اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آنکارا: نمایندگان ترکیه برای مذاکره درباره ادلب به مسکو می‌روند

وزیر امور خارجه ترکیه گفت به‌زودی هیأتی از آنکارا به مسکو خواهند رفت تا درباره موضوع آتش‌بس در ادلب به مذاکره بپردازند.

آنکارا: نمایندگان ترکیه برای مذاکره درباره ادلب به مسکو می‌روند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد طی روزهای آتی هیأتی از آنکارا جهت گفت‌وگو درباره ادلب به مسکو سفر خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، چاوش اوغلو که به «آلبانی» سفر کرده است گفت: «نمایندگان ترکیه به مسکو خواهند رفت. پیش تر نیز نمایندگان روسیه دوبار به آنکارا رفته و ملاقات‌هایی صورت گرفته است».

وی افزود: «به همکاری با روسیه ادامه می‌دهیم تا اطمینان یابیم آتش‌بس دوام خواهد داشت. اما اگر نتیجه‌ای هم از این فرایند نگیریم عزم ما همچنان واضح است. هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد».

کرملین امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص افزایش تنش‌ها در استان ادلب با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی برقرار کردند.

تماس تلفنی رئیس‌جمهور ترکیه با همتای روس خود در شرایطی صورت گرفته است که مقام‌های ترکیه در هفته‌های اخیر در مناسبات مختلف، تهدیداتی را علیه دولت سوریه به دلیل عملیات علیه تروریست‌ها در ادلب مطرح کرده‌اند.

در یکی از جدیدترین این موارد، اردوغان امروز طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب «عدالت و توسعه» در آنکارا مدعی شد: «ارتش سوریه با کمک نیروهای روس و نیروهای مورد حمایت ایران، به حمله علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهند».

تهدیدهای ترکیه در حالی است که ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای خبر داد در ادامه پیشروی‌ها ضد تروریست‌ها در استان ادلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد کرده و کنترل ده‌ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول