اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش صادرات برق تاجیکستان در سال 2020

رئیس شرکت «برق تاجیک» از افزایش صادرات برق این کشور به کشورهای منطقه در سال جاری میلادی خبر داد.

افزایش صادرات برق تاجیکستان در سال 2020

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «میرزا اسماعیل زاده» رئیس شرکت «برق تاجیک» در نشستی خبری از افزایش صادرات برق این کشور به «کابل» در سال جاری میلادی خبر داد.

بنابر صحبت‌های وی در همین راستا توافق‌نامه‌ای با شرکت انرژی «برشنا» افغانستان در مورد عرضه برق به این کشور در سال جاری میلادی حاصل شده است.

بر اساس این قرارداد، امسال تاجیکستان به افغانستان در مجموع 1.588 میلیارد کیلووات ساعت برق و تقریبا 30 میلیون کیلووات ساعت بیشتر از سال 2019 میلادی صادر می‌کند.

در سال گذشته میلادی به افغانستان 1.458 میلیارد کیلووات ساعت برق به ارزش 60.6 میلیون دلار صادر شد.

ارزش هر کیلووات ساعت برق عرضه شده به طرف افغان در سال گذشته میلادی 4.3 سنت را تشکیل می‌داد و در سال جاری میلادی قیمت آن 3 درصد افزایش می‌یابد.

رئیس شرکت برق تاجیک همچنین گفت: موضوع حجم صادرات برق به ازبکستان و ارزش آن در سال جاری میلادی در چارچوب اجلاس کمیسیون بین دولتی که در ماه مارس برگزار می‌شود با مقامات انرژی 2 کشور بررسی خواهد شد.

اسماعیل زاده افزود: در سال گذشته میلادی تاجیکستان به ازبکستان 1.425 میلیارد کیلووات ساعت برق به ارزش 2 سنت برای یک کیلووات ساعت برق عرضه کرد.

رئیس شرکت برق تاجیک ادامه داد: حجم کلی صادرات انرژی تاجیکستان به ازبکستان در یک سال گذشته 28.5 میلیون دلار براورد شده است.

وی در توضیح قیمت پایین فروش برق به ازبکستان گفت: در این مورد در سطح دولتی و در چارچوب کمیسیون بین دولتی 2 کشور، تصمیم گیری شده است.

اسماعیل زاده در پایان افزود: علاوه بر این، برق تاجیکستان به ازبکستان همزمان با تخلیه مخازن آب شروع می‌شود، لذا فروش برق بهتر از تخلیه بی بهره مخازن است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول