اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

لزوم رعایت ادب و اخلاق در تبلیغات انتخاباتی/ از رأی دادن‌های احساسی، قومی و حزبی بپرهیزیم

امام جمعه شهر فارسان با بیان اینکه همه نامزدها و طرفداران آن‌ها باید ادب و اخلاق انتخاباتی را رعایت و از تخریب، غیبت، تهمت و دروغ جداً خودداری کنند، گفت: این چند روز دنیا قیمتی ندارد که انسان سفره ابدی خویش را آلوده کند.

لزوم رعایت ادب و اخلاق در تبلیغات انتخاباتی/ از رأی دادن‌های احساسی، قومی و حزبی بپرهیزیم

حجت‌الاسلام محسن ملکپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه همه نامزدها و طرفداران آن‌ها باید ادب و اخلاق انتخاباتی را رعایت و از تخریب، غیبت، تهمت و دروغ جداً خودداری کنند، گفت: این چند روزه دنیا قیمتی ندارد که انسان سفره ابدی خویش را آلوده کند.

امام جمعه شهر فارسان با بیان اینکه حساب آخرت بسیار سنگین و پس دادن این حساب به شدت سخت و طاقت‌فرساست، افزود: هر عملی که انجام دادیم، هر اشاره‌ای که داشته‌ایم باید پاسخ بدهیم، حلالش حساب دارد حرامش سر جای خود، خدای نکرده برای اینکه یک ریاست اعتباری چند روزه به دست بیاید  با دین خود و دین مردم بازی نکنیم.

پرهیز از رأی دادن‌های قومی و حزبی

وی با اشاره به اینکه مردم هم به عنوان کسانی که می‌خواهند رأی بدهند باید به وعده‌ها و عملکردهای سابق افراد توجه کنند و در اثر احساسات و تعصبات قومی و حزبی رأی ند‌هند، اضافه کرد: در این مقطع رأی دادن به کسی که کوچک‌ترین زاویه‌ای با نظام دارد و در مقاطع مهم که باید حرف می‌زده و دفاع می‌کرده نه تنها دفاع نکرده سکوت هم کرده و الان هم اعلام انزجار و تبری نمی‌کند ضربه‌ای جدی به خودمان و علی‌الخصوص به آینده کشور است.

ملکپور با بیان اینکه نظریه‌پردازان آمریکایی معتقد هستند چنانچه غرب بتواند عناصری از خودش را در درون هیئت حاکمه و نهادهای اصلی نظام اسلامی نفوذ بدهد جمهوری اسلامی را مهار کرده است، گفت: لذا برای انتخابات برنامه دارد، کمترین هدف او درست کردن گرفتاری‌های داخلی برای از دست رفتن فرصت‌ها و توقف رشد علمی و توسعه همه‌جانبه کشور است.

 وی با تأکید بر اینکه باید بصیر باشیم که به چه کسی رأی می‌دهیم و جوانب مختلف را خوب رصد کنیم، ادامه داد: در حال حاضر مهم‌ترین خطری که پیش روی ما قرار دارد جریان‌های غرب‌گرا و وابسته هستند چرا که ضربه اقتصادی و این وضع معیشت را از این جا خورده‌ایم.

عده‌ای در تلاشند جریان انقلابی را از میدان به در کنند

امام جمعه شهر فارسان با بیان اینکه کسانی که به کانون‌های قدرت و ثروت وابسته هستند تلاش جدی دارند که جریان اصیل و ناب انقلابی را از میدان به در و آن را خاموش کنند، اظهار داشت: ما مردم باید با بصیرت تمام پای صندوق رای برویم.

وی با اشاره به معیارهای قرآنی برای  انتخاب اصلح، گفت: آیات ۳۶ تا ۳۹ سوره‌ی شورا، چهل و دومین سوره‌ی قرآن، ویژگی‌های فردی و اجتماعی افراد مومن در جامعه اسلامی را برمی‌شمرد.

ملکپور ادامه داد: مومنان اصلح کسانی‌اند که دعوت خداوند رحیم را اجابت کرده و به آن لبیک می‌گویند و نماز را در جامعه اقامه می‌کنند، دل نبستن به دنیا، ایمان و توکل، عدم تسلیم در برابر گناه و شیطان، زمام نفس، دست و زبان‌شان را در اختیار می‌گیرند و می‌بخشند.

امام جمعه فارسان افزود: در امور مختلف مربوط به یکدیگر با هم مشورت خواسته و مشورت می‌دهند و زیر بار ستم نمی‌روند و تسلیم نمی‌شوند و دیگران را نیز به مقابله با ستم و ستمگران دعوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این‌ها ویژگی‌ها و معیارهای انتخاب اصلح در جامعه اسلامی است و البته طبیعی است مومنان صالح، از این مختصات به طور کامل بهره‌مندی نداشته باشند، اضافه کرد: از این رو بر آحاد جامعه اسلامی است تا با دقت، کند وکاو، پرسش از افراد خبره و مورد اعتماد، کسانی را که بیشتر از این صفات بهره‌مند هستند انتخاب کنند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول