اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

محفل شهدایی «حاج‌قاسم» در فجر 41 ام/ جایش خالی اما صف دیدارش طولانی+فیلم

امروز 22 بهمن 98 طلیعه فجر انقلاب بود اما جای حاج‌قاسم که همه وجودش برای انقلاب بود و به فرموده مقام معظم رهبری «جلوی چشم، خودش را قرار نمی‌داد و تظاهر نمی‌کرد»، واقعا خالی بود.

محفل شهدایی «حاج‌قاسم» در فجر 41 ام/ جایش خالی اما صف دیدارش طولانی+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امروز 22 بهمن طلیعه فجر انقلاب بود اما جای حاج‌قاسم که همه وجودش برای انقلاب بود و به فرموده رهبر انقلاب «جلوی چشم خودش را قرار نمی‌داد و تظاهر نمی‌کرد» و در مراسمات باید دنبالش می‌گشتی تا پیدایش کنی، خالی بود.

 

 

امروز دیگر حاج‌قاسم یک جای ثابت دارد که هر ساعت و هر لحظه که اراده کنی می‌توانی به دیدارش بروی، اینجا گلزار شهدای شهر کرمان اکنون قلب تپنده ایران و جهان اسلام شده است و بیش از یک ماه است هر ساعتی از شبانه‌روز که بیایی جمعیت عاشق اینجا موج می‌زند. باید برای لحظه دیدار با حاجی چند دقیقه و شاید ساعتی را در صف به انتظار بایستی، انتظاری بسیار شیرین که هر چه تکرار می‌شود باز هم مشتاق‌ترت می‌کند.

امسال راهپیمایی 22 بهمن و جشن پیروزی انقلاب در ایران و کرمان متفاوت‌تر از تمام سال‌ها بود، راهپیمایان کرمانی قبل و بعد از راهپیمایی به دیدار سردار رفتند، مردم کرمان که نه مردم ایران و جهان به هر بهانه‌ای به مزار سردار می‌آیند، خانمی‌ می‌گفت: «اگر هر روز به مزار سردار نیایم انگار چیزی گم کرده‌ام، من حاج‌قاسم را خیلی دوست دارم.»

 

امروز و همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حضور گسترده مردم از همه نقاط کشور بعد از نماز صبح برای تبریک دهه فجر در مزار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی چشمگیر بود.

مزار سردار دل‌ها کرمان را تبدیل کرده به مأمن‌گاه عاشقان در کنار کوه‌های صاحب‌الزمان (عج)، امروز یک مداح بختیاری از چهارمحال آمده بود، غوغایی شد در جمعیت چند هزار نفری و با مداحی زیبا فضا را منقلب کرد.

فضای گلزار شهدای کرمان بسیار ساده است و سنگ مزار ساده حاج‌قاسم بر این زیبایی می‌افزاید. یک جوانی می‌گفت، اصلا همین سنگ قبر ساده سردار دلبری می‌کند، مگر می‌شود عاشقش نبود او همه کس و همه چیزش را فدای آرامش ما کرد.

 

 

زائر دیگری می‌گفت: خدا حاج قاسم را نزد ما عزیز کرده اخلاصش بود که این همه عزت برای او آورد.

و قصه پرمعنا و ادامه‌دار میهمانان حاج‌قاسم و زائرانی از کشور نیجریه، کوهنورد قوچانی، مردم خرمشهری و ...

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول