اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

وزیر راه : افزایش تردد ۴۰ درصدی خودرو در ساعات اوج بارش در اتوبان قزوین ـ رشت

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش تردد خودروها در روز ۲۱ بهمن گفت: در روز ۱۹ بهمن ۹ هزار ماشین، ۲۰ بهمن ۱۱ هزار و در ۲۱ بهمن یعنی اوج بارش‌ها شاهد تردد ۱۵ هزار خودرو از اتوبان قزوین به رشت بودیم.

وزیر راه :  افزایش تردد ۴۰ درصدی خودرو در ساعات اوج بارش در اتوبان قزوین ـ رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد اسلامی امشب پس از جلسه ستاد مدیریت بحران استان گیلان در سالن اجتماعات استانداری در جمع خبرنگاران با تأکید بر شناسایی کامل جاده‌های استان گیلان که گرفتار برف شدند، اظهار کرد: با توجه به آخرین بازرسی‌ها و انجام کارهای عملیاتی تا پایان امشب جاده‌های شریانی در استان گیلان بازگشایی‌شده و تا فردا این فرآیند تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به نمک‌پاشی جاده‌های اصلی در استان گیلان گفت: با توجه به سرما و برودت هوا اکیپ‌های راهداری نمک‌پاشی را در جاده‌های گیلان ازجمله اتوبان قزوین به رشت را آغاز کردند تا از یخ‌زدگی جاده‌ها جلوگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی با اذعان به اینکه بازگشایی راه‌های روستایی از فردا آغاز می‌شود، تصریح کرد: تمام اکیپ‌های راهداری استان و استان‌های مجاور در حال فعالیت بوده و از فردا کار بازگشایی جاده و محورهای فرعی و روستایی گیلان آغاز می‌شود هرچند در بعضی مناطق از امروز این مهم در حال انجام است‌.

اسلامی با تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت راهداری در گیلان افزود: با توجه به اینکه اکیپ‌های راهداری در ۲۱ استان کشور درگیر برف و سیل هستند ولی سعی شده از حداکثر راندمان کاری راهداری در استان گیلان برای برگشتن به شرایط عادی استفاده شود.

وی یکی از راه‌های مهم برای جلوگیری از گیر افتادن مسافران در جاده‌ها را توجه به توصیه‌های هواشناسی دانست و بیان کرد: از مردم درخواست دارم در هنگام سفر به توصیه‌های هواشناسی توجه کرده و از باز بودن مسیرها مطمئن شوند تا شاهد چنین مشکلاتی برای مسافران نباشیم.

وزیر راه و شهرسازی با رد غافل‌گیری نیروهای راهداری در استان گیلان گفت: در روز ۱۹ بهمن ۹ هزار ماشین، ۲۰ بهمن ۱۱ هزار و در ۲۱ بهمن یعنی اوج بارش‌ها شاهد تردد ۱۵ هزار خودرو از اتوبان قزوین به رشت بودیم که این امر نشان‌دهنده افزایش ۴۰ درصدی تردد بوده و سرعت طوفان ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده که این امر موجب چنین اتفاقی شد.

اسلامی با درخواست در خصوص بازگشایی مسیرهایی که نیاز به تعمیر برق دارند، تصریح کرد: جاده‌های شهرها باز بوده و شهرستان لنگرود که بیشترین میزان قطعی برق را داشته راهش باز و مشکلی دراین‌باره وجود ندارد.

وی بیشترین بارش برف باریده شده در گیلان را مختص به شرق این استان دانست و بیان کرد: خوشبختانه تمام راه‌های اصلی در شرق استان گیلان باز بوده و عبور و مرور در این مسیرها ادامه داشته و نمک‌پاشی بر روی جاده‌ها انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از پلیس‌راه درخواست کرده بودیم تا جاده قزوین به رشت را محدود کند اظهار کرد علی‌رغم اینکه ما بارها با توجه به شرایط جوی و افزایش تردد از پلیس را خواسته بودیم اتوبان قزوین برای صعود کند ولی با توجه به درخواست‌های مردم و مسافران این امر محقق نشده و حجم ورودی ماشین به امامزاده هاشم زیاد شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول