اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازبکستان و سازمان بهداشت جهانی قرارداد همکاری امضا کردند

وزارت بهداشت ازبکستان و دفتر منطقه‌ای اروپایی سازمان بهداشت جهانی در شهر «تاشکند» یک قرارداد همکاری برای سال‌های 2020 و 2021 میلادی امضا کردند.

ازبکستان و سازمان بهداشت جهانی قرارداد همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، وزارت بهداشت ازبکستان و دفتر منطقه‌ای اروپایی سازمان بهداشت جهانی در شهر «تاشکند» یک قرارداد همکاری برای سال‌های 2020 و 2021 میلادی امضا کردند.

این قرارداد در چارچوب سفر «هانس کلوگه» رئیس جدید دفتر منطقه‌ای اروپایی سازمان بهداشت جهانی به ازبکستان به امضا رسیده است.

این قرارداد 2 ساله بین وزارت بهداشت ازبکستان و دفتر منطقه‌ای اروپایی سازمان بهداشت جهانی بهبود سیستم تامین مالی بهداشت را که باید دسترسی برابر مردم به کمک‌های پزشکی را فراهم کند، در نظر دارد.  

طرفین برنامه ریزی می‌کنند بودجه بهداشت را افزایش، بیمه اجباری پزشکی، سیستم بهداشت الکترونیکی را اجرایی و روش زندگی و تغذیه سالم را تبلیغ و با بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر و سبک زندگی ناسالم مبارزه کنند.

همچنین این قرارداد افزایش طول عمر شهروندان را نیز در نظر گرفته است.

دفتر منطقه‌ای اروپایی سازمان بهداشت جهانی یکی از 6 دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی می‌باشد و شامل 53 کشور از جمله ازبکستان می‌باشد.

ازبکستان 25 می سال 1992 میلادی عضو سازمان بهداشت جهانی شده و در سال 1993 میلادی در این کشور دفتر هماهنگی سازمان بهداشت جهانی افتتاح شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول