اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

34 نفر در گلستان برای هر کرسی مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند/ ۵۶ درصد از داوطلبان مجلس در گلستان تایید صلاحیت شده‌اند

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گلستان گفت: با اعلام نظر قطعی و نهایی شورای محترم نگهبان در 22 بهمن، در این استان با دارا بودن هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی، برای هر کرسی مجلس 34 نفر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

34 نفر در گلستان برای هر کرسی مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند/ ۵۶ درصد از داوطلبان مجلس در گلستان تایید صلاحیت شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمیدرضا بهمنی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان ضمن تجلیل از حضور حماسی و غرورآفرین ملّت ایران در راهپیمایی گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: از نکات قابل توجه در راهپیمایی دیروز، حضور گسترده مردم در هوای بسیار سرد و پیوند جوانان و نوجوانان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و عهد و میثاق مجدد آنان با شهیدان والامقام انقلاب به ویژه شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی بود.
وی در خصوص نتایج قطعی بررسی صلاحیت‌های صورت گرفته در شورای نگهبان گفت: نتایج قطعی و نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز گذشته توسط شورای نگهبان به وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور ابلاغ شده است.

* ۵۶ درصد از داوطلبان مجلس در گلستان تایید صلاحیت شده‌اند
وی تصریح کرد: در استان گلستان از مجموع ۴۱۸ نفر ثبت‌‌نام کننده صلاحیت تعداد ۲۳۳ نفر معادل ۵۶ درصد از داوطلبان تایید شده و با احتساب موافقت هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات با تغییر حوزه انتخابیه تعداد ۹ نفر از داوطلبان از سایر استان‌ها به استان گلستان برای هر کرسی مجلس ۳۴ نفر در ۶ حوزه انتخابیه استان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
 
رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان در مورد افرادی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته است، افزود: شورای نگهبان در مراحل مختلف بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات، فارغ از هرگونه جهت‌گیری سیاسی و براساس مستندات موجود و استعلامات اخذ شده از مراجع قانونی نظر قطعی و نهایی خود را ابلاغ کرده است که بر این اساس از مجموع 418 نفر ثبت‌نام شده صلاحیت 167 نفر شامل 40 درصد از داوطلبان مورد تایید قرار نگرفته است.  

* مردم با دقت نظر لازم از بین افراد تایید صلاحیت شده، اصلح‌ترین آنان را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند
بهمنی‌نژاد با تشکر از ابراز محبت مردم از قاطعیت و ایستادگی شورای نگهبان افزود: شورای نگهبان تمام سعی خود را در جهت جلوگیری از ورود افراد ناسالم و فاقد صلاحیت‌های قانونی به عمل آورده است و امید است که مردم با دقت نظر لازم از بین افراد تایید صلاحیت شده، اصلح‌ترین آنان را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند.
 
وی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت حضور گسترده و  پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی افزود: مردم خوب و متدین استان باید به این نکته توجه داشته باشند که انتخابات تنها یک کُنش اجتماعی زودگذر نیست، بلکه تک‌تک افراد باید خود را در قبال آثار و پیامدهای نوع انتخاب خود مسئول و پاسخگو بدانند، لذا همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند مردم باید فارغ از تعصبات بی‌جا نمایندگانی را انتخاب کنند که علاوه بر تدیّن و پاکدستی از توانمندی لازم و روحیه جهادی و انقلابی برخوردار باشند تا انشاالله در گام دوم انقلاب شاهد شکل‌گیری مجلسی شایسته و در تراز انقلاب اسلامی باشیم.
 
رئیس هیأت نظارت استان گلستان درباره زمان شروع تبلیغات انتخابات گفت: براساس ماده ۵۶ قانون انتخابات ، فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل از روز أخذ رأی آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از أخذ رأی ادامه خواهد داشت بر این مبنا داوطلبان انتخابات که صلاحیت آنها به تایید شورای نگهبان رسیده است می‌توانند براساس چارچوب‌های مشخص قانونی تبلیغات خود را از فردا 24 بهمن ماه تا پایان روز چهارشنبه هفته آینده سی‌ام بهمن ماه انجام دهند.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول