد، شهدا فارغ‌التحصیلان مدرسه دین هستند.

وی تصریح کرد: مادر شهید دکتر اشرفی از فرزندش نقل می‌کرد که «مادر من جمله‌ای را از شهید جواد محمدی شنیدم و او می‌گفت اگر شهید نشوی، می‌میری» و می‌دانستم که او شهید می‌شود و زمانی که در فرودگاه حضرت امام (ره) خبر حمله سبز پوشان سپاه به پایگاه آمریکایی پخش شد، فرزندم گفت اگر جنگ بین ایران و آمریکا شروع شود من برای مقابله با آمریکا برمی‌گردم.

ابوترابی فرد در ادامه مطرح کرد: ما یک خانواده‌ایم، خانواده تربیت شده در مدرسه شهدا، ویژگی دیگر مالک این است که حضرت علی (ع) می‌فرمایند، «مردم مصر من شخصیتی را به سوی شما گسیل داشتم که ایام جنگ و خوف، خواب به دیدگان او راه ندارد»، آیا حاج قاسم سلیمانی در این چهل سال خواب به چشمانش راه یافت؟ مبارک باد به رهبر بزرگوار، این سربازان جان بر کف و بصیر و بزرگوار و سلام خدا بر همسر و فرزندان حاج قاسم.

انقلاب اسلامی مفتخر به تربیت فرزندانی این‌چنین است

امام‌جمعه موقت تهران ابراز داشت: قیام ملت ایران برای حضور در تشییع پیکر ایشان، قیام برای احترام به شجاعت، انسانیت و پاسداری از حریم اسلام در عراق، سوریه و... است و انقلاب اسلامی مفتخر است که در مکتب خود چنین فرزندانی را تربیت کرده است.

وی تصریح کرد: ویژگی دیگر او، ویژگی برجسته مالک اشتر است به طوری که امام (ع) می‌فرمایند، "مردم کسی را به سوی شما رهسپار کردم که یک قدم به جلو و عقب برنمی‌دارد مگر با نظر علی ابن ابیطالب (ع)"، این نگاه مالک به علی ابن ابیطالب (ع) است، حاج قاسم برای رهبر یک سرباز فداکار و تسلیم در مقام فرماندهی خویش بود.

ابوترابی فرد افزود: هرقدر رابطه بین امام و امت مستحکم‌تر باشد جامعه در نقطه محکم‌تری از اقتدار قرار می‌گیرد، باید این پیوند را مستحکم کرد، در سایه استحکام این پیوند راه‌های پیروی برای ملت ایران و ملت منطقه است و حاج قاسم پیوند ناگسستنی ملت و امامت بود.

وی در پایان تأکید داشت: امیر المومنین (ع) در توصیف مالک می‌گوید «مالک برای من همان‌گونه بود که من برای رسول‌الله (ص) بودم»، این است که شهید حاج قاسم سلیمانی برای دنیای استکبار خطرناک‌تر است، او معلمی برای این مکتب است که برای آراسته شدن به ویژگی‌های اسلام ناب محمدی قدم برمی‌دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول