اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

میلیون‌ها حمایت در یک‌ سال؛ آمار درباره «فارس من» چه می‌گوید؟

بررسی آمار و ارقام «فارس من» به‌ مناسبت یک‌ سالگی، نمودار روشنی از اعتماد شما به ماست.

میلیون‌ها حمایت در یک‌ سال؛ آمار درباره «فارس من» چه می‌گوید؟

به گزارش خبرگزاری فارس؛ مرور آمار و ارقام «فارس من» برای ما بسیار جذاب است. آماری که هر آینه نمودار روشنی از اقبال و اعتماد شما است. اعتمادی که مطمئن باشید قدر می‌دانیم. می‌بالیم و برای آن شبانه‌روز تلاش می‌کنیم. حالا در یک‌سالگی و در آستانه رونمایی از ظواهر و پوسته‌های جدید، فرصت به‌جایی است برای بررسی همین اعداد. اگر دوست دارید همراه من باشید.

 

حمایت‌های میلیونی شما از سوژه‌های «فارس من»

سوژه‌های مختلفی هر روز به دست ما می‌رسد. سوژه‌هایی که هر کدام نمودار روشنی از دردها و دغدغه‌های شما است. بیشتر از ۲۰هزار سوژه متفاوت در یک‌سال گذشته در «فارس من» ثبت شد. میانگین حساب کنیم، می‌شود روزی تقریباً ۶۰ سوژه! البته که همه‌شان منتشر نشدند. خیلی از سوژه‌های شما به دلایل متعددی، مثلاً نقص در اسناد و مدارک یا مبهم بودن نوشته یا تکراری بودن آرشیو می‌شد. پوزش ما را می‌پذیرید؛ چاره‌ای بهتر از این نبود.

همان تعدادِ منتشر شده ‌سال گذشته، بیشتر از ۱۳۷۳۰۰۰ بار حمایت شدند. به‌طور میانگین روزانه ۲۵۰۰ امضای جدید! و در جریانید؛ حمایت‌های مخاطبان از سوژه‌های «فارس من» لزوماً با ورود به سامانه و ثبت شماره همراه منحصر به فرد است. بنابراین جالب است بدانید درمیان این یک‌میلیون و صد هزار امضای ثبت‌شده، بیش از ۷۰۰ هزار شماره تلفن‌همراه منحصر به‌فرد وجود داشت. به بیان دیگر آن‌که باشگاه اهالی فارس من امروز بیشتر از پانصد هزار نفر عضو دارد.

 

 این حتماً مایه مباهات ما است. اعتماد شما و حمایت‌های میلیونی‌تان تکیه‌گاه اساسی بچه‌های «فارس من» بود. اعتمادی که البته مسؤلیت ما را بیشتر از همیشه می‌کند.

 

درباره پراکندگی محتوایی و جغرافیایی سوژه‌های شما

ده‌ها هزار سوژه‌ی ثبت‌شده در «فارس من» آینه‌ی روشنی از مشکلات و مطالبات مردم در نقاط مختلف کشور است. به بیان دیگر این BIG DATA می‌تواند راهنمای خوبی برای گروه‌های مردمی و مسؤلین در جهت شناخت مشکلات، و رسیدگی و حل آن‌ها باشد. بررسی‌هایی با همین اهداف در مجموعه درحال انجام است. از این‌ها گذشته تیتروار خیلی ساده هزاران سوژه‌ی ثبت‌شده‌ی شما در یک‌سال گذشته را می‌توان این‌گونه دسته‌بندی کرد:

الف) دسته‌بندی جغرافیایی: بیشترین سوژه‌های ثبت‌شده به ترتیب متعلق است به استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان. که صمیمانه قدردان همه‌شان هستیم. و کمترین سوژه‌ها را هم برای ما مردم نازنین استان‌های خراسان شمالی، کرمانشاه و گلستان ارسال کردند. منت‌پذیر همین‌ها هستیم. اگرچه تمام‌قد تلاش باید کرد تا اعتماد این عزیزان جان را جلب کنیم.

 

ب) دسته‌بندی محتوایی: پیش‌بینی آن کار چندان دشواری نیست؛ عموم مشکلات مردم اغلب در همین حوزه‌ها است: اول اجتماعی، دوم اقتصادی و سوم سیاسی.

 

ما برای سوژه‌های شما چه کردیم؟‌

پیگیری سوژه‌های شما در همه‌ی حوزه‌های خبر، اولویت نخست ما است. همه‌ی همکاران من انصافاً شبانه‌روز پیگیر سوژه‌های ثبت‌شده در «فارس من» هستند. هزاران سوژه‌ی پیگیری شده و ده‌ها سوژه‌ی موفق ثابت‌کننده‌ی همین مدعا است. اگرچه می‌دانید خوب؛ برخی حضرات مسؤلین اساساً بنای پاسخگویی ندارند. وای اگر یکی از مطالبات شما از همین آقایان غیرپاسخگو باشد! البته بچه‌های ما دست از تلاش برای پیگیری مطالبات شما بر نمی‌دارند.

 

بررسی آمار و ارقام هم مؤید همین ماجرا است. در یک‌سال گذشته بیشتر از ۴۰۰۰ سوژه‌ی شما پیگیری شدند. این یعنی میانگین ۹ سوژه‌ی پیگیری‌شده در روز. و ۴۷ درصد سوژه‌ها. به بیان دیگر نزدیک به نیمی از سوژه‌های به ‌ثبت رسیده‌ی شما در بازه زمانی یک سال گذشته، پیگیری شدند. البته بعضی از پیگیری‌نشده‌ها هم در جریانید دیگر؛ کمتر از ۵۰ امضا داشتند. که خوب کمتر از حد نصاب برای پیگیری رده‌بندی می‌شدند.

 

در گزارش‌های آینده حالا نگاهی خواهیم داشت به سوژه‌های موفق شما و پرامضاترین سوژه‌های شما در یک‌سال گذشته. همراه من باشید.

 

گزارش از محمد آزادی

انتهای پیام/ ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول