اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

یادوراه شهدای قشم «به رنگ هنر» در مسیر ملی شدن

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت: یادوراه شهدای قشم «به رنگ هنر» اثر موثر و فاخر است که برنامه‌ریزی‌های لازم برای ملی‌ کردن آن در حال انجام است.

یادوراه شهدای قشم «به رنگ هنر» در مسیر ملی شدن

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، محمد حکمیان امروز در آیین تجلیل از هنرمندان انقلابی چهارمین یادواره شهدا «به رنگ هنر» جزیره قشم اظهار داشت: هنر، ظرفیتی است که می‌تواند کمک‌کار انقلاب و منتقل کننده مفاهیم اهل بیت‌(ع) باشد.

وی با بیان اینکه یادوراه ابتکاری «به رنگ هنر» هنرمندان متعهد و انقلابی جزیره قشم در نشر معارف بسیار موثر است، افزود: در پی استانی کردن این یادواره هستیم و هم اکنون در شهرستان‌های رودان، حاجی‌آباد و بندرلنگه نیز اجرا می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کشوری شدن این یادواره نیز در حال انجام است.

حکمیان نقش مسوولان جهادی و انقلابی جزیره قشم در تحقق یادواره به رنگ هنر را برجسته عنوان و ابراز کرد: چنین دستاورد شگرفی ثمره اعتماد و حمایت همه جانبه مسوولان از جوانان به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: موضوع این یادواره در سال آتی با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، «دشمن‌شناسی» خواهد بود زیرا این مقوله از سیلی موشکی مهمتر است و تیم‌های هنری از هم اینک امور پژوهشی خود را آغاز خواهند کرد.

انتقاد فرزند شهید از کم لطفی سیمای خلیج فارس نسبت به یادواره شهدا

تراب ذاکری، فرزند سردار شهید غلامشا ذاکری از فرماندهان پیشین سپاه قشم نیز در این آیین اظهار داشت: بدور از اغراق می‌توان اذعان داشت که یادواره برگزار شده در قشم از سطح ملی نیز بالاتر است.

وی با بیان اینکه بر اساس تجربه، حضور و رصد ویژه برنامه‌های برگزار شده برای شهدا در کشور چنین ادعایی را مطرح می‌کنم، افزود: یادواره به رنگ تمام تاثیری را که قصد دارد در افکار عمومی ماندگار می‌کند و چنین اقدامی فراتر از تجلیل خانواده شهداست.

این فرزند شهید تصریح کرد: این اثر هنر فاخر از قابلیت پخش زنده در شبکه‌های سراسری برخوردار است اما از سوی سیمای خلیج فارس مورد کم لطفی واقع شده است.

جنگ رسانه‌ای جنگ هنرمندی‌هاست

امام جمعه شهرستان قشم نیز اظهار داشت: کار فرهنگی زمانی موثر است که در قالب هنر به مخالب عرضه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم افزود: هنر نیز داری ابعاد و شکل‌های گسترده‌ای است که تاثیرگذارترین آن هنرهای نمایشی و تئاتر به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تحقیقات محققین نشان می‌دهد 70 درصد از تاثیرگذاری از ناحیه تصویر صورت می‌پذیرد، گفت: امروز در جنگ رسانه‌ای قرار داریم که در حقیقت یک جنگ هنری است و هرکس هنرمندانه‌تر عمل کند در میدان نبرد پیروز خواهد بود.

گفتنی است، طی این آیین 161 هنرمند متعهد و انقلابی چهارمین یادواره به رنگ هنر جزیره قشم تجلیل شدند. همچنین به قید قرعه به 8 نفر از آنان کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و به 2 نفر نیز کمک هزینه سفر به سوریه اهدا شد.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول