اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

بهره مندی بیماران دیابتی شهرستان خاتم از طرح «دورا»

بیماران دیابتی شهرستان دوردست خاتم از طرح «دورا» با هدف غربالگری رتینوپاتی دیابتی و ارجاع الکترونیک برای تشخیص و معرفی به متخصص بهره مند هستند.

بهره مندی بیماران دیابتی شهرستان خاتم از طرح «دورا»

محمدرضا نجاتی مسؤول روابط عمومی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد اظهار کرد: طرح «دورا» با هدف غربالگری رتینوپاتی دیابتی در مرکز جامع سلامت شهرستان خاتم اجرا می شود که در اجرای این طرح، مراقبان سلامت آموزش دیده با استفاده از دوربین «camera portabl» از شبکیه چشم بیماران دیابتی عکس تهیه می کنند و از طریق نرم افزار در سیستم بارگذاری می شود.

مسؤول روابط عمومی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد تصریح کرد: پس از ارسال عکس و بررسی پزشک آموزش دیده در مرکز جامع سلامت شهرستان، نتایج به مرکز خوانش خدمات جامع سلامت حاجی مقصودی یزد ارسال می شود.

نجاتی اضافه کرد: تصاویر ارسالی پس از بررسی مجدد توسط پزشکان آموزش دیده، در صورت نیاز به ارجاع پزشک متخصص، با هماهنگی مرکز جامع خدمات شهرستان خاتم، شخص بیمار به به مرکز چشم پزشکی بیمارستان شهید صدوقی(ره) یزد ارجاع می یابد و از خدمات تخصصی تیم چشم پزشکی بهره مند می شود.

*بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی از یزد

وی گفت: به منظور بررسی و بازدید از نحوه ارائه خدمات پایه سلامت در استان و به خصوص خدمات «دورا» در شهرستان خاتم  نماینده سازمان بهداشت جهانی(who)«دکتر هاملمن»و هیأت همراه در سفر دوروزه به استان یزد ابتدا با همراهی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد به شهرستان خاتم سفر کرد و از نحوه اجرای «دورا»و  غربالگری رتینوپاتی دیابتی در شهرستان خاتم بازدید کرد.

مسؤول روابط عمومی معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد افزود: نماینده سازمان بهداشت جهانی و هیأت همراه در نشست مشترکی با هیأت رییسه دانشگاه علوم پزشکی شرکت کرد و در جریان فعالیت های سیمای سلامت استان و شاخص های حوزه بهداشت استان، سیمای اجتماعی، مؤلفه های اجتماعی مؤثر بر سلامت و نشاط آوری و سلامت روانی استان قرار گرفت.

نجاتی ادامه داد: دکتر هملمن در روز دوم سفر خود به استان از خانه بهداشت شرف آباد شهرستان اشکذر و مرکز خدمات سلامت شبانه روزی حضرت جوادالائمه صدرآباد و مرکز خدمات جامع سلامت دکتر ملک افضلی در یزد بازدید کرد و با نحوه ارجاع الکترونیک و نظام خدمات سلامت از نزدیک آشنا شد.

 

انتهای پیام/90030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول