اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

جام جهانی ژیمناستیک| ایران در تحقق رویای حضور در توکیو

ملی‌پوشان ژیمناستیک ایران برای حضور در مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک شنبه راهی استرالیا خواهند شد.

جام جهانی ژیمناستیک| ایران در تحقق رویای حضور در توکیو

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات جهانی ژیمناستیک به میزبانی ملبورن از 20 فوریه (اول اسفند)  آغاز می‌شود و ملی‌پوشان کشورمان روز شنبه 26 بهمن راهی این شهر خواهند شد.

سعیدرضا کیخا، عبدالله جامعی و مهدی احمدکهنی ملی‌پوشان اعزامی کشورمان به این دوره از مسابقات هستند. این ورزشکاران کشورمان برای افزایش امتیازات خود باید به جز مسابقات استرالیا، در 2 رقابت دیگر به میزبانی باکو و دوحه هم شرکت کنند.

در خرک حلقه نفر اول رنکینگ از چین‌تایپه در مسابقات قهرمانی جهان به مقام قهرمانی رسید و سهمیه المپیک را کسب کرد. ورزشکارانی از چین و ژاپن در شرایطی با اختلاف کم بالاتر از کیخا قرار دارند که ژیمناست چینی با توجه به اینکه هموطنش در دارحلقه سهمیه اول را کسب کرده، از رده بندی خرک حلقه حذف خواهد شد.

همچنین دیگر ژیمناست قدرتمند ژاپن در بارفیکس در جایگاه اول مشترک حضور دارد و به همین خاطر شانس کیخا و جامعی برای کسب سهمیه المپیک بیشتر شده است. ژیمناست‌های دیگری از ارمنستان، فرانسه، کرواسی و… با فاصله نزدیک در تعقیب کیخا هستند و به همین دلیل باید با تمام قوا در سه مسابقه باقیمانده شرکت کرد تا رویای کسب سهمیه المپیک به واقعیت تبدیل شود.

خرداد سال آینده نیز مسابقات قهرمانی آسیا برگزار خواهد شد که مسابقات کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود. در این مسابقات 2 نفر اول که در 6 اسباب بالاترین نمره را کسب کنند می‌توانند سهمیه المپیک را کسب کنند. با توجه به اینکه ژیمناست‌های چین، ژاپن، کره جنوبی و چین‌تایپه توانسته‌اند سهمیه تیمی را کسب کنند و از طرفی در مجموع 6 وسیله هم ژیمناست‌های قزاقستان، فیلیپین، ازبکستان سهمیه را گرفته‌اند، ملی‌پوشان ایران فرصت دیگری دارند تا در این رقابت‌ها سهمیه المپیک توکیو را به دست بیاورند.

تاکنون 238 سهمیه توسط 56 کشور کسب شده است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول