اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سرمایه‌گذاری در گمرک اینچه‌برون وضعیت ترانزیت کالا کشور را بهبود می‌بخشد

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر مرزی استان گفت: گمرک اینچه‌برون نه تنها برای گلستان که برای رشد تجارت و اقتصاد کشور مفید است و سرمایه‌گذاری در آن موجب بهبود وضعیت ترانزیت کالا، توسعه صادرات و واردات و افزایش اشتغال می‌شود.

سرمایه‌گذاری در گمرک اینچه‌برون وضعیت ترانزیت کالا کشور را بهبود می‌بخشد

 

 


به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در آیین افتتاح پروژه ساختمان اداری گمرک استان با حضور مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی در تجارت به عنوان مزیت نسبی شناخته می شود و باید از آن به درستی استفاده کنیم.
وی افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و کاهش بروکراسی‌های اداری در افزایش مراودات تجاری با کشورهای همسایه موثر است.
استاندار گلستان یادآور شد: با توجه به پیوستن ایران به بلوک اقتصادی اوراسیا و امکان صادرات ۵۰۰ قلم کالا و واردات ۳۸۰ قلم کالا با تعرفه صفر و یا حداقل تعرفه، گلستان می‌تواند ۹۲ قلم محصول کشاورزی و دیگر تولیدات و نیازهای خود را از این طریق در واردات و صادرات وارد کند.
حق‌شناس خاطرنشان کرد: تلاش داریم با توجه به ممنوعیت واردات چوب در بنادر دیگر استان‌های شمالی و همچنین با توجه به ظرفیت گمرک اینچه‌برون تلاش داریم با راه‌اندازی «بندر خواجه‌نفس» از امکان واردات چوب و دان برای طیور استفاده کنیم.

* در حال حاضر ۱۶۶ میلیون دلار واردات و صادرات از گمرک اینچه‌برون انجام می‌شود
وی با اشاره به حجم ۵ میلیارد تومانی واردات و صادرات در چندین سال پیش از مرز اینچه‌برون گفت: در حال حاضر ۱۶۶ میلیون دلار واردات و صادرات از گمرک اینچه‌برون انجام می‌شود که باید این رقم افزایش یابد.
استاندار گلستان تکمیل خط آهن عریض و نرمال را با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان اقدامی ارزشمند دانست و افزود: پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا ۲۰۰ متر خط عریض در خاک ترکمنستان هرچه سریع‌تر اجرایی شود.
لازم به ذکر است ساختمان اداری گمرکات استان به مساحت ۳۰ هزارمتربع و با زیربنای ۲ هزار و ۷۰۰ متر با اعتبار ۷۲ میلیارد تومان احداث شد.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول