اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفیر روسیه در لبنان ترور سردار سلیمانی را «جنایت» خواند

سفیر روسیه ترور فرماندهان مقاومت را جنایتی ضدانسانی خواند و گفت این اقدام به آغاز روند خروج نیروهای آمریکایی از منطقه منجر شده است.

سفیر روسیه در لبنان ترور سردار سلیمانی را «جنایت» خواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان بر حمایت از دولت جدید به نخست‌وزیری «حسان دیاب» تأکید کرد.

بر اساس گزارش «النشره»، زاسپکین گفت: «دولت دیاب، دولتی قانونی است که طرحی خوب برای نجات کشور ارائه کرده و خواستار ارتباط با همه است. اقتصادی غیرتولیدی باعث شده امور مالی، نقدی و اقتصادی در لبنان به این وضعیت برسد. "سعد الحریری" نخست‌وزیر سابق از روسیه درخواست کرده بوده برای حل وضعیت فعلی، اعتبار بانکی در لبنان باز کند و دیاب نیز بر این موضوع تأکید کرده است؛ مسکو این امر را بررسی می‌کند.»

وی درباره سوریه هم گفت: «پیروزی بر تروریسم هدف اساسی و راهبردی در سوریه است.»

زاسپکین پیشروی ارتش سوریه در ادلب را تأیید کرد و افزود: «آمریکا نقش انسدادی در تمام پرونده‌های منطقه بازی می‌کند و بر دستور کارهایی تکیه دارد که همراه با منافع ملت‌ها نیست.»

​سفیر روسیه در ادامه ترور سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» را محکوم کرد، آن را جنایتی ضد انسانی دانست و گفت: «برآوردها نشان می‌دهد خروج آمریکا از سوریه و عراق در نتیجه این جنایت ثابت شده است.»

زاسپکین درباره «معامله قرن» هم گفت، این طرح در تناقض با قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت است و اجرایی نخواهد شد زیرا ملت فلسطین آن را نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول